Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Staan er onderdeelnrs op?
Met kleur bedoel je het kunstof zelf?
Die van een serie 1 heb je ook in metalen uitvoeringen.
Voor een serie 2 zie ik alleen kunstof modellen.
Totaal aantal Berichten: 25632
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. Er staat alleen een productie jaartal op.. Verder niks..
Ja de kleur van het plastic.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nog even in een serie 2 onderdelen boek gekeken, daar staat dan maar 1 variant in.
Totaal aantal Berichten: 25632
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij in serie 1 WPH ook.. Dat is juist het probleem.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Inmiddels zijn zowel de bol als de splitter vervangen, na paar 100 km gereden te hebben lijkt het goed te blijven werken. Nu maar hopen dat het zo blijft…
Er valt me wel 1 ding steeds meer op bij de CX, elke keer als ik uit stap krijg ik een flinke schok van statische elektrischiteit. De blauwe vonk zie ik dan zo overspringen tussen mijn vinger en het metaal van de auto.
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom dat elke keer juist bij de CX is. Op dezelfde dag met dezelfde kleding en schoenen heb ik daar met de Xsara of DS totaal geen last van
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kan ook liggen aan de kleding,zogauw die uit de wasmachine / droger komt,kan die statisch geladen zijn.
En gek genoeg ligt dat aan het wasmiddel / wasverzachter en de stof van de kleding ik dacht katoen.
Heb er ook een tijdje last van gehad.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké dus zelfs je wasmiddelen kunnen uitmaken
Maar waarom dan niet met een andere auto?
En de kleding eenmaal ontladen is dan zou het toch weg moeten zijn?
Ik kan nu uitstappen en een schok krijgen. Vervolgens stap ik weer in, zit er 2 min in zonder te rijden of starten en bij het uitstappen direct weer een schok.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat had ik ook.
Nu niet meer,( winterkleren / zomer kleding)kunt ook zo’n dingetje onder je auto hangen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo’n rubber sprietje?
Ik snap niet waarom dat zou helpen. Ik bedoel, je banden zijn ook van rubber die ook al op de grond staan.
Je heb idd wel een tijd gehad dat daar veel auto’s mee rond reden. Tegenwoordig zie je het eigenlijk nooit meer op nieuwe auto’s.
Totaal aantal Berichten: 10378
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er zitten metaaldraadjes in.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat vermoede ik al een beetje…
Slijt dat niet erg snel weg over het wegdek?
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee want tijdens het rijden sleept hij niet over de grond
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het ligt aan je schoenen in combinatie met de matten.
Ik heb ook wel eens zulke schoenen gehad, echt super irritant.
Het stomste is dat ze het bij de schoenwinkel ook gewoon weten, maar het er niet bij vertellen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je bij het uitstappen van de auto eerst de deur aan het metaal vastpakt en dan pas je voeten op de grond zet gebeurt er ook niks.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@Erik
Zoiets vermoed ik ook omdat ik het in de andere auto’s niet heb. Ik twijfel ook aan de bekleding van de auto een rol hierin speelt.
De matten liggen er al in sinds ik de auto gekocht heb, schoenen wissel je natuurlijk wel eens. Vaak heb ik wel redelijk dikke zoolen, maar ik vermoed dat dat ook geen garantie is.
F.SvM schreef:Als je bij het uitstappen van de auto eerst de deur aan het metaal vastpakt en dan pas je voeten op de grond zet gebeurt er ook niks.
Die truuk had ik vanmiddag ook geprobeerd, ik twijfelde of ik toen een licht schok voelde.
Tot nu toe lijkt het niet voor te komen als ik uitstap terwijl de motor nog loopt… Kan ook toeval geweest zijn.
Goed, ook even met andere dingen bezig geweest.
Voor de test maar eens de Kiekert vervangen, ik had het probleem dat met de AB de auto vaak niet van het slot af komt. Maar gaat bijna altijd zonder problemen op slot. De komende tijd eens kijken of dit helpt.
Batterijen pas al vervangen, dat loste het niet op, wel lijkt het bereik iets groter te zijn
Verder nog even gewassen, uitgezogen, getankt, bandenspanningcheck, ramen schoon en stickers geplakt.
Ik denk dat ik redelijk klaar ben voor de Le Citron Pressé