2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Evan’s BX 19 TRD
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 30 januari 2013 11:16 PM
  [ # 16 ]

Ding heeft apk, 1 dimlicht had onderweg de geest gegeven en een retour was gaan lekken. Verder geen op of aanmerkingen.

Vandaag ook besloten de keerringen van de aandrijfassen te vervangen en dan ook maar de ashoezen wielzijde mee te nemen. Het vervangen van de keerringen was nodig, het bakoliepijl stond niet meer op vol. Meteen maar nieuwe (volsynth) bakolie erin. Het verschil kun je wel merken. De veerpootretourtjes zitten er nu ook op.

Ik wil er nog een dubbel ventilatorpaneel inzetten, ter vervanging van de originele enkele met weerstand.
Dus als iemand een goede heeft, liefst met bijbehorend draadboompje naar ventilatoren en thermocontact?

Ook moet ik eens uitzoeken hoe de aansturing van de toerenteller zit en waar de fout kan zitten maw waarom deze het niet doet. Er brand momenteel 1 ledje thv 1000 tr/min en daar blijft het bij.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 31 januari 2013 12:02 AM
  [ # 17 ]

Goed bezig!

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 31 januari 2013 01:32 AM
  [ # 18 ]

Toerenteller zal waarschijnlijk de sensor zijn, zit volgens mij in een uitsparing tussen de bak en de motor, meet de omwentelingen van het vliegwiel.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 januari 2013 09:04 PM
  [ # 19 ]

Ik zal er eens naar kijken, dank.
Verder doet ie t heel aardig.
Een keer wassen zou geen overbodige luxe zijn… Wink hij is nu meer vuilgrijs dan wit

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 februari 2013 03:50 AM
  [ # 20 ]

Naarmate we meer kilometers maken gaat ie steeds prettiger rijden. Vandaag even stofgezogen en de ergste vlekken eraf gepoetst. T wordt steeds meer auto zo.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 05 februari 2013 05:40 PM
  [ # 21 ]

Vandaag een plug-and-pray draadboom met relais’ voor dim- en grootlicht gemaakt. De zaak zit er zodanig tussen, dat de lichten, mocht ik dat ooit willen, ook weer op de originele manier kunnen worden aangestuurd. Van de originele bedrading word alleen aan de linkerkant de draad van het dim- en grootlicht als signaaldraad gebruikt. Dus is de belasting op de lichtschakelaar drastisch omlaag gebracht. Massa loopt ook via een (dikkere) draad in het nieuwe boompje direct naar -pool vd accu.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 07 februari 2013 08:19 AM
  [ # 22 ]

Gefeliciteerd met de nieuwe APK, en hulde voor de geslaagde klusjes…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 februari 2013 09:24 AM
  [ # 23 ]

Dank! hij moet ook minimaal nog een paar jaar mee…. Smile

Gisteren nieuwe pioneer radio erin gefrot. Klinkt 20x beter met de originele dashboardspeakertjes dan de oorspronkelijke radio. Ik overweeg nu zelfs ze voorlopig erin te laten.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 19 februari 2013 08:42 PM
  [ # 24 ]

Die ori speakers gaan echt wel het veld ruimen, wat meer belasting konden ze niet verdragen met als resultaat een mooi kraakje. Passende speakertjes gaan we niet vinden, dus het wordt, als type 2, tweeters op die plek en dan kistjes onder het dash met de lage tonen.

De BX heeft de reis NL/ oostenrijk/ NL ook overleefd. Wel viel steeds harder geknak van de rechter homokineet op in de bocht naar links bij iets scherper insturen. De to do lijst wordt zo niet korter..

Rijden doet ie voorlopig wel elke dag, daar is ie tenslotte voor gemaakt. En dat gaat best met TZI stoelen voorin.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 19 april 2013 11:35 AM
  [ # 25 ]

Aandrijfasknakje heeft zichzelf opgelost. Dwz is niet meer voorgekomen na de reis naar Oostenrijk. Ik zie ook nieks aan het homokineethuis dus het zal wel goed zijn. Anders ligen er een paar vervangingsassen klaar.
De zomerbanden moeten er nu maar eens op….
Ik heb echter nog geen goede en omdat de teller vrij optimistisch (10km/h afwijking naar boven) is, dacht ik om er grotere velgen op te leggen.
Nu kwam het advies om eens naar C5 velgen te kijken. Gezien welke velgen basisBX laatst paste onder zn GTI zou dat idd moeten lukken…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 19 april 2013 09:18 PM
  [ # 26 ]

Houd er wel rekening mee dat een serie 1 BX iets smallere achterschermen heeft. Wink

Onder m’n serie 1 kreeg ik zonder aanpassingen geen 195 banden gemonteerd. 185 zou de max. zijn.
Terwijl je onder een serie 2 gemakkelijk 205 banden kwijt kunt.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 april 2013 09:32 PM
  [ # 27 ]

ik kreeg zelfs geen 185 erop… met orginele stalen GTI velgen.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 april 2013 11:24 PM
  [ # 28 ]

Is al eerder een topic geweest…
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/202447/

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 april 2013 09:26 PM
  [ # 29 ]

ik zal eens gaan meten…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 05 juli 2013 12:54 PM
  [ # 30 ]

Er zitten nu gewoon de 165’ers op. Was de snelste oplossing…

In het kader van een diesel is niet rap genoeg, maar vooral omdat de versnellingsbak in het verleden met te weinig bakolie heeft gedraaid (en dus regelmatig kraakt) is besloten dan meteen maar los te gaan en een turbodiesel erin te gooien.
Volgende week krijg ik een Turbodiesel uit een peugeot 405 binnen die na revisie 60k gedraaid heeft. Is het zelfde blok als in de BX, alleen nog even kijken of de overbrengingen van de versnellingsbak overeenkomen met die van een BX turbo D.
Voor de overige onderdelen (koelsysteem, intercooler etc) is een donor BX geregeld die binnenkort wordt opgehaald.

Vooral fijn als ie met 130 op de snelweg wat minder toeren maakt. Ook voor het slepen van een aanhanger is het fijn als er wat meer oempf onder de kap huist.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook