Het is me inmiddels wel duidelijk dat er ergens iets verstopt moet zitten.
Ik zit terug te halen wat ik nog meer heb gedaan naast dat membraam vervangen en kan het zo niet bedenken..
Misschien ergens een palletje, hefboompje niet goed gezet? Het is gewoon raar dat hij onder een X aantal toeren gewoon gaat stotteren.
Bart1989 schreef:De achteruitrijlampen werken nog.
Het staafje van de elektromagnetische stationaire sproeier heb ik vanavond afgeknipt in de hoop dat het dan wel zou werken. Die dingen schijnen veel problemen te geven. Echter brengt het 0,0 verschil.
Mijn Visa is van april 79.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je hebt afgeknipt…
Weet je zeker dat door deze actie de sproeier wel werkt?
Dat is een staafje die in de sproeier schiet zodra het contact uit gaat. De benzinetoevoer wordt dan geblokkeerd, het komt wel eens voor dat die dingen kapot gaat en er dus helemaal geen benzinetoevoer is.
Men knipt ze dan af, zodat ze de toevoer niet meer kunnen blokkeren.
Op de carburateur zit een anti-nadiesel klep. Deze kleppen sluiten de stationaire sproeier af als het contact wordt afgezet. Het komt vaak voor dat de klep het laat afweten waardoor de motor niet meer stationair wil lopen. In dat geval kun je de klep eruit te schroeven, stationaire sproeier eraf schuiven, de beweegbare pin geheel afknippen, stationaire sproeier er weer op en de klep monteren maar electrisch niet aansluiten.
Kom nog wat interessants tegen wat betreft pakkingen.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=10951&postdays=0&postorder=asc&start=0
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
En als je de gasklepaanslagschroef nou een tikje dieper indraait?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Bart1989 schreef:Dat is een staafje die in de sproeier schiet zodra het contact uit gaat. De benzinetoevoer wordt dan geblokkeerd, het komt wel eens voor dat die dingen kapot gaat en er dus helemaal geen benzinetoevoer is.
Men knipt ze dan af, zodat ze de toevoer niet meer kunnen blokkeren.
Op de carburateur zit een anti-nadiesel klep. Deze kleppen sluiten de stationaire sproeier af als het contact wordt afgezet. Het komt vaak voor dat de klep het laat afweten waardoor de motor niet meer stationair wil lopen. In dat geval kun je de klep eruit te schroeven, stationaire sproeier eraf schuiven, de beweegbare pin geheel afknippen, stationaire sproeier er weer op en de klep monteren maar electrisch niet aansluiten.
Ik twijfel toch een beetje of dat zo maar kan werken…
Kan je niet een sproeier lenen die zeker werkt?
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb nog even doorgelezen bij de link naar het 2CV-forum.
Daar werd hetzelfde verschijnsel veroorzaakt door een ontbrekend dopje net onder de stationair mengselregelschroef.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Deze truc werd 20 jaar geleden al toegepast door monteurs
Schijnt wel te werken, echter , eentje proberen waarvan je zeker weet dat ie werkt lijkt mij wel verstandig voor je wéér de carburateur uit elkaar neemt want daar wordt ie ook niet beter van.
De klepjes zitten ook op BXen 1.4 met de oude X-motor.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
BAM!
Oude pakking ertussen en lopen!
Tussen de oude en nieuwe pakking zat een klein rondje anders. Die zal wel net een gaatje afgedekt hebben, en dat gaatje komt uit bij het dopje waar rene het over heeft. Zal de carburateur daar nog lucht aanzuigen ofzo?
Bedankt heren!! Morgenavond dynamo en de bumper weer terugbouwen.
Maurice van Mourik schreef:Deze truc werd 20 jaar geleden al toegepast door monteurs
Schijnt wel te werken, echter , eentje proberen waarvan je zeker weet dat ie werkt lijkt mij wel verstandig voor je wéér de carburateur uit elkaar neemt want daar wordt ie ook niet beter van.
De klepjes zitten ook op BXen 1.4 met de oude X-motor.
GS had ze ook…
Bart1989 schreef:BAM!
Oude pakking ertussen en lopen!
Tussen de oude en nieuwe pakking zat een klein rondje anders. Die zal wel net een gaatje afgedekt hebben, en dat gaatje komt uit bij het dopje waar rene het over heeft. Zal de carburateur daar nog lucht aanzuigen ofzo?
Bedankt heren!! Morgenavond dynamo en de bumper weer terugbouwen.
Super!
En dat dopje, kan je dat proberen door je vinger er op te houden?
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed bezig geweest Bart!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wijze les voor een volgende keer: oude, mits nog heel, en nieuwe pakking over elkaar leggen en zoek de 10 verschillen.
Veel veilige zomer-km’s gewenst.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
lekker bezig!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Sjongejonge, top gedaan Bart!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Dankjulliewel!
Zo; tijd voor een klein verslag van de werkzaamheden.
Nog even genieten van het werken in de schuur van mijn ouders. Realiseer me maar al te goed dat, dat waarschijnlijk voorbij is zodra ik op mezelf ga.
Bumper eraf.
Rubber matje eraf, hmm wat een heerlijke smeerboel! Zoals te zien is op de foto komt er van boven ook smeerboel, daarom de pakking van de olievulpijp ook vervangen.
De oude steenharde keering. Beetje gesloopt omdat er eerst nog een metalen plaatje voorzat, welke ik later weghaalde om de nieuwe te monteren.
De nieuwe keering op z’n plek. (goed ingesmeerd met olie)
Tot slot het nieuwe accerelatiepomp membraam op z’n plek.
De pakking die dus toch niet goed bleek.
Vanavond de hele reutemeteut weer teruggebouwd en gaan rijden.
En helaas, de Visa houd in. Niet extreem, maar toch duidelijke schokjes geven met het optrekken. 1e of 2e trap maakt geen verschil.
Stationair liep ze plotseling ook hartstikke schokkerig, het andere moment ineens weer niet. Terwijl ze schokkerig loopt en ik spuit remmenreiniger op de voet van de carburateur liep ze ineens wel goed stationair.
Dit zou moeten duiden op valse lucht. Ik snap dan niet hoe dat ineens zo kan zijn