Wat een beunhazerij….
Je zou er je motor mee slopen.
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
woutersmits schreef:Net ‘ff’ de slangen gemonteerd (ik had nog een oude dus geen belangstelling meer Gert). Alleen bleek toen dat de koelwaterslangen naar de verdamper niet warm werden… En de kachel ook niet. Oftewel, de heren hebben niet ontlucht…
Ook bleek de nieuwe temperatuurschakelaar niet te werken.
Enfin, ik kap er weer mee. Eigenlijk had ik nog veerpoten willen omwisselen.
Leuke garage daarzo Wouter…
(Oke ik zal het doorgeven over de luchtslang)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik zie dit topic nu pas. Wat een mooie bak!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
dank je Alex
gisteren herstel werkzaamheden voor de apk uitgevoerd. slangetjes aan de voorveerpoten lekten op de aansluiting. deze heb ik vervangen door 5mm benzineslang. ook viel er af en toe een druppel lhm van de druk regelaar af. na alle wartels aangedraaid te hebben is dat ook over. morgen maar laten afmelden.
Bij mij hetzelfde, dat heeft toch wel wat zo’n mooie type 1 break!
Erg mooi hoor!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
en er zit weer een jaartje keuring op.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Vorige week had ik het eerste echte acute probleem in de 3 jaar dat ik met deze BX rij.
De veerpoten/veerpoot waren/was zo heftig intern aan het lekken dat de lekretouren het niet aan konden. Het zeek LHM langs de poot.
Ritje richting Witterle gecancelled en van Apeldoorn Noord weer terug naar Lent gereden. 4 keer moeten stoppen ivm bijvullen (motorolie want LHM was op).
Op de laatste druppel olie thuis gekomen en meteen nieuwe poten er onder geklust.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Doen de belgische poten het goed?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nu moet je het systeem dus wel even helemaal spoelen en met verse lhm vullen hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Beetje stoffig hier. De break heeft het al die tijd zonder problemen gedaan. Helaas rij ik er te weinig mee om de kosten aan belasting voor LPG er uit te halen. Ook heeft hij ondertussen groot onderhoud nodig. Kleppen, distributie, misschien eens een nieuwe octo al lekt hij niet.
Er is een te grote retourstroom vanuit achter, dus veerpoten of regelaar zijn niet goed.
Enfin, de BX staat al sinds maart in onze loods op aandacht te wachten. Aandacht die eerst naar de 404 familiale ging waarmee we op vakantie wilden gaan. Nu dat met vlag wn wimpel is gelukt ga ik zoetjes aan beginnen aan de break.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
En zoals die dingen gaan, het komt er niet van. Sinds vandaag is de break in goede handen bij een andere BX liefhebber!
Na vijftien jaar geen bx meer, ‘t is even wennen.