Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CLL Martin schreef:Nog eens 1500 euro per jaar meer uitgeven aan een auto waar ik momenteel nog geen 2000km mee in het jaar ga halen kan ik niet meer uitleggen aan mijn gezin. Daarbij heb ik mijn 2cv ook nog en dat gaat ook wel wat mrb kosten maar das niet zo veel. Krijg ik 20k voor die bak kan ik ook meteen mn dure verbouwing aflossen. Gezin nog blijer.
Mocht het uitkomen op een 25% regel, zeg 400 per jaar kan ik er nog inkomen, dan mag tie denk wel blijven.
Dan trek je die LPG tank er toch uit als je toch maar 2000 km rijdt?
Dan ga je rond de 700 euro betalen voor benzine in het volle tarief.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bogaard77 schreef:Waar ik alleen een beetje moe van word is dat als ik bewust AL mijn km in een oude citroen wil rijden ik opeens geen liefhebber meer ben en me moet beraden of ik gezien het weer wel de weg op mag.
Punt twee is LPG. Dat zouden profiteurs zijn. Want dat is goedkoper. Helaas is het wel de schoonste brandstof en veel mensen hebben het om die reden ingebouwd.
Punt drie is het profiteren zelf. Als je ziet/leest HOE ENORM VEEL priussen, Volts, ampera’s en Volvo V60 s verkocht worden op het moment omdat je geen bijtelling en wegenbelasting betaalt…. Op mijn werk zijn er 4! besteld (9 personeelsleden)! NIEMAND rijdt op allen elektriciteit. De Prius kan dat overigens maar 19 Km, als het 20 graden is en de airco niet aan…
Nee dan mag je niet in een oude, niet waterdichte merc190 rijden want dan profiteer je..
Hou op nou!
Verder neem ik een eend als 1ste auto want die kost mij 150 eu WB EN 40 verzekering. Rijden doe ik in de Turbo diesel(2de auto)
Helemaal mee eens!
Ik laat een LPG installatie inbouwen, ik krijg geen subsidie en betaal het volle BTW tarief over de inbouw en de onderdelen.
Vervolgens mag ik meer wegenbelasting betalen.
Verder worden er allemaal onzin projecten die zogenaamd “groen” zijn wel van subsidie voorzien.
Dan hebben we het nog niet eens over de kunstwereld waar enorm veel geld per jaar naar toe gaat.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die LPG tank eruit trekken wil je dan sowieso al gauw want je blijft anders met de LPG-toeslag zitten, kwarttarief of niet. Die lobby heb ik hier ook al voor de Pallaspuzzel lopen; het is nou nog simpel om de gasbom van dat ding weg te gooien.
Wat betreft die 4-jarige overgang voor zuinige hokken in de lease: Het plan was om dat ten eerste naar absolute uitstootwaarden te gaan relateren en dan gewoon iedereen met zo’n ding op naam vanaf 2014 weer dokken. Behalve de eigenaren van een autootje dat minder dan 50 gr/km CO2 uitstoot: die hoeven pas vanaf 2016 weer te gaan lappen. Ik heb nog nergens gelezen dat leasers daar nog 4 jaar respijt op krijgen. Maar wie daarover een link heeft mag me inseinen.
Op de BOVAG-site wordt in ieder geval specifiek gemeld dat dat per 1-1-2014 afgelopen is. Maar misschien dwalen we af.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Penny Lane schreef:Die lobby heb ik hier ook al voor de Pallaspuzzel lopen; het is nou nog simpel om de gasbom van dat ding weg te gooien.
Daar zou ik idd lekker mee wachten…
Gezien het een puzzel is lijkt me die voorlopig nog niet af?
Ik ben ook wel blij dat ik geen LPG in de DS heb zitten, ik had er nog wel in 1 proefgereden…
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Penny Lane schreef:Ik heb nog nergens gelezen dat leasers daar nog 4 jaar respijt op krijgen. Maar wie daarover een link heeft mag me inseinen.
Op de BOVAG-site wordt in ieder geval specifiek gemeld dat dat per 1-1-2014 afgelopen is. Maar misschien dwalen we af.
Derk
Na 2014 moet inderdaad door de leasemaatschappijen mrb betaald worden voor de tot dan toe belastingvrije bakjes, maar de lage bijtelling blijft wel tijdelijk behouden voor bestaande contracten. Ik denk dat dat bedoeld wordt.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
O, dat zou kunnen. Maar MRB lappen komt er gewoon aan. Dat weten we ook al jaren. In die zin kan ik dat allemaal geen profiteren noemen, behalve van een regeling die juist bedoeld was om van te profiteren.
Blijft overeind dat de keuze tussen sturen in een meurende, olie knoeiende Capri of in een C1 natuurlijk niet erg moeilijk is als de kosten ongeveer gelijk zijn. Dan wil ik ook in een leuke auto rijden
In ieder geval heb ik wel weer een extra incentive om eindelijk eens een ‘loodvrije’ kop voor die Ford te gaan organiseren. Dan zijn de extra kosten bij invoering van kwarttarief ineens verdiend door het verschil in brandstofkosten. En dan hoef ik ook niet meer met loodvervanger te trutten of te gaan zoeken naar een pomp die nog 98 octaan heeft…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Arjan Verkade schreef:Ik ben ook wel blij dat ik geen LPG in de DS heb zitten, ik had er nog wel in 1 proefgereden…
Hoezo nu al blij, ongeacht wat de uitslag straks is heb je nu in ieder geval nog voordeel bij je LPG installatie. Afhankelijk van wat het wordt voor 2014 en hoeveel kilometer je rijdt kan het handig zijn om die te laten zitten cq eruit te halen. Dat laatste is een stuk makkelijker dan erin zetten geloof ik en het omkeuren is ook zo gedaan. Ik rij LPG zolang het kan en als ik straks mag gaan betalen bepaalt excel voor mij of tie blijft of niet. Ik kan me zo maar voorstellen dat hij blijft bij een verbruik van 1:8 (0,68 voor 1 liter LPG versus 1,70 voor 1 liter Euro95). Dan heb je die extra mrb zo terug verdiend.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
La Léo schreef:Marten schreef:Je eerste voorstel gaat het niet halen omdat je de regeling alleen openzet voor mensen met een andere auto voor dagelijks gebruik. Oldtimerbezitters die geen dagelijkse auto hebben, bewuste treinreizigers etc, laat je buiten beschouwing. Rechtsongelijkheid dus.
Hoezo rechtsongelijkheid?
Het staat een ieder toch vrij om er al dan niet een extra voertuig op na te houden?
Mensen die 2000 km per jaar met een oldtimer karren en verder alles met de trein doen, lijken me overigens op één hand te tellen.Het punt dat cxfanatic maakt, is dat iedereen in bezit van een voertuig belasting betaalt. Hetzij over de oldtimer (als dat het enige voertuig is) hetzij over het “1e voertuig” dat dan als dagelijks voertuig geld. Natuurlijk is dat ongunstiger dan de huidige regeling, maar wat is dat niet?
We hebben het hierover alternatieven. Dat is nu eenmaal onderhandelen. Geven & nemen. (helaas)
ik ben dus jaren lang zo gek geweest om met de bus naar het werk te gaan terwijl ik zelf 6, nu nog, 6 belastingvrije auto’s heb staan. Als de regeling doorgaat c2 van vriendin eruit en dagelijks met de bx diesel gaan rijden en de rest maar schorsen. Heb simpelweg de middelen niet om alles in de wegenbelasting te hebben..
MWH.C schreef:
Na 2014 moet inderdaad door de leasemaatschappijen mrb betaald worden voor de tot dan toe belastingvrije bakjes, maar de lage bijtelling blijft wel tijdelijk behouden voor bestaande contracten. Ik denk dat dat bedoeld wordt.
