Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Omdat ik me rot zocht op dit forum naar een korte en bondige omschrijving hoe de VC te repareren/modificeren heb ik dit onderwerp maar even aangemaakt. Hoewel je heel veel info kan vinden verzandt je vaak in een zeer diepgaand technisch verhaal waar je dan weer net niet op zit te wachten; een beetje door de bomen het bos niet meer zien. En dat terwijl vrijwel elke XM weleens tegen dit probleempje aanloopt.
Dus op dit topic vraag ik een ieder een zo leekvriendelijke en heldere uiteenzetting van de modificatie van de VC, welke onderdelen je precies nodig hebt, en wat de werkwijze dient te zijn. Een beetje zoals dit draadje van de XM club: link
Maar die info heeft het forum hier ook wel paraat! Nu nog kort en bondig op een rijtje…. En dan sticky alstublieft.
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Sticky: check!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Ik heb de onderdelen besteld en klaarliggen, ik heb zelfs over. De solid state relais gingen per 5 en de diodes per 10. Dus zodra ik de veercomputer heb verhergesoldeerd en werkend (dus gereset en gechecked met de Lexia die nog uit China onderweg is…..), zijn er onderdelen over. Wie belangstelling heeft roept maar.
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik zie deze nieuwe sticky, maar voor problemen met de hydractieve vering bestaat al een sticky namelijk deze. Hierin staat ook al een beschrijving hoe de VC te modificeren. Het draadje van het XM-club forum toont hetzelfde, hooguit wat compacter.
Lijkt mij voor de hand liggen om deze twee stickies te combineren.