Vraag?
Is het echt noodzakelijk de lekzak ook met een z.g.n. slangklem vast te zetten?
Uit eindelijk wordt ie door de klem om de harmonica stofhoes ook vast gezet.
b.v.d.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Lekzak is het belangrijkste , die moet je aan beide zijden met ligarex vastzetten .
Anders zou dit wel eens kunnen beginnen lekken , waar het niet hoort ( in de harmonica’s )
en dan loopt het er op den duur in het midden aan de metalen plaatjes uit .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Oke thx! Walter.
Operatie stuurhuis valt behoorlijk tegen.
De nul stand is nu zowel helemaal links als rechts.
wordt weer een hele puzzel.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Dat zal wel een luchtbel zijn.
Nope! Het hele systeem is ontlucht. Ik denk dat we er wel uit gaan komen. Vandaag ff niet meer. Genoeg gesleuteld vandaag.
Vandaag de draad weer opgepakt. Zo hier en daar wat adviezen gekregen o.a. van mede forumers, en een goede vriend. Die overigens niks met Franse auto’s heeft. Maar wel de van logica van een duravi stuurhuis begreep. De afstelling van de nul stand is zo goed als rond. Het is overigens een hele puzzel. ik denk dat ik in een vorig leven horlogemaker ben geweest. Dat zegt genoeg over de gecompliceerdheid van een duravi. Uit eindelijk komt het allemaal weer helemaal goed.
Jammer van het gemiste uitje gisteren.
Inderdaad jammer dat je er niet was. Volgende keer weer.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
We zijn inmiddels weer 2 weken verder. Het stuurhuis werkt perfect. Een nadeel er is nu nergens HLM lekkage. Dus zal ie wel gaan roesten binnenkort. :-))
goed gedaan!!&
gefeliciteerd
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen :coolsmile:
Mooi. Goed te weten. Ik denk ook dat deze methode alleen werkt als al het metaal in het stuurhuis nog intact is. Heb je daar zelf een idee over Niek ? Ik denk dat het mooi zou zijn als de mannen van Citrotech ooit een volledige revisie zoals de DS-stuurhuizen zouden gaan ontwikkelen voor de SM.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Citrotech wil op het moment geen revisie aanbieden omdat de markt te klein is. Het zelfde geldt voor de centrifugaal unit..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nou, ze zeggen zat werk te hebben met de DS-stuurhuizen. Dat stroomt continue binnen en dan is er geen tijd om ook nog met SM-stuurhuizen aan de slag te gaan.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Wat Joris schrijft klopt. Er zijn op een enkeling na wrijwel geen sm stuurhuizen die versleten zijn. De ds was en is voor dagelijks gebruik ( veel kilometers) bij de sm (weinig kilometers) hebben de rubbers en stofafdichtingen hebben wel geleden door uitdroging buiten het feit, dat de aantallen niet te vergelijken zijn +/- 40 rijdende Sm,‘s tegen .... aantal ds’ en.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maar ik denk ook dat het systeem van de sm beter doordacht is. Nog maar 1 regelplunjer ipv 2. Geen gedoe met overlapdrukken daardoor. Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.