easternnl schreef:De dagteller is ermee opgehouden, volgens mij heb ik te hard op het knopje geduwt omdat ie niet terugsprong naar 0. Is dat eenvoudig te fixen?
Dag teller was al defect, dus no offence. Ik weet niet hoe je hem moet repareren. Pas wel op met veelvuldig induwen, anders gaat tie tikken en dat is irritant.
He? Pas deed ie het nog, dat is raar! Misschien gaat ie het wel weer doen dan
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
als je het met het juiste fingerspitzen gefuhl doet werkt het wel hoor
btw is ie al naar de apk geweest ?
erik wijngaarden schreef:als je het met het juiste fingerspitzen gefuhl doet werkt het wel hoor
btw is ie al naar de apk geweest ?
Nou volgens mij is ie nu echt niet meer te redden hoo omdat ik te hard geduwd heb, maar morgen probeer ik het nog even. Ik kan me herinneren dat jij hem toen bij dat pompstation op 0 hebt gezet. De APK ben ik nog niet geweest, heb namelijk plotseling de bodem van mijn geld bereikt ops: . Even afwachten dus.
Zo, ringetje zit andersom. Nu doet ie het perfect, bedankt voor de tip.
Inmiddels ook achterin een schroefje gedraaid, de achterklep blijft nu weer netjes hangen.
Zow, de apk keurmeester was niet mals voor me, het lijstje:
-Rechter koplamp zit los—> Vandaag vastgeklikt
-Linker fuseekogelhoes
-Stadslicht rv
-Rechtsachter wiellager is afkeur, links is slecht, kan nog net
-Het koplamp beeld is links niet goed, waarschijnlijk lampje vervangen
Morgen ga ik naar Wupke, samen fixen we dan de boel.
Dan het heuglijke nieuws:
Ik heb mijn gps en pda-lader prachtig weggewerkt. Beiden worden geladen via een 12v adapter. Ik heb een 12v contra-stekker gekocht en die aan de permanente 12v van de autoradio geknoopt. Die stekker zit onder het stuur weggewerkt. Aan die stekker zit een splitter, daarin zitten de adapters. De GPS ligt in links in de ruimte voor de tweeter en heeft nu constant stroom, zo heb ik altijd direct een fix. Uit dat tweeterding komt een voedingskabeltje voor de PDA. Ziet er allemaal keurig uit en ik ben eindelijk eens van die kabels af.
Och, al met al zal die rekening dan wel meevallen denk ik. Heb je voor niet al te veel geld toch gewoon een goede BX??
Succes met de (Her)keuring!!!
Nou, de rekening liep bij de garage aardig in de papieren, volgens die gasten was alleen een nieuw wiellager al 118 euro. Bij iddstechnique zijn ze veel goedkoper. Wupke heeft echter nog goede onderdelen van een sloopauto liggen en dan zijn allebei de kanten gedaan. Dat scheelt een slok op een borrel.
denk zelfs een groot aantal borrels… :hunk
Daar kun je wel een avondje de kroeg voor in ja!
Zo. Dat was een gezellig en zeer productieve dag in Sint-Oedenrode. Wupke is een held! We hebben in de garage eerst de achterdraagarmen vervangen voor nette sloopexemplaren. De draagarmen waren al eens los geweest want de remleidingen zaten niet meer op hun plek, iemand heeft dat dus zeer onzorgvuldig teruggeplaatst! Toen we echter de wielen er weer opzetten pasten die niet meer. Wat bleek het waren geen bx-wielen! De wielen moesten dus omgewisseld worden met de oude Break van Wupke. Wie er ooit die rare wielen op heeft gezet…..Toen we de remmen gingen ontluchten bleek de conditie van de LHM ook miserabel te zijn. Daarom hebben we die ook maar meteen vervangen en alles doorgespoeld.Op de heenweg had Wupke ook al gezien dat mijn bollen nodig opgepompt moesten worden dus ook daar is wat aan gedaan. Wat een verschil zeg, heerlijk! Daarna moest de fuseekogelhoes eraan geloven en ook daar was er weer gebeund! Als ik het goed begrepen heb (correct me if I’m wrong) was de fuseekogelhoes helemaal naar boven vastgeslagen. Met veel pijn en moeite ging dit er gelukkig nog uit, het viel echt niet mee. Daarna nog even het koplampbeeld gecontroleerd en klaar waren we.
Conclusie: Heb je iets aan je Citroen en heb je professionele hulp nodig, schakel dan Wupke in!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik kan je met de hand op mijn hart beloven dat ik echt nooit iets aan die bx gedaan heb dus die wielen en dergelijk, daar weet ik niets van af.
beetje bollen pompen was wel nodig he.. wat zal dat weer lekker zweven
die koplamp, daar heb ik wel eens aangezeten.. blijkbaar niet goed vastgezet… sorry.
maar nu zit er dus weer apk op ?
erik wijngaarden schreef:ik kan je met de hand op mijn hart beloven dat ik echt nooit iets aan die bx gedaan heb dus die wielen en dergelijk, daar weet ik niets van af.
beetje bollen pompen was wel nodig he.. wat zal dat weer lekker zweven
die koplamp, daar heb ik wel eens aangezeten.. blijkbaar niet goed vastgezet… sorry.maar nu zit er dus weer apk op ?
Nee dat jij onschuldig bent weet ik, ik vraag me af of Citroen Deventer er meer van weet. DIe koplamp was een kwestie van vastklikken, no big deal. Voor de herkeuring heb ik vanmiddag om 13.00 een afspraak. To be continued….
Zo de APK zit erop, alles was in orde! Wupke bedankt!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
:partytime
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
jebbers schreef:Zo. Dat was een gezellig en zeer productieve dag in Sint-Oedenrode. Wupke is een held! We hebben in de garage eerst de achterdraagarmen vervangen voor nette sloopexemplaren. De draagarmen waren al eens los geweest want de remleidingen zaten niet meer op hun plek, iemand heeft dat dus zeer onzorgvuldig teruggeplaatst! Toen we echter de wielen er weer opzetten pasten die niet meer. Wat bleek het waren geen bx-wielen! De wielen moesten dus omgewisseld worden met de oude Break van Wupke. Wie er ooit die rare wielen op heeft gezet…..Toen we de remmen gingen ontluchten bleek de conditie van de LHM ook miserabel te zijn. Daarom hebben we die ook maar meteen vervangen en alles doorgespoeld.Op de heenweg had Wupke ook al gezien dat mijn bollen nodig opgepompt moesten worden dus ook daar is wat aan gedaan. Wat een verschil zeg, heerlijk! Daarna moest de fuseekogelhoes eraan geloven en ook daar was er weer gebeund! Als ik het goed begrepen heb (correct me if I’m wrong) was de fuseekogelhoes helemaal naar boven vastgeslagen. Met veel pijn en moeite ging dit er gelukkig nog uit, het viel echt niet mee. Daarna nog even het koplampbeeld gecontroleerd en klaar waren we.
Conclusie: Heb je iets aan je Citroen en heb je professionele hulp nodig, schakel dan Wupke in!
Nog veel geld kwijt dan?
Die wielen zijn zaten er al op toen ik de auto ging kopen. De LHM en bollen is op zich niet vreemd, die zijn drie jaar oud. Toen ik de BX kocht in 2003 was dat allemaal net nieuw.
Naja, hopen dat je er nog veel plezier van hebt. Een bx is nu eenmaal niet altijd even goedkoop. Mijn GTI had ook een beurt van EUR 500 in afgelopen september.