Totaal aantal Berichten: 11
- Berlingo 1.8i Multispace
De ruitensproeier reageert verkeerd op de knop: als ik vóór wil sproeien gebeurt dat achter met een sterke straal en als ik achter wil sproeien gebeurt dat aan de voorzijde met twee/4 zwakke straaltjes. Is dat het motortje of zouden de slangetjes verkeerd om zitten? En hoe kan ik de onderkant van het ruitensproeierreservoir bereiken?
Groet, Arjen
Totaal aantal Berichten: 126
- C5 Aircross 1.2 Business
Ik weet niet uit welk jaar je Berlingo is, maar bij de mijne (2005) zit er 1 pompje in dat twee kanten op werkt, afhankelijk van de stroom die er op geschakeld wordt door de schakelaar aan je stuur.
Pompje is bereikbaar door je rechter voorwiel eraf te halen en dan het schutbord los te schroeven.
Als je het pompje eruit trekt let dan wel op dat het rubber manchetje meekomt (en heel blijft). Ik heb mijn pompje vorig jaar moeten vervangen, en bij de nieuwe zat standaard geen manchetje meegeleverd…
Klusje lijkt moeilijker dan het is, als je een beetje doorwerkt moet het binnen een half uurtje makkelijk lukken…
Totaal aantal Berichten: 11
- Berlingo 1.8i Multispace
Bedankt Paling 1 voor je snelle reactie. Dat wordt een mooi klusje voor zaterdag a.s.
De Berlingo is er eentje van 2001.
Totaal aantal Berichten: 126
- C5 Aircross 1.2 Business
Berlingo I en II is vwb het pompje hetzelfde voor zover ik weet… Dus dan klopt mijn verhaaltje.
Maar check ook even of er geen verstopping in je leiding naar achteren zit. Misschien dat ie daarom een beetje vreemd doet.
Ik heb bij mij effe de compressor erop gezet om te testen… (Wel met een heel lage druk ingesteld)
Houd ook een emmer bij de hand als je de pomp uit het reservoir trekt…. anders wordt je broek nat…