——————————————————————————————————————————————
dat is ook nog zo’n misrekening van de overheid
de zakelijke oldtimer berijder ,moet bijtelling betalen over de waarde in het economische verkeer
maw wat de markt waarde is
die marktwaarde gaat dus met rasse schrede naar beneden
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Marten schreef:Staatssecretaris Frans Weekers op BNR nieuwsradio, geeft inzicht in de wijze waarop de onderhandelingen zijn gevoerd.
http://www.bnr.nl/?service=player&type=archief&fragment=20130415174656300
Ik heb net de uitzending op BNR Nieuwsradio zitten luisteren, maar ik begrijp nu dat er nog een zevende
variant is. Als de kamer er niet uitkomt dan wordt gewoon het regeerakkoord uitgevoerd.
Dus alle het kan nog alle kanten op. De voorgestelde varianten stemmen me al niet erg vrolijk,
maar in dat geval zijn we helemaal flink de klos.
JW
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
CLL Martin schreef:Wanneer gaat de 2de kamer hier eigenlijk mee aan de slag? Kortom, wanneer weten we waar we aan toe zijn?
Volgens de brief aan de Tweede Kamer van gisteren koerst Staatssecretaris Weekers op een ontknoping nog deze maand.
Voor alle varianten geldt overigens dat
duidelijkheid op korte termijn noodzakelijk is om invoering per 1 januari 2014 voor
Belastingdienst mogelijk te maken. Deze duidelijkheid zou vóór 1 mei geboden
moeten worden, daarom hoop ik op korte termijn met uw Kamer tot een passende
invulling van de aangenomen moties te komen.
JW
JWH schreef:Als de Kamer er niet uitkomt dan wordt gewoon het regeerakkoord uitgevoerd. Dus het kan nog alle kanten op. De voorgestelde varianten stemmen me al niet erg vrolijk, maar in dat geval zijn we helemaal flink de klos.
JW
Klopt. Staat ook in de brief van Weekers aan de TK.
De “onderhandelaars” hebben verkeerd ingeschat wat haalbaar was, n.l. 25% of de 30 dagenkaart. Maar de heren van de “alliantie” hielden vol dat iedereen volledig belastingvrij na 30, resp 40 jaar moest blijven en hebben toen hun hand overspeeld.
Als er in de TK geen meerderheid is voor 1 variant, en dat zou zomaar kunnen, gaan wij allemaal volgend jaar de volle mep betalen.
Met dank aan FEAC c.s
Voor mijn DS van mei 1973 op LPG (he he, ze wordt in mei van dit jaar 40 jaar) ga ik met het kwarttarief in Gelderland 390 euro per jaar betalen op LPG (1340 kg incl. tank in Gelderland)
Als ik grofweg 400-500 liter benzine bespaar door LPG te tanken, dan heb ik die MRB er weer uit en dan gaat het juist lonen om meer te gaan rijden, dus om mijn gewone benzineauto te laten staan. Net zoals nu overigens.
Voor mijn Traction op benzine (1040 kg) is er ook iets raars: een dagenkaart kost ongeveer 100 euro. Mag ik dertig dagen rijden, een kwarttarief kost hier in Gelderland 101 euro, mag ik altijd rijden
Wat mij betreft mag hij het kwarttarief invoeren. Een dagenkaart kost een hoop rompslomp, een kwarttarief betekent dat je altijd mag rijden.
Beide gevallen zijn echter raar. En dit geintje gaat me dus zeker 500 euro kosten.
Ik denk dat niemand bang hoeft te zijn dat de oorspronkelijke tekst van het regeerakkoord uitgevoerd gaat worden. Dat zou dan zo´n beetje de enige maatregel zijn, waarvoor dat geldt. De kamer wil het anders, dus ik gok op kwarttarief 30 jaar benzine en 40 jaar LPG.
En er zijn heel wat klassiekers onder de Citroens die geen 30-40 jaar zijn. Helaas, die zijn hoe dan ook erg de klos.
Wie had er hier allemaal VVD of PvdA gestemd? Toch maar even goed nadenken de volgende keer.
@traction 7c,
volgens mij zit het zo:
ik vermoed dat je een kwart rekent van het totaal aan mrb
maar je moet een kwart nemen van het bassis tarief
de lpg toeslag betaal je de volle mep
provinciale opcenten idem
kom je op een 1100 - 1200 euro per jaar