6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
FastFred’s ZX Aura E2
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 17 april 2013 10:23 AM
  [ # 76 ]

Je kan er natuurlijk ook een leuk rood biesje in plakken bij beide bumpers. Staat leuk bij de donkere kleur van de ZX.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 17 april 2013 12:54 PM
  [ # 77 ]

Je bedoeld een rode strip zoals bij de Golf/205 gti? Mmm, weet ik niet, origineel heeft natuurlijk ook wel wat

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 17 april 2013 01:02 PM
  [ # 78 ]

Als je voor origineel wil
gaan, dan zou je ook originele lm-velgen moeten monteren. Een rood biesje a la 205 Gti doet geen afbreuk. Kost je alleen maar een rolletje rode isolatietape en is ook zo weer te verwijderen.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 17 april 2013 01:11 PM
  [ # 79 ]

Een rood biesje is ook standaard geweest op iig de Volcane versies.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 17 april 2013 01:17 PM
  [ # 80 ]

Ik vind de huidige velgjes er wel mooi bij passen zo. Ik ga eens op zoek naar die sierstrip voor op de voorbumper. En een schakelaar voor de airco, want op deze manier kan ik de airco niet inschakelen als ik rij…

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 17 april 2013 04:04 PM
  [ # 81 ]

De velgen die er nu onder zitten staan prima, lekker laten zitten. Die chromen strips zitten op meerdere types ZX, onder andere de Avantage, zoals de mijne. Moet zonder problemen op de sloop te vinden zijn. Schakelaar voor de airco…...da’s een moeilijker verhaal.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 17 april 2013 04:08 PM
  [ # 82 ]

Heb er bij de aanschaf van de auto een schakelaar bij gekregen, maar dat blijkt nu niet de originele te zijn, + dat ie niet in de opening past. Het is gewoon die standaardmaat, dezelfde maat als het joystickje voor de rechterbuitenspiegel en het wieltje van de dashboardverlichtingsdimmer (galgje anyone? )

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 17 april 2013 04:11 PM
  [ # 83 ]

Schakelaar voor de spiegelbediening is breder.
De schakelaar uit een T1 XM is hetzelfde.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 17 april 2013 04:15 PM
  [ # 84 ]

Ik zal vanavond eens een foto maken van het gat met daarnaast het joystickje van de spiegel

Na m’n werk even bij Snuverink in Borculo langs, die hebben vast wel ergens zo’n stripje, maar ik betwijfel het, ik kon er laatst niet eens een peilstok krijgen, moest ik de hele motor er bij kopen…

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 17 april 2013 04:24 PM
  [ # 85 ]

Even terugkomen op het roestprobleem:
de roestplek bovenzijde wielkast voorzijde kan je, mits niet te groot, ook prima dichtmaken met glasvezel matjes en vloeibare polyester. Op beide kanten twee lagen aanbrengen en het kan er weer jaren tegenaan. Heb dat ook eens bij een BX gedaan en toen ik ‘m 3 jaar later verkocht was het nog steeds perfect.
Gat in de lengtebalk aan de kant van het subframe voor: had ik dus met beide lengtebalken en na een dag noeste arbeid waren hier keurig nieuwe stukken overgelast. Arbeidsintensief maar zeker niet al te moeilijk. Kan gewoon met een elektfisch lasapparaat.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 17 april 2013 04:33 PM
  [ # 86 ]

Tja, wat is groot, ik kan de voorband er doorheen zien, zit net achter het tankje van, volgens mij, de stuurbekrachtiging.

Ik denk dat er 3 of 4 vingers door passen en daar rond omheen zit meer roest

Roest het dan niet verder onder die matjes, of moet je de roest alsnog eerst verwijderen?

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 17 april 2013 05:26 PM
  [ # 87 ]

Eerst alle roest verwijderen, dan behandelen met ee goede primer en zodra dit droog is kan je   met de matjes beginnen. Als alles dan goed uitgehard is kan je er een goede coating overheen aanbrengen, beide zijdes uiteraard.
Als het gat niet veel groter wordt dan je nu aangeeft, dan kan je bovenstaand oolossing toepassen. Goed zelf te doen en vele malen goedkoper dan laten lassen.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 17 april 2013 07:17 PM
  [ # 88 ]

Even bij Snuverink geweest na m’n werk: heb een schakelaar die in de opening past, maar eigenlijk bedoeld is voor de achterruitverwarming, moet nog even passend gemaakt worden zodat die op het stekkerblok past dat nu uit dat gat hangt.

Chromen strip kon hij me niet aan helpen, had wel een 1.6i ZX Break staan met voorbumper, maar daar zat standaard al niet zo’n strip op (wel de uistparing ervoor, maar niet de gaatjes waar de strip in klikt)

Dit weekend eens zien of ik die schakelaar passend krijg Smile

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 23 april 2013 08:58 PM
  [ # 89 ]

Zo, ben bij een garage hier in de buurt geweest, 2 van mijn ooms gaan er ook altijd heen en schijnt een erg goeie monteur te zijn die het zwaar heeft in de crisis en dus erg lage uurtarieven heeft

Citroville in Borculo rekende mij voor het verwijderen van de roest en tectyleren € 250,- voor een halve dag werk.

Deze meneer, rekent € 250,- voor dezelfde reparatie’s en laswerk, voor 1 hele dag werk + leenauto.

Heb dan toch liever dat er wat langer over gedaan wordt en dat ik er langer plezier van heb als wanneer het snel snel snel gebeurt is en ik over een jaartje of misschien 2 weer met een krokante bodem sta…

Plus dat ik bij deze man vreemd genoeg een beter gevoel had. Vertelde me precies wat er moest gebeuren, samen met hem onder de auto gestaan en de aandachtspuntjes bekeken en besproken, nog 1 aandachtspuntje extra ontdekt bij het voorste krikpunt onder de bestuurdersdeur.

Volgens hem viel het allemaal wel mee, gezien de leeftijd en km-stand verbaasde het hem dat hij er nog zo strak uit zag van onder Smile Je had z’n gezicht moeten zien toen ik vertelde dat het ding airco heeft Laughing

Afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag Smile

Ik ga deze week trouwens ook even bij de Growa langs, even om een prijs vragen voor de volgende stap:

- setje kopbouten
- koppakking
- kop pakkingsset
- kleprubbers
- distributieriem
- spanrol
- waterpomp

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 24 april 2013 10:03 PM
  [ # 90 ]

Iemand een idee waar ik het motornummer kan vinden, ergens onder de motorkap? Heb een prijzen overzicht gekregen van de Growa voor bovenstaande onderdelen. Komt totaal op iets meer dan € 320,- maar de prijs van de waterpomp is afhankelijk van het motornummer (is maar € 7,- verschil, maar toch handig om te weten als er blijkbaar 2 verschillende waterpompen zijn)

Distributieset (incl. spanrollen en toebehoren): € 75,09
Waterpomp, tot motornr. 5409: € 81,90, vanaf motornr. 5409: € 88,20

Kop pakkingsset (incl. koppakking zelf en kleprubbers): € 129,50 (duur voor alleen wat pakkingen en rubbertjes…?)
Kopbouten: € 37,60

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook