112 van de 282
« Eerste  < Vorige 110 111 112 113 114 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 16 april 2013 11:12 PM
  [ # 1666 ]

Hij noemt dat een subvariant…..
dus misschien is er nog hoop. Als het milieu überhaupt ooit een reden is geweest, dan is LPG voor een oude auto een goed argument.
Menigeen schreef al, dat je de LPG er 123 uit kan halen, maar waarom zou je een redelijk schone LPG auto weer veranderen in een
erg vervuilende benzineauto? Ja juist, als centen de reden zijn en niet het milieu. Leuke testcase voor Weekers.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
Gepost: 16 april 2013 11:12 PM
  [ # 1667 ]
CLL Martin schreef:

Mocht dat doorgaan sta tie direct te koop op internationale auto sites. En dan kan de overheid fluiten naar de belasting die geheven wordt op het onderhoud, de verzekering, brandstof etc. Ook het clublidmaatschap kan opgezegd worden. Goed bezig zo jongens!

Noem jij jezelf nu een liefhebber?  huh

Je kan toch ook de LPG installatie eruit halen als het je te duur wordt? Rij je nog steeds in een mooie Snoek voor minder dan mensen met een moderne auto.

Mijn CX zal zo’n € 15,00 per maand gaan kosten. Spannend hoor….


Wat niet wil zeggen dat ik hier niet enorm van baal (natuurlijk wel, vooral voor al die mensen met dikke Amerikanen en autobussen, Brandweerwagens etc.), maar mijn punt is dat het heus niet in elk geval zo’n drama hoeft te zijn.


Maar als men een auto wegdoet voor die paar tientjes per maand, is ‘ie waarschijnlijk beter af bij een ander. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 16 april 2013 11:22 PM
  [ # 1668 ]
Marten schreef:

Als er in de TK geen meerderheid is voor 1 variant, en dat zou zomaar kunnen, gaan wij allemaal volgend jaar de volle mep betalen.
Met dank aan FEAC c.s


Jij bent echt Mister Positive hè?
Pfff…  De brief van cxfanatic zal wel niets uithalen en de Fehac c.s. hebben het verkloot….

Mag ik vragen: wat heb je zelf eigenlijk gedaan om iets tegen die plannen van Rutte c.s. te doen???


Als een onderhandeling mislukt, wil dat niet zeggen dat iemand iets verkloot heeft, of wel?

Als iemand mij wil bekeren tot de Islam, lukt hem/haar dat nooit, hoeveel argumenten diegene ook op tafel legt! Dus het is niet aan ons om hier vanaf de zijlijn te gaan zeggen hoe het allemaal wel gelukt was.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 april 2013 11:58 PM
  [ # 1669 ]

En zo is het: hulde voor diegenen die actief geprobeerd hebben om de ‘status aparte’ te behouden. Dat ‘t niet gelukt is doet aan de inzet niets af.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2013 12:05 AM
  [ # 1670 ]
algra schreef:

@traction 7c,

volgens mij zit het zo:

ik vermoed dat je een kwart rekent van het totaal aan mrb

maar je moet een kwart nemen van het bassis tarief
de lpg toeslag betaal je de volle mep
provinciale opcenten idem

Waaruit maak je dat op? Wekers sprak in zijn radiopraatje over een bedrag van 130 eurootjes per jaar, wat gewoon overeenkomt met een kwartaal,incl de opcentenshit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 17 april 2013 12:11 AM
  [ # 1671 ]
waterman schreef:
algra schreef:

@traction 7c,

volgens mij zit het zo:

i…........ een kwart nemen van het bassis tarief
de lpg toeslag betaal je de volle mep
provinciale opcenten idem

Waaruit maak je dat op? Wekers sprak in zijn radiopraatje over een bedrag van 130 eurootjes per jaar, wat gewoon overeenkomt met een kwartaal,incl de opcentenshit.

Algra kan wel gelijk hebben, want Weekers schrijft letterlijk dit:

Een subvariant hiervan is dat het kwarttarief niet wordt
geheven over de brandstoftoeslag en dan kost deze variant € 19 mln.


Weekers op de radio klinkt altijd anders dan wat hij schrijft. Hij was een tijd geleden bij de Tros Autoshow….. toen leek hij een oldtimerfan, nu gaat hij gewoon graaien bij ons. Ik hoop dat hij niet te veel graait en respecteert dat een vervuilende benzineauto op LPG beter of minder slecht voor het milieu is.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2013 12:13 AM
  [ # 1672 ]

Welk milieu? Lekker boeien. Lpg schoon? Ook niet waar! Lpg is alleen schoon als het volledig lambdageregeld is. Zo niet dan is het vooral goedkoop.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2013 12:14 AM
  [ # 1673 ]

O ja, jongens: GEEN politieke uitspraken op het forum, zie de forumregels.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 april 2013 12:19 AM
  [ # 1674 ]

Laughing

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 april 2013 12:36 AM
  [ # 1675 ]
waterman schreef:

Welk milieu? Lekker boeien. Lpg schoon? Ook niet waar! Lpg is alleen schoon als het volledig lambdageregeld is. Zo niet dan is het vooral goedkoop.

LPG geeft meer NOx uitstoot (zure regen) dan een benzine maar nog steeds minder dan een diesel, zelfs bij euro5 motoren.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 17 april 2013 12:37 AM
  [ # 1676 ]
waterman schreef:
algra schreef:

@traction 7c,

volgens mij zit het zo:

ik vermoed dat je een kwart rekent van het totaal aan mrb

maar je moet een kwart nemen van het bassis tarief
de lpg toeslag betaal je de volle mep
provinciale opcenten idem

Waaruit maak je dat op? Wekers sprak in zijn radiopraatje over een bedrag van 130 eurootjes per jaar, wat gewoon overeenkomt met een kwartaal,incl de opcentenshit.


heb de radio niet gehoord

lees het uit de brief van Weekers ,variant 3
[met in gedachte de huidige regeling, van belastingvrije 87er die dan wel de brandstoftoeslag moet betalen]
kan het niet anders lezen / begrijpen

hoop dat ik het goed mis heb , maar vrees het ergste   cry

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 17 april 2013 12:39 AM
  [ # 1677 ]
waterman schreef:

O ja, jongens: GEEN politieke uitspraken op het forum, zie de forumregels.

Heb mijn ironisch bedoelde stemadvies verwijderd.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2013 12:50 AM
  [ # 1678 ]
paso schreef:
waterman schreef:

Welk milieu? Lekker boeien. Lpg schoon? Ook niet waar! Lpg is alleen schoon als het volledig lambdageregeld is. Zo niet dan is het vooral goedkoop.

LPG geeft meer NOx uitstoot (zure regen) dan een benzine maar nog steeds minder dan een diesel, zelfs bij euro5 motoren.

Maar dat is alleen van toepassing op moderne lambda geregelde installaties.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 april 2013 01:42 AM
  [ # 1679 ]

Lambda geregeld, dan zit er ook een katalysator onder de wagen? Die heft de NOx toch zo goed als volledig op niet?

Ik volg dit draadje al een hele poos want wat er bij jullie uitkomt zullen ze hier in BE graag overnemen, oldtimers zijn hier ook vrij van belasting, je betaald wel de extra LPG taks.

Langs de ene kant blijf ik dan ook nog blijven rijden, taks of niet.
Langs de andere kant moeten we ook een stuk nadenken wat we die blauwe bol hier aandoen en dat is denk ik ook de mening van vele.
Maar ze luisteren precies niet naar die kant van het verhaal, enkel de centen tellen, het is crisis…..

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 april 2013 09:45 AM
  [ # 1680 ]
paso schreef:

Lambda geregeld, dan zit er ook een katalysator onder de wagen? Die heft de NOx toch zo goed als volledig op niet?

Dat hoeft volgens mij niet. De lambdasonde is een apparaatje dat de verbranding leest en dan samen met de computer bepaalt hoeveel brandstof er wordt geïnjecteerd. Een katalysator kan er bij. Dat is wel handig als je met de oldtimer ook in Duitse binnensteden wilt rijden en wellicht in de toekomst ook in Nederland. Het rijden met een klassieker wordt al met al behoorlijk ontmoedigd met alle maatregelen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
112 van de 282
« Eerste  < Vorige 110 111 112 113 114 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook