11 van de 11
« Eerste  < Vorige 9 10 11
   
Motorolie voor de SM?
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 april 2013 02:05 PM
  [ # 151 ]

Die putjes ontstaan door cavitatie. Door het weer lostrekken van de nok van de oliefilm ontstaat er zo’n grote onderdruk dat er ter plaatse dampbelletjes in de olie ontstaan. Die imploderen vlak daarna weer met putjes als gevolg. Komt ook vaak voor bij centrifugaalpompen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 april 2013 03:17 PM
  [ # 152 ]

Duidelijk antwoord very good

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 17 april 2013 02:06 AM
  [ # 153 ]
jantje1948 schreef:

Die putjes ontstaan door cavitatie. Door het weer lostrekken van de nok van de oliefilm ontstaat er zo’n grote onderdruk dat er ter plaatse dampbelletjes in de olie ontstaan. Die imploderen vlak daarna weer met putjes als gevolg. Komt ook vaak voor bij centrifugaalpompen.

Zo ben ik een keer een waterpomp van een BX kwijtgeraakt, waarschijnlijk als gevolg van slechte koelvloeistof, of het gebrek daaraan. De schoepen waren als het ware opgelost. Sinds die tijd ook alleen nog maar fatsoenlijke koelvloeistof vooir mij. Echt een geval van cavitatie….

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 april 2013 02:05 PM
  [ # 154 ]

Ik denk niet dat het zoveel met de koelvloeistof te maken heeft. Wel met oneffenheden of onvolkomenheden in de vormgeving van de schoepen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
11 van de 11
« Eerste  < Vorige 9 10 11
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook