Ik ben afgelopen dagen al een beetje wezen (prutsten ) daarmee bedoel ik alle stekkers die te vinden zijn schoon maken en desnoods inspraken met contactspray
vandaag heb ik er een accu ingezet en mijn nieuwe 2e hands bobine uit Kraggenburg er in gezet .
Ik had nog een bus rem reiniger en spoot er een beetje bij de carburateur in.
Toen ben ik is rustig gaan zitten in het o zo comfortabele stoeltje en draaide het contact om.
De startmotor ging rond en de motor pufte en schokte en liep heel even maar dat was dat 3 seconden…
Toch maar even kijken. Na een korte inspectie de benzine slang goed vast gezet en meteen de luchtfilter weer op z’n plek en nogmaals geprobeerd met trillende benen en een hartslag..
Alles trilde schudde en ze sloeg aan! en toen hoorde ik haar weer keurig lopen en dat geluidje goh wat had ik dat gemist!
Nu hopen dat ze het morgen uithoud want dan kan ik beslissen met welke voiture ik citromobile ga verrijken.
Zo vandaag even weer het daglicht met de visa gedeeld alleen heb ik een klein probleempje,
Toen ze net van de keuring kwam vond ik haar stationair te laag staan maarrrrr ... Ze sloeg niet af
En nu na twee maand stilstand en een nieuwe brandstoffilter doet ze dat wel.
M’n vader heeft een stelschroef waar een veer omheen zit iets ingedraaid maar had geen effect
Maar voorderest zitten alle 34 pk er weer in.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Goed bezig! Je Visaatje heeft zin in de zomer .
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Mooi werk!
35 pk he, vergeet vooral die ene niet
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als de auto na stilstand ineens niet meer werkt dan is de oorzaak niet de instelling van de carburateur. Er heeft niks bewogen, dus kan er ook niks verlopen zijn.
Het zou wel eens een combinatie kunnen zijn van oude benzine, vocht en daardoor vervuilde sproeiers en kanalen.
Wanneer heb je voor het laatst de tank vol gegooid en hoe vol of leeg is de tank nu?
Ik had Brek b.v. weggezet met nog maar weinig benzine in de tank en dat is niet handig gebleken. Het half jaartje stilstand resulteerde in zeer wisselend stationair, spontane uitvallers, bokken en alleen willen lopen met de choke aangetrokken. Maar soms was er ook ineens een kilometer niks aan de hand. Ik heb de tank gevuld met schone benzine en er wat spiritus bij gedaan om vocht aan te trekken. Het heeft daarna zo’n 30 kilometer geduurd voordat ze weer de oude was.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Bart1989 schreef:Mooi werk!
35 pk he, vergeet vooral die ene niet
je heb gelijk ik mis alleen stationair een pk tje
komt waarschijnlijk van die sensor achtig…(dat ronde dingetje met dat draadje op de carburateur)
kan dat kloppen?
was wel leuk dat rijden voelden als herboren (de visa dan he ik was alleen maar heel blij)
Midfriesland schreef:Als de auto na stilstand ineens niet meer werkt dan is de oorzaak niet de instelling van de carburateur. Er heeft niks bewogen, dus kan er ook niks verlopen zijn.
Het zou wel eens een combinatie kunnen zijn van oude benzine, vocht en daardoor vervuilde sproeiers en kanalen.
Wanneer heb je voor het laatst de tank vol gegooid en hoe vol of leeg is de tank nu?Ik had Brek b.v. weggezet met nog maar weinig benzine in de tank en dat is niet handig gebleken. Het half jaartje stilstand resulteerde in zeer wisselend stationair, spontane uitvallers, bokken en alleen willen lopen met de choke aangetrokken. Maar soms was er ook ineens een kilometer niks aan de hand. Ik heb de tank gevuld met schone benzine en er wat spiritus bij gedaan om vocht aan te trekken. Het heeft daarna zo’n 30 kilometer geduurd voordat ze weer de oude was.
oke hier komt de pijnlijke bekentenis dat ik hem zowat leeg had toen ik hem weghad gezet dat komt omdat de meter niet echt betrouwbaar is.. dus de filter was zwart daarom zit er nu een nieuwe in die overigens nu wel volstroom en schoon is en blijft.
tank is wel weer vol
Dat sensor achting dingetje was het probleem!
Hij doet het weer voorstreffelijk alleen is af en toe de tank verstopt (2x gebeurd)
Gewoon in het slangetje blazen en je kan weer rijden…...
Maargoed weer een karakterpuntje ontdekt
Als ze vol getankt is is het niet vol=vol maar ik gooi lekker alles eruit.
Is dat normaal?
Het lijkt me niet normaal, maar mijn vorige Visa had het ook. Deze houd alles binnen!
Is het rubber van de tankdop in orde?
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Rubber is nieuw maar lijkt van de brandstofmeter te komen.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Daar kom je maar op een manier achter, onder het kofferbaktapijt de dop eruit wippen en even loeren.
Mogelijke andere oorzaken;
-tank doorgerot bovenop
-rubber koppelstuk van vulpijp naar tank ondicht
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Het gekke is ik heb die tank nog in m’n handen gehad om te reinigen.
Die meter is ook weer goed in gebouwt en die vulpijp is vernieuwt dus toch raar dat ie het er uit gooit.
Wel een goede tip om bij de kofferbak te kijken ik wist niet eens dat daar iets zat.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
God ja, hij is er al onderuit geweest, dan lijkt mij inderdaad de volgende stap om de vlotterplaat van een nieuwe pakking te voorzien, zou binnenband tegen benzine kunnen zonder dat het oplost?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Zoow benzineprobleem waarschijnlijk gefixt
En dat moest gevierd worden met een gezonde pechloze kilometers
Mooie foto’s gemaakt dus die Komen ook nog op het forum.