Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bij mij ook.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Schakelen:
Je kunt zowel speling hebben op het mechaniek “onder” de versnellingpook, en de stang dient doorgevoerd te worden door kunststof bussen. Die willen wel een weg of versleten zijn, en dan schakelt een SM wel, maar niet strak.
beide nakijken dus.
Hoe: Als je de stang aan het schutbord met een grip-tang vasthoudt/zet kun je voelen of de pook nog goed is ( je kunt ook de twee zijpanelen van de middenconsole demonteren ).
De rubber/kunststof geleider bij de doorvoer van de stang door de dwarsbalk onder motor willen wel eens “verdwijnen”, of door olie e.d. aangetast zijn.
Succes,
To err is human, not to err is divine.
Deze rubbertjes konden dus wel eens verdwenen/opgelost zijn bedoel je…......
Komend wekend maar eens naar kijken:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Lag er vandaag na een rit LHM onder de Sm Maar na onderzoek valt het mee: bij het stuurhuisrondsel
waar de stuurstang aangesloten zit zit links daarvan een retourleidinkje (PU transparant 3mm oid).
Nu zit dat “vast” middels een wartel en een knelrubbertje (zoals ook de 4.5mm leidingen vastzitten) Hoort zo’n retour leidinkje op deze manier vast te zitten ??? want ik die wartel niet verder aandraaien : het leidingkje zit er los in…......Hoe hoort dit vast te zitten ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Zo,nu het wat kouder wordt en de Sm op stalling staat had ik mooi klusje in gedachte: n.l. de achterlichten en de chevrons van een chroom laagje voorzien. Ik vind het er wel geslaagd uitzien.
Het verschil: links met /rechts zonder
Nu beide
Het achterlicht
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er goed uit.
En waarmee hebt U dat gedaan?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Goed gelukt zeg!
Ik zag op de tv de auto van justin bieber voorbij rijden
http://www.freshnessmag.com/2012/04/10/justin-bieber-chromed-his-fisker-karma-super-car/
Nog een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=yoTDfYJlJqk
en na van googelen kwam ik uit op “carwrapping”
http://www.carwrappingfolie.nl/3d-carbon-folie/
aangezien het maar zo’n 25 euro de 1,5m2 koste heb ik maar eens een poging gewaagd.
Het achterlicht kun je het best van te voren op maat snijden dan plak je het er zo op.
Hier nog een DHZ cursus: http://www.carwrappingfolie.nl/zelf-je-auto-wrappen/
aangezien er nog niet een goeie oplossing is voor de achterlichten leek me dit een redelijk alternatief.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je kunt kunststof toch laten verchromen?
Of kan dat niet als je alleen bepaalde delen wilt laten verchromen van het “object”
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
“We” hebben op het SM topic al eens het licht laten schijnen over deze achterlichten (laten) verchromen. helaas staat dat nog steeds open. het plastic dient plaatselijk verchroom te worden en daar zit het probleem. met name het oude (slechte) laagje verwijderen (zit aan de binnenkant)geeft problemen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ziet er goed uit! Mooi idee voor de achterlichten. Heb je eerst de oude laag op de van buiten zichtbare plaatsen eraf gehaald?
Ik had nog een ander idee, eerst de bak geheel van oude coating en chroom laten ontdoen en dan de lagen opnieuw erop zetten. Ik denk dat TCI-cleaning http://www.tci-cleaning.com/contact_41.html de bakken wel schoon krijgt. De stap daarna is een chroomverdamper vinden. Dat moet lukken. Ik ben al wel ‘ns wat advertenties tegengekomen van bedrijven die het chroomverdampen van voorlampen aanbieden. Dan zou het ook met de achterlichten moeten lukken. Ik ben van plan in de aankomende tijd ‘ns bij TCI langs te gaan en te zoeken naar een bedrijf dat kan chroomverdampen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:Ik denk dat TCI-cleaning http://www.tci-cleaning.com/contact_41.html de bakken wel schoon krijgt.
Helaas kunnen ze het niet. Nu zoek naar een bedrijf dat opnieuw kan chroom verdampen. Zo’n bedrijf zou het proces van schoonmaken ook moeten beheersen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
De firma in Stein die dit fabrieksmatig onder andere ook voor Jaguar deed is er mee gestopt.
Via een bekende uit de Citroën DS wereld kreeg ik afgelopen zaterdag als tip dit bedrijf :
Succes
Lijkt erop dat dit alleen specifiek is gericht op ABS (oa gebruikt op de Mehari).
Veel van de toegepaste kunststoffen bij de Sm zijn van een andere samenstelling.
Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden.
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Dank je voor de tip. Ik heb even gebeld. Multinal kan het type plastic van de lampenbakken niet ontlakken en ontchromen. Het bedrijf kan ons ook niet op weg helpen voor het procedee daarna. Multinal brengt namelijk eerst een koperlaagje aan en kan inderdaad alleen uit de voeten met ABC plastics.
Inmiddels ben ik doorverwezen naar Vacumetal http://nl.vacumetal.com/nl/text/sub/62/r_d.html. Ik wacht op een bericht terug. Voor de rest heb ik een leuke ontdekking gedaan, namelijk een bedrijf dat kan chroomspuiten: http://www.bchromed.eu/chrome/voorbeelden-verchromen.php#003. Dat is volgens mij hetzelfde procedee als Alclad Chrome met een airbrush aanbrengen. Helaas kan BChromed niet ontlakken en ontchromen. Normaal gesproken brengen ze ook eerst een koperlaagje aan. Ze zijn bereid het uit te proberen direct op het plastic. Gezien de resultaten met Alclad Chrome zou het moeten lukken. Maar eerst moet de ouwe zooi er helemaal mooi af zonder de oppervlakte ruw te maken. uit het oogpunt van herhaalbaarheid en grotere aantallen zoek ik naar een bedrijf dat dit kan doen in plaats van het in eigen beheer aanpakken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl