Hij noemt dat een subvariant…..
dus misschien is er nog hoop. Als het milieu überhaupt ooit een reden is geweest, dan is LPG voor een oude auto een goed argument.
Menigeen schreef al, dat je de LPG er 123 uit kan halen, maar waarom zou je een redelijk schone LPG auto weer veranderen in een
erg vervuilende benzineauto? Ja juist, als centen de reden zijn en niet het milieu. Leuke testcase voor Weekers.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
CLL Martin schreef:Mocht dat doorgaan sta tie direct te koop op internationale auto sites. En dan kan de overheid fluiten naar de belasting die geheven wordt op het onderhoud, de verzekering, brandstof etc. Ook het clublidmaatschap kan opgezegd worden. Goed bezig zo jongens!
Noem jij jezelf nu een liefhebber?
Je kan toch ook de LPG installatie eruit halen als het je te duur wordt? Rij je nog steeds in een mooie Snoek voor minder dan mensen met een moderne auto.
Mijn CX zal zo’n € 15,00 per maand gaan kosten. Spannend hoor….
Wat niet wil zeggen dat ik hier niet enorm van baal (natuurlijk wel, vooral voor al die mensen met dikke Amerikanen en autobussen, Brandweerwagens etc.), maar mijn punt is dat het heus niet in elk geval zo’n drama hoeft te zijn.
Maar als men een auto wegdoet voor die paar tientjes per maand, is ‘ie waarschijnlijk beter af bij een ander.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Marten schreef:
Als er in de TK geen meerderheid is voor 1 variant, en dat zou zomaar kunnen, gaan wij allemaal volgend jaar de volle mep betalen.
Met dank aan FEAC c.s
Jij bent echt Mister Positive hè?
Pfff… De brief van cxfanatic zal wel niets uithalen en de Fehac c.s. hebben het verkloot….
Mag ik vragen: wat heb je zelf eigenlijk gedaan om iets tegen die plannen van Rutte c.s. te doen???
Als een onderhandeling mislukt, wil dat niet zeggen dat iemand iets verkloot heeft, of wel?
Als iemand mij wil bekeren tot de Islam, lukt hem/haar dat nooit, hoeveel argumenten diegene ook op tafel legt! Dus het is niet aan ons om hier vanaf de zijlijn te gaan zeggen hoe het allemaal wel gelukt was.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En zo is het: hulde voor diegenen die actief geprobeerd hebben om de ‘status aparte’ te behouden. Dat ‘t niet gelukt is doet aan de inzet niets af.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
algra schreef:@traction 7c,
volgens mij zit het zo:
ik vermoed dat je een kwart rekent van het totaal aan mrb
maar je moet een kwart nemen van het bassis tarief
de lpg toeslag betaal je de volle mep
provinciale opcenten idem
Waaruit maak je dat op? Wekers sprak in zijn radiopraatje over een bedrag van 130 eurootjes per jaar, wat gewoon overeenkomt met een kwartaal,incl de opcentenshit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:algra schreef:@traction 7c,
volgens mij zit het zo:
i…........ een kwart nemen van het bassis tarief
de lpg toeslag betaal je de volle mep
provinciale opcenten idemWaaruit maak je dat op? Wekers sprak in zijn radiopraatje over een bedrag van 130 eurootjes per jaar, wat gewoon overeenkomt met een kwartaal,incl de opcentenshit.
Algra kan wel gelijk hebben, want Weekers schrijft letterlijk dit:
Een subvariant hiervan is dat het kwarttarief niet wordt
geheven over de brandstoftoeslag en dan kost deze variant € 19 mln.
Weekers op de radio klinkt altijd anders dan wat hij schrijft. Hij was een tijd geleden bij de Tros Autoshow….. toen leek hij een oldtimerfan, nu gaat hij gewoon graaien bij ons. Ik hoop dat hij niet te veel graait en respecteert dat een vervuilende benzineauto op LPG beter of minder slecht voor het milieu is.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Welk milieu? Lekker boeien. Lpg schoon? Ook niet waar! Lpg is alleen schoon als het volledig lambdageregeld is. Zo niet dan is het vooral goedkoop.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O ja, jongens: GEEN politieke uitspraken op het forum, zie de forumregels.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
waterman schreef:Welk milieu? Lekker boeien. Lpg schoon? Ook niet waar! Lpg is alleen schoon als het volledig lambdageregeld is. Zo niet dan is het vooral goedkoop.
LPG geeft meer NOx uitstoot (zure regen) dan een benzine maar nog steeds minder dan een diesel, zelfs bij euro5 motoren.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
waterman schreef:algra schreef:@traction 7c,
volgens mij zit het zo:
ik vermoed dat je een kwart rekent van het totaal aan mrb
maar je moet een kwart nemen van het bassis tarief
de lpg toeslag betaal je de volle mep
provinciale opcenten idemWaaruit maak je dat op? Wekers sprak in zijn radiopraatje over een bedrag van 130 eurootjes per jaar, wat gewoon overeenkomt met een kwartaal,incl de opcentenshit.
heb de radio niet gehoord
lees het uit de brief van Weekers ,variant 3
[met in gedachte de huidige regeling, van belastingvrije 87er die dan wel de brandstoftoeslag moet betalen]
kan het niet anders lezen / begrijpen
hoop dat ik het goed mis heb , maar vrees het ergste
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
paso schreef:waterman schreef:Welk milieu? Lekker boeien. Lpg schoon? Ook niet waar! Lpg is alleen schoon als het volledig lambdageregeld is. Zo niet dan is het vooral goedkoop.
LPG geeft meer NOx uitstoot (zure regen) dan een benzine maar nog steeds minder dan een diesel, zelfs bij euro5 motoren.
Maar dat is alleen van toepassing op moderne lambda geregelde installaties.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Lambda geregeld, dan zit er ook een katalysator onder de wagen? Die heft de NOx toch zo goed als volledig op niet?
Ik volg dit draadje al een hele poos want wat er bij jullie uitkomt zullen ze hier in BE graag overnemen, oldtimers zijn hier ook vrij van belasting, je betaald wel de extra LPG taks.
Langs de ene kant blijf ik dan ook nog blijven rijden, taks of niet.
Langs de andere kant moeten we ook een stuk nadenken wat we die blauwe bol hier aandoen en dat is denk ik ook de mening van vele.
Maar ze luisteren precies niet naar die kant van het verhaal, enkel de centen tellen, het is crisis…..
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Lambda geregeld, dan zit er ook een katalysator onder de wagen? Die heft de NOx toch zo goed als volledig op niet?
Dat hoeft volgens mij niet. De lambdasonde is een apparaatje dat de verbranding leest en dan samen met de computer bepaalt hoeveel brandstof er wordt geïnjecteerd. Een katalysator kan er bij. Dat is wel handig als je met de oldtimer ook in Duitse binnensteden wilt rijden en wellicht in de toekomst ook in Nederland. Het rijden met een klassieker wordt al met al behoorlijk ontmoedigd met alle maatregelen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl