Als iemand die dagelijks bijna honderd mailtjes krijgt, weet ik dat het niet zo zinvol is om enorm lange epistels te schrijven naar mensen die weinig tijd hebben om lange mails te lezen. Verder denk ik dat het ook weinig zin heeft om in zo´n mailtje je opleidingsniveau te vermelden.
Ik heb dit gemaild:
Geachte mevrouw Nepperus,
De RDW en belastingdienst kunnen maatwerk leveren bij de MRB. Dat
gebeurt ook bij het kwarttarief voor campers bij bedrijfsmatige
verhuur. Dus dezelfde camper met hetzelfde gewicht kost bij de één
meer MRB dan bij de ander.
Dit zou volgens mij voor oldtimers dus ook een haalbaar voorstel kunnen zijn:
1. Bestaande oldtimers van 40 jaar of ouder worden alleen vrijgesteld
als de eigenaar al een MRB-plichtig voertuig op zijn naam heeft.
2. Nieuw in te voeren oldtimers worden voortaan belast, diesels en LPG het meest
Daarmee is gewaarborgd dat de prijs van de huidige oldtimers niet gaat
kelderen, kunnen de recent ingevoerde diesels die veel rijden omdat ze
enig voertuig zijn, doeltreffend worden belast en is er ook zekerheid dat de markt
voor bestaande oldtimers niet verstoord wordt.
Ik hoop u hiermee een suggestie te hebben gedaan.
Met vriendelijke groet,
xx
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Volgens mij gaat het in de politiek niet om de inhoud of argumenten.
Jantje doet voorstel, Pietje geeft commentaar (en nog een paar meer, natuurlijk)...
Vervolgens moet er een compromis op tafel komen waarvan iedereen kan zeggen dat hij gewonnen heeft.
(En aangezien wij niet aan de politieke tafel zitten zijn wij de verliezers.)
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
traction7c schreef:Als iemand die dagelijks bijna honderd mailtjes krijgt, weet ik dat het niet zo zinvol is om enorm lange epistels te schrijven naar mensen die weinig tijd hebben om lange mails te lezen. Verder denk ik dat het ook weinig zin heeft om in zo´n mailtje je opleidingsniveau te vermelden.
Ik heb dit gemaild:
Geachte mevrouw Nepperus,
De RDW en belastingdienst kunnen maatwerk leveren bij de MRB. Dat
gebeurt ook bij het kwarttarief voor campers bij bedrijfsmatige
verhuur. Dus dezelfde camper met hetzelfde gewicht kost bij de één
meer MRB dan bij de ander.Dit zou volgens mij voor oldtimers dus ook een haalbaar voorstel kunnen zijn:
1. Bestaande oldtimers van 40 jaar of ouder worden alleen vrijgesteld
als de eigenaar al een MRB-plichtig voertuig op zijn naam heeft.
2. Nieuw in te voeren oldtimers worden voortaan belast, diesels en LPG het meestDaarmee is gewaarborgd dat de prijs van de huidige oldtimers niet gaat
kelderen, kunnen de recent ingevoerde diesels die veel rijden omdat ze
enig voertuig zijn, doeltreffend worden belast en is er ook zekerheid dat de markt
voor bestaande oldtimers niet verstoord wordt.Ik hoop u hiermee een suggestie te hebben gedaan.
Met vriendelijke groet,
xx
Ik denk dat opleidingsniveau vermelden wel degelijk bijdraagt aan de geloofwaardigheid van je argumenten.
Verder:
Ad1) dus de eigenaar die boven zn winkel woont en geen daily driver nodig heeft moet gaan betalen voor zn hobby en ik met mn (MRB vrijgestelde C1) als eerst eauto niet?
Ad2) Als je dus een zeldzame 60 jaar oude bugatti wil invoeren moet je MRB gaan betalen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
weggehaald
De verstoring van de markt is alleen te voorkomen, als het bestaande hobby-oldtimerwagenpark wordt ontzien en als alleen nieuwe gevallen gaan betalen.
Je vergeet helaas, dat Weekers in zijn brief meldt, dat de begroting gerealiseerd moet worden, dus als er niet linksom of rechtsom geld in de schatkist komt, gaat het feest van de vrijstelling niet door.
En die vrijstellingen voor een A label auto zoals bij een C1 zijn ook aflopend, dus dat argument heeft een zeer beperkte waarde.
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Weggehaald.
Als ik MRB voor de CX moet betalen kost dat straks 1412 euro per jaar. Daarvoor kan ik een oude C1 neerzetten (na 1 jaar terugverdiend) waarvoor ik per jaar maar 220 euro MRB betaal. beetje verzekering erbij..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat als Weekers veel brieven van hoogopgeleiden krijgt; hij de slechtste variant zal kiezen. Al die hoogopgeleiden kunnen dat immers best betalen….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
tjonge jonge… pfff… worden jullie nooit moe van het doemdenken? In plaats van hier rondhangen en klagen cq galbakken kun je beter een mail in je eigen stijl aan Weekers sturen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tuurlijk jan! Slaap lekker.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Geen gevoel voor ironie vandaag?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Is er al bekent wanneer er opnieuw overleg is?
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Tsja ik heb alle variaties eens uitgerekend voor mijn wagenpark en dan is de conclusie dat ik ergens tussen de €1400,- en €2200,- meer moet gaan betalen dan nu.
De CX Berline op LPG is dan de grote boosdoener. Da’s dan ook net de auto die ik gebruik voor woon-werkverkeer. ik maak er zo’n 20.000 kilometers per jaar mee.
Natuurlijk vind ik het gewoon leuk om dagelijks met een CX onderweg te zijn. Aan de andere kant is de conclusie dat een C5 Break met alle toeters en bellen en een G3 installatie goedkoper rijdt. Als ik dan bedenk dat ik waarschijnlijk minder onderhoud, minder roest en meer tijd overhoudt voor andere leuke auto’s zoals de SM dan is de keus snel gemaakt.
Natuurlijk kan het allemaal nog goedkoper, maar je krijgt me nu eenmaal niet een een Toyota C1 of een Peugeot Xsara. Autorijden kost toch geld, dan maar liever iets waar dan nog bollen onder zitten.
Conclusie, de regering heeft me precies daar waar ze me willen hebben….
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CEE-IKS schreef:.. Aan de andere kant is de conclusie dat een C5 Break met alle toeters en bellen en een G3 installatie goedkoper rijdt…..
Dat durf ik nog wel te betwijfelen als ik de onderhoudskosten van die rommel voorbij zie komen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Tsja maar een CX is ook rommel! Mijn score van de afgelopen 125.000 is 3x de motor eruit, 2x een koppeling, 2x droogmaken. Onlangs nog een andere cilinderkop. Een zootje assen, lagers, draagarmen van voor tot achter, alle kogels, alle spinnen, diverse versnellingsbakkeeringen en waterslagen, 2 startmotoren, 1 dynamo, 3 accu’s, en nog een hoop zaken die ik waarschijnlijk verdrongen heb….. Naast het gebruikelijk onderhoud natuurlijk!
En wat heb je dan? Een oude bak die nog steeds roest, minder goed rijd dan de Break, waar niks in kan en die in de zomer een chronisch gebrek aan ventilatie heeft.
Ok een hoop charme, en eigenlijk wel een auto die los van de reparaties het altijd doet en waar ik heel europa mee doorgereden heb en nog kan als het moet.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Er wordt aan de weg getimmerd:
http://www.knac.nl/2013/04/19/knac-in-tros-autoshow/
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JAnPFTbN3eU#!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marten schreef:Er wordt aan de weg getimmerd:
http://www.knac.nl/2013/04/19/knac-in-tros-autoshow/
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JAnPFTbN3eU#!
Er wordt al enige tijd flink aan de weg getimmerd. Alleen is dat gewoon niet altijd even succesvol gebleken. Liefhebbers vielen vooral over elkaar heen, met het vingertje wijzend naar elkaar “jij hebt het gedaan”. Het wordt gewoon tijd dat we daar nu over ophouden en samen een goed georganiseerd front worden en de mensen in Den Haag met argumenten gaan bestrijden in plaats van elkaar, de staat of de mercedesrijder uit te kafferen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste