5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Mijn enige echte forum BX:vanaf woensdag einde als forumbak
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 11 januari 2006 10:57 PM
  [ # 61 ]

Update:

Vandaag heb ik zoals al in een ander topic staat tussen de 2 voorstoelen een klein speakertje ingebouwd zodat de passagiers achterin ook geluid hebben.

Ik heb echter ook 2 probleempjes:

De dagteller is ermee opgehouden, volgens mij heb ik te hard op het knopje geduwt omdat ie niet terugsprong naar 0. Is dat eenvoudig te fixen?

Een ophangpuntje van de hoedenplank is afgebroken, die gaat nu dus scheef als je de klep omhoog doet omdat ie niet blijft zitten. Oplossing is de hoedenplank niet vast maken aan de klep maar dat is oom lastig. Het lijkt er echter op of dat ding waar het ophangpuntje aan zit niet een klein los dingetje is maar 1 geheel met de rest daar. Kan iemand dat bevestigen?

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 11 januari 2006 11:04 PM
  [ # 62 ]

Waarom maar 1 speakertje? Is het niet handiger om gewoon 2 speakers in de hoedenplank of c-stijlen in te bouwen?

Enne…. hoe zit dat met foto’s van de typeplaatjes die ik je hebt gestuurd? Wink

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 11 januari 2006 11:04 PM
  [ # 63 ]

volgens mij zit dat touwtje door een soort klosje dat in de hoedenplank geperst is. als dat klosje er uit getrokken is, dan kan je dat onder de hoedenplank doen en het touwtje door het gaatje. wel oppassen als je de plank los maakt want dan verlies je het touwtje zonder dat je het doorhebt. (en ik kan het weten, want ik heb nog maar één touwtje over Laughing ) oplossing: even een tapeje onder de hoedenplank om het klosje op zijn plaats te houden. (ga ik ook doen als ik weer een touwtje heb)

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 11 januari 2006 11:06 PM
  [ # 64 ]
Harm schreef:

Waarom maar 1 speakertje? Is het niet handiger om gewoon 2 speakers in de hoedenplank of c-stijlen in te bouwen?

Enne…. hoe zit dat met foto’s van de typeplaatjes die ik je hebt gestuurd? Wink

Ach vond het een leuk plekje en als ik het zo bekijk kan er bij mij niks in de c-stijl. Foto’s met de typeplaatjes staan hier:  

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 11 januari 2006 11:07 PM
  [ # 65 ]
hel1 schreef:

volgens mij zit dat touwtje door een soort klosje dat in de hoedenplank geperst is. als dat klosje er uit getrokken is, dan kan je dat onder de hoedenplank doen en het touwtje door het gaatje. wel oppassen als je de plank los maakt want dan verlies je het touwtje zonder dat je het doorhebt. (en ik kan het weten, want ik heb nog maar één touwtje over Laughing ) oplossing: even een tapeje onder de hoedenplank om het klosje op zijn plaats te houden. (ga ik ook doen als ik weer een touwtje heb)

Het ophangpuntje in de auto is afgebroken, misschien had ik daar wat duidelijker over moeten zijn…..

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 11 januari 2006 11:10 PM
  [ # 66 ]
jebbers schreef:
hel1 schreef:

Het ophangpuntje in de auto is afgebroken, misschien had ik daar wat duidelijker over moeten zijn…..

oow, zit dat niet vast aan de klep? dan zou ik daar voorzichtig een schroefje in draaien om het simpel te houden (voorboren, en rustig aan). en als het een paneeltje is, dan even een vraag posten, die zijn vast wel hier en daar te krijgen van forummers.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 januari 2006 11:10 PM
  [ # 67 ]

oeps niet gezien, ik heb niks gezegd Smile

In de c-stijlen is meer ruimte dan je denkt, bij mij zitten er ook kleine speakers in. Ik vind ‘t wel een mooie oplossing eigenlijk:

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 11 januari 2006 11:13 PM
  [ # 68 ]
hel1 schreef:

oow, zit dat niet vast aan de klep? dan zou ik daar voorzichtig een schroefje in draaien om het simpel te houden (voorboren, en rustig aan). en als het een paneeltje is, dan even een vraag posten, die zijn vast wel hier en daar te krijgen van forummers.

Schroefje heb ik inderdaad ook al aan gedacht.

Harm schreef:

oeps niet gezien, ik heb niks gezegd Smile

In de c-stijlen is meer ruimte dan je denkt, bij mij zitten er ook kleine speakers in. Ik vind ‘t wel een mooie oplossing eigenlijk:
Link

Heb je daar zelf gaten gemaakt, is inderdaad een mooie plek namelijk! En ik heb nog een speakertje over, dus dat zijn er twee, voor elke kant 1.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 11 januari 2006 11:14 PM
  [ # 69 ]

Deze zaten er al toen ik ‘m kocht, maar ik vond laatst op de sloop een TZD (met extra zijruitje) die ‘t ook had. Die c-stijlpanelen heeft citroenbxcx intussen van me overgenomen. Het is inderdaad een kwestie van gewoon een gat erin zagen en mooi afwerken…. wel verstandig om op de sloop een stel panelen te gaan demonteren, als je dat net ff verkeerd doet breek je ze gauw af

Edit: Ik heb zelfs nog een foto van die panelen uit de TZD, dus met extra zijruitje en speakers ingebouwd:

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 13 januari 2006 06:07 PM
  [ # 70 ]

Nou voorlopig laat ik het maar even zo, mijn geld is toch op! Vandaag heb ik een raw-ringetje ontvangen van Wupke. Deze om het ax-stuur gedaan en ingebouwd. Dat ziet er zo uit:

Volgens mij zit het ringetje alleen aan de verkeerde kant want ik heb het idee wat de aanwijzer wel erg snel afslaat. Nou ja, daar kijken we nog wel eens naar. Heeft iemand enig idee of die dagteller te fixen is? En zit er achter die haakjes waar de hoedenplank in valt iets? Anders boor ik daar een gaatje in voor een schroefje.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 13 januari 2006 08:02 PM
  [ # 71 ]

Het lijkt verdacht veel op een ZX-stuur, niet een AX-stuur. En het ringetje moet inderdaad precies gespiegeld erop, dus je moet even een gaatje maken aan de overkant van waar dat pinnetje op de ring nu invalt.

Ik heb ook zo’n ZX-stuur, maar ik had de mazzel dat ik ‘t op de sloop uit een BX break haalde, iemand had het dus al voor me gedaan Smile

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 januari 2006 08:11 PM
  [ # 72 ]
Simpele Ziel schreef:

Ik moet weer nieuwe hebben, want blauwe lampjes staat natuurlijk niet op een rode BX.

heb jij blauwe knight riders dan?
Ik heb rode, en ik wil eigenlijk blauwe!

zie ik iets ConfusedVery Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 13 januari 2006 08:53 PM
  [ # 73 ]
Harm schreef:

Het lijkt verdacht veel op een ZX-stuur, niet een AX-stuur. En het ringetje moet inderdaad precies gespiegeld erop, dus je moet even een gaatje maken aan de overkant van waar dat pinnetje op de ring nu invalt.

Ik heb ook zo’n ZX-stuur, maar ik had de mazzel dat ik ‘t op de sloop uit een BX break haalde, iemand had het dus al voor me gedaan Smile

Kijk dan doe ik dat morgen even. Het stuur komt toch echt uit een AX hoor, eentje die Paso heeft staan. En hier zit het ook in een AX:

Misschien zijn die sturen wel hetzelfde?

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 13 januari 2006 09:11 PM
  [ # 74 ]

De dagteller is ermee opgehouden, volgens mij heb ik te hard op het knopje geduwt omdat ie niet terugsprong naar 0. Is dat eenvoudig te fixen?

Dag teller was al defect, dus no offence. Ik weet niet hoe je hem moet repareren. Pas wel op met veelvuldig induwen, anders gaat tie tikken en dat is irritant.

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 13 januari 2006 09:32 PM
  [ # 75 ]
jebbers schreef:
Harm schreef:

Kijk dan doe ik dat morgen even. Het stuur komt toch echt uit een AX hoor, eentje die Paso heeft staan.

en dat stuurtje past niet in een C15 Crying or Very sad  want anders had je het nu niet gehad Laughing

ik vind het en knap stuurtje zat in een AX 1.0 Tonic

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook