113 van de 282
« Eerste  < Vorige 111 112 113 114 115 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 17 april 2013 10:55 AM
  [ # 1681 ]
paso schreef:

Langs de andere kant moeten we ook een stuk nadenken wat we die blauwe bol hier aandoen en dat is denk ik ook de mening van vele.
Maar ze luisteren precies niet naar die kant van het verhaal, enkel de centen tellen, het is crisis…..

inmiddels zijn er al studies en rapporten verschenen over de grote afwijking tussen het werkelijk verbruik en papieren verbruik van auto’s die nu vallen in de MRB vrije tarieven of de 14% bijtelling. Ook het feit dat er hybride auto’s zijn die nauwelijke electrisch gebruikt worden, wordt meer en meer onder de aandacht gebracht. Die verhalen bereiken Den Haag ook. Ik hoop dat dat meegenomen wordt in alle besluitvorming. Het is allemaal niet zo groen als beweerd wordt.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 april 2013 11:22 AM
  [ # 1682 ]
traction7c schreef:

Voor mijn DS van mei 1973 op LPG (he he, ze wordt in mei van dit jaar 40 jaar) ga ik met het kwarttarief in Gelderland 390 euro per jaar betalen op LPG (1340 kg incl. tank in Gelderland)

Als ik grofweg 400-500 liter benzine bespaar door LPG te tanken, dan heb ik die MRB er weer uit en dan gaat het juist lonen om meer te gaan rijden, dus om mijn gewone benzineauto te laten staan. Net zoals nu overigens.

Iedereen rekent uiteindelijk terug naar eigen situatie, milieu is ietsje ‘verder van mijn bed’.

Mijn wagenpark bestaat ook uit een DS uit 1973 (op LPG), maar voor dagelijks een Aygo (2007), voor de fun een Mazda 121 cabio-top (1992) en mijn vrouw rijdt ook nog eens een klein karretje (2009).

De Aygo is het zuinigste en wordt ingezet voor dagelijks (stadsritten én lange afstanden), maar die wordt per 1 januari 2014 ook MRB-plichtig.

Dus: Aygo er uit, alle stadskilometers met de 121 (automatische choke…) en de afstanden met de LPG-DS.

Ongeacht de besluiten van de TK, tenzij de hele zaak weer jaar opgeschort wordt….

knuffel

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 17 april 2013 12:49 PM
  [ # 1683 ]

Heb net het debat gevolgd van wreekers, hij heeft het over 3,4 en 5

Weet iemand wat dit inhoud?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2013 12:53 PM
  [ # 1684 ]

Ja hoor, lees de brief van die prutser maar even:

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/04/15/afschaffing-vrijstelling-motorrijtuigenbelasting-voor-oldtimers.html

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 april 2013 12:56 PM
  [ # 1685 ]
vlietmansje schreef:

Iedereen rekent uiteindelijk terug naar eigen situatie, milieu is ietsje ‘verder van mijn bed’.

Ik denk er nu aan zodra mijn restaurateproject zover is, om er ook een catalysator op te laten zetten, niet zozeer vanwege het milieu, maar vanwege de mogelijkheid dan ook in Duitse steden rond te tuffen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2013 01:03 PM
  [ # 1686 ]

Robin, dat is nog vrij lastig rond te krijgen… De NL RDW doet daar extreem moeilijk over. Ik heb onze Saab 900 van 86 voorzien van een modern motormanagement systeem met lambdaregeling én 3 weg kat. De RDW zegt: leuk joh, maar wij gaan de milieucode op het kenteken niet aanpassen. Ik zeg: maar hij voldoet nu aan de strenge euro 3 en 4 norm! Ja, kan best, wij kennen geen mogelijkheid om dat op het kenteken te zetten. Dat het in de BRD wel kan is leuk voor hun, fijne dag nog!

Om een groene sticker te krijgen moet je dan je NL-auto met NL-kenteken voor een keuring bij de TUV aan gaan bieden, maar die zeggen weer “dass geht ja nicht, das auto hat keine Deutsche zulassung”..

