Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Leuk in een schrikkeljaar
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ach, die kwart dag wil ik desnoods wel opofferen.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
als ik mocht bepalen zouden alle auto’s die nu belastingvrij zijn belastingvrij blijven en vanaf 2014 geen auto’s meer belastingvrij laten worden.
dat is DE oplossing (denk ik)
of een maximaal aantal km van 5000 km per jaar per oldtimer
en anders maar een kwart tarief
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Maar daarmee hark je niet op korte termijn 153 miljoen binnen, en dat is toch het doel…
vanderiet schreef:als ik mocht bepalen zouden alle auto’s die nu belastingvrij zijn belastingvrij blijven en vanaf 2014 geen auto’s meer belastingvrij laten worden.
dat is DE oplossing (denk ik)
Het probleem van volledige bevriezing is dat historische voertuigen van buiten NL niet meer belastingvrij kunnen worde bij import. Best lullig als je een vooroorlogse Rolls of brandweerauto wilt invoeren. Dat worden geen gebruikvoertuigen meer, maar zouden toch belastingplichtig worden. Dan toch liever een bevriezing volgens de Engelse regeling, op een jaartal.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
dat moet je er dan voorover hebben.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jij hebt makkelijk praten als 13-jarige met 2 autootjes op de oprit van pa en ma…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Robin Visser schreef:vanderiet schreef:als ik mocht bepalen zouden alle auto’s die nu belastingvrij zijn belastingvrij blijven en vanaf 2014 geen auto’s meer belastingvrij laten worden.
dat is DE oplossing (denk ik)Het probleem van volledige bevriezing is dat historische voertuigen van buiten NL niet meer belastingvrij kunnen worde bij import. Best lullig als je een vooroorlogse Rolls of brandweerauto wilt invoeren. Dat worden geen gebruikvoertuigen meer, maar zouden toch belastingplichtig worden. Dan toch liever een bevriezing volgens de Engelse regeling, op een jaartal.
Maar dat heeft wel één groot voordeel, dat alle andere plannen niet hebben: de waarde van de huidige Oldtimers stijgt dan. In alle andere plannen gaat menigeen zijn oldtimer de deur uit doen en weet je wat dat betekent?
Dalende prijzen en geen kopers, kijk maar eens naar de huizenmarkt…........
Begrijp me goed, wat mij betreft mag de regeling terugkomen dat na 25 jaar MRB-vrij voor alle auto’s MRB-vrij zijn. Dat is niet realistisch. De realiteit is namelijk dat in de visie van de regering de ‘free ride’ en het dieselrijden met ouwe bakken vanuit milieu-oogpunt moeten worden aangepakt. Dat is dus het belang van de regering. Het belang van een ineenstortende klassiekerbranche is kennelijk gewogen en te licht bevonden. Als je dat alles als uitgangspunt neemt en bovendien in ogenschouw neemt dat er consequenties zijn wat betreft de begroting, dan kun je daarna doorredeneren naar de uitkomst. Als je bovendien bedenkt dat er steeds meer auto’s MRB-vrij zouden worden met een terugtelregeling, dan kom je voor de lange termijn een budgetneutrale regeling moet bedenken, kom je mins inziens automatisch op een bevriezing uit tegen een bepaald jaartal uit.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
traction7c schreef:Robin Visser schreef:vanderiet schreef:als ik mocht bepalen zouden alle auto’s die nu belastingvrij zijn belastingvrij blijven en vanaf 2014 geen auto’s meer belastingvrij laten worden.
dat is DE oplossing (denk ik)Het probleem van volledige bevriezing is dat historische voertuigen van buiten NL niet meer belastingvrij kunnen worde bij import. Best lullig als je een vooroorlogse Rolls of brandweerauto wilt invoeren. Dat worden geen gebruikvoertuigen meer, maar zouden toch belastingplichtig worden. Dan toch liever een bevriezing volgens de Engelse regeling, op een jaartal.
Maar dat heeft wel één groot voordeel, dat alle andere plannen niet hebben: de waarde van de huidige Oldtimers stijgt dan.
Dat stimuleerd alleen maar het omkatten.
Een NL kenteken wordt dan opeens goud geld waard, al helemaal van de zware auto’s.
Ik zie nog steeds het probleem niet van 25 jaar (of eventueel 30) belastingvrij mits je nog een andere dagelijkse auto heb.
Zo betalen de dagelijkse 190D rijders gewoon net als iedereen belasting en kan de liefhebber gewoon zijn gang blijven gaan.
Maar zo’n vergelijkbaar idee zie ik eigenlijk nergens terug…
In de 30 dagen kaart zie ik alleen maar praktische problemen
Wat als je auto gewoon langs de weg staat?
Wat als je toevallig een keer 1 uur snachts thuis komt, ben je dan 2 dagen kwijt?
Wat als je dagen op zijn en je moet om onverziene reden je auto verplaatsen?
Kost APK keuren ook een dag?
Auto naar de garage brengen, en de volgende dag ophalen, kost dat 2 dagen?
Als je in het buiteland rijdt?
Wat als je auto een dag bij een hotel staat bijvoorbeeld?
Een proefrit maken als je in je eigen garage even gesleuteld heb, kost 3 km rijden dan een dag?
Zo kan ik nog wel een paar punten verzinnen waarom ik dat totaal geen prettige regel vind…
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ach, de deur uitdoen… Dat zal niet voor alle modellen en types gelden. Ik denk dat de waarde van mijn sm niet echt zal zakken. Iemand die goedkoop belastingvrij wil rijden doet dat meestal in een ander soort auto.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Een 30-dagen kaart heeft bijna alleen maar nadelen. Zoveel is al duidelijk. Ook voor de belastingdienst trouwens, want er moet weer een heel systeem voor opgetuigd worden.
Niet een argument, maar wel een punt van zorg: gezien de track record van de overheid om digitale systemen hopeloos te (laten) vernöken zou ik me sowieso afvragen of digitaal dagen strepen nou wel zo’n goed idee is
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Penny Lane schreef:
Niet een argument, maar wel een punt van zorg: gezien de track record van de overheid om digitale systemen hopeloos te (laten) vernöken zou ik me sowieso afvragen of digitaal dagen strepen nou wel zo’n goed idee is
Derk
Dat zie ik als een heel groot probleem.
Er wordt in zee gegaan met een bedrijf dat daar teveel geld voor rekend.
Halverwege het project komen er onvoorziene kosten en uiteindelijk wordt het project 2x zo duur als voorzien.
Pas was er nog zo’n leuk grapje er moest een naam gewijzigd worden een overheidsinstelling.
Het wijzigen van die naam koste ongeveer 1 miljoen, de meeste kosten zaten in het wijzigen van de e-mail adressen
Daarbij werd de naam terug gewijzigd naar het oude, want ze waren niet blij met de nieuwe naam.
en daarom zijn ze nou die 153 milj. euro nodig
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja precies, ipv dat ze nu eens kijken wat ze waaraan uitgeven ipv “simpelweg” denken 153 miljoen extra te vangen.