Zucht…

Overigens: een SM met een historisch kenteken mag in de BRD gewoon de steden in. Net als Duitse auto’s met een “H-“kenteken is ook een buitenlandse auto met historisch kenteken vrijgesteld van die zoneshit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 april 2013 01:11 PM
  [ # 1687 ]

Handig te weten. Thanks. Dan ga ik me afvragen hoe milieuvriendelijk ik wil zijn en wat me dat waard is….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2013 01:12 PM
  [ # 1688 ]

Een korte update over weekers zijn plannen:

http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/17/debat-financien-moties-en-toezeggingen/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 17 april 2013 01:41 PM
  [ # 1689 ]

even het slotstuk uit dat linkje van Waterman gekopieerd.


Echte rijdend cultureel erfgoed
Weekers is bereid een ultieme poging te wagen om een combinatie van maatregelen 3, 4, 5 (kwarttarief, grens naar 40 jaar, 30-dagenkaart) te maken. Hij geeft aan dat het niet meer dan 20 miljoen +/- enkelen miljoenen mag kosten, en dat richting of boven 30 miljoen wat hem betreft echt geen optie is omdat het dekkingsvraagstuk dan ook een stuk moeilijker wordt.

Voorzitter vraagt wanneer deze ultieme poging volgt: Weekers geeft aan binnen een week, langer onduidelijkheid laten bestaan is niet goed.

Uitkomst debat
Begin volgende week (22/23 april) komt Dhr. Weekers met een concreet voorstel die zal bestaan uit een combinatie van maatregelen, liefst gesteund door de branche. De kamer kan er dan nog voor het mei reces met hem over spreken en dan is er voor 1 mei duidelijkheid.

Mijn indruk
Volgens mij is dit een goede ontwikkeling! Als “de branche” nu slim is, komen ze met het ultieme voorstel op een presenteerblaadje, doorgerekend en wel. Volgens mij zou dat iets kunnen zijn in de trend van:

•Keuze 30-dagenkaart of kwarttarief voor auto’s tot 40 jaar
•Volledige vrijstelling voor auto’s ouder dan 40 jaar
Ik gok dan even dat dat pakket niet meer dan 25 miljoen zou kosten. Hopelijk komen KNAC, FEHAC en consorten nu in actie en helpen ze Weekers en de oldtimerliefhebbers aan dé oplossing.

er komt dus nog een ultiem vervolgoverleg. we gaan het meemaken.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 april 2013 01:44 PM
  [ # 1690 ]

Haha. Volgens het voorstel onderaan dat stuk zou ik dan weer twee jaar 1/4 tarief moeten lappen en daarna geheel opnieuw niets. Mallotig, maar verder niet erg vervelend. Nou zal het mij benieuwen of het zo’n voorstel wordt en of dat het dan haalt…

Edit: ook leuk voor m’n vader met een BMW van 8 maart ‘74. Mag die dan voor twee maanden het kwarttarief gaan dokken? Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 17 april 2013 02:23 PM
  [ # 1691 ]
waterman schreef:

Een korte update over Weekers zijn plannen:
http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/17/debat-financien-moties-en-toezeggingen/

Prima ontwikkeling lijkt mij.
Ik denk dat de conclusie op het volvo-blog, terecht is:

  * Keuze 30-dagenkaart of kwarttarief voor auto’s tot 40 jaar
  * Volledige vrijstelling voor auto’s ouder dan 40 jaar

mits de “kosten” onder de 20 mln. blijven.
Nu maar hopen dat de “alliantie” er achter gaat staan…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 april 2013 02:27 PM
  [ # 1692 ]

Als ik het zo bekijk, geef mij maar het kwarttarief…

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 april 2013 02:36 PM
  [ # 1693 ]

En als 30 dagen dan ook nog 60 dagen wordt . . .

JW

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 april 2013 02:41 PM
  [ # 1694 ]

Dan liever 150dagen..

5maanden (vanaf april tot eind augustus) staat beide voertuigen toch uit stalling. En rij ik om ste buurt een stukje… Nouja theoretisch, vorig jaar reed ik met eentje de meeste kilometers..

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 april 2013 03:13 PM
  [ # 1695 ]

Ja of 365 dagen

Profiel  
 
 
113 van de 282
« Eerste  < Vorige 111 112 113 114 115 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook