7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 

tadaa la familale
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 januari 2013 03:21 PM
  [ # 91 ]
robfam schreef:

sprak ik zojuist nog over een kortere lijst….. zomaar uit het niets draait de startmotor nog maar heel langzaam rond. eerste verdachte de accu, even nagemeten niets aan de hand dan toch de startmotor er maar af en na een kort bezoek aan leontien….. toch voor reviseren gekozen. na het terugplaatsen (dit alles buiten bij heerlijk lage temperaturen) blijft de startmotor bij de 1e poging doordraaien Confused alleen het losgooien van de accupool zorgde voor rust. blijkbaar had het contactslot z’n beste tijd gehad want ook na een smerend spuitje in het slot kwamen de klachten na 3 keer starten weer terug. voor de zekerheid de startmotor nog even laten testen, deze was goed en leontien zag mij voor de 2e keer binnen een week verschijnen om even een vervangend contactslot te scoren. achteraf bedacht ik me dat omdat het starten met de beroemde gele draad niet veel beter ging dan met het contact, er wellicht ook nog een massa probleem zou zijn. dus even een extra massakabel van de startmotor rechtstreeks naar de accu en fingers crossed gister deed ze het weer als vanouds whistle

ondertussen druk geweest met het zoeken naar hoofdsteunen voor de achterzitplaatsen. zoals gezegd rijden wij toch best vaak met een volle bezetting en vriendjes en vriendinnetjes rijden ook regelmatig mee eigenlijk moeten ze er dan wel in….  na een zoektocht op een nabije autosloperij een mooi kleurend en makkelijk te monteren steun van het eerste type cinqecento of zoiets gevonden deze zijn er nog zat, hebben een vaste pin in de stoel en de hoogteverstelling zit in de hoofdsteun zelf, ze staan alsof ze erin horen. de stoeltjes zijn klaar, nu alleen de bank nog, foto volgt.

klinkt mij bekend, bij mij maakte toendertijd de plus van de startmotor een doorverbinding via het startrelais en de kabel en daardoor bleef de startmotor draaien.

maar respect dat jij dat met dit weer doet.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

robfam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 26 januari 2013 04:17 PM
  [ # 92 ]

had weinig keus, het is een redelijk onmisbaar ding zo’n startmotor. volgens de vraagbaak moet er van alles worden losgemaakt en verwijderd. dit is eigenlijk niet waar. hitteschildje verwijderen zodat je de kabels los kan maken en 3 boutjes van de startmotor en hij valt er zo onderuit. ook het contactslot is best goed te doen.

vrouwlief rijdt net langs de zaak staat de achterzijde wat hoog en de voorzijde wat laag…..zal de kou zijn ohh even de hoogte bediening van hoog naar laag en weer terug!

Profiel  

robfam
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 februari 2013 10:32 PM
  [ # 93 ]

hier de foto’s van de hoofdsteunen:

de steunen op de buitenste stoelen heb ik iets uit het midden geplaatst omdat ze anders tegen de rand van de deur opening komen. ook heb ik het draaipunt aan de deurzijde van deze stoeltjes veranderd (naar voren en naar boven in bestaande steunen/draaipunten) hierdoor klapt de stoel iets scheef naar het midden. dit moest om ruimte te maken voor het kantelen met de hoofdsteunen en heeft als bijkomend voordeel dat het portier nu gewoon dicht kan met naar voren geklapte stoel. bij de midden stoel heb ik de boutjes die de stoel vast houden verwijderd en het stoeltje op simpele manier vergrendeld. wanneer je de achterbank om wil klappen, klap je alle 3 de stoeltjes naar voren en kan de bank met hoofdsteunen en al opgeklapt worden, dus geen geklungel met losse hoofdsteunen bravo

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 februari 2013 10:46 PM
  [ # 94 ]

Dat ziet er inderdaad keurig uit. Maar dat van dat opklappen moet je nog maar eens op de foto zetten - dat snap ik nog niet helemaal.

Profiel  

bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 943

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 08 februari 2013 11:19 AM
  [ # 95 ]

Wauw, dat ziet er mooi uit! En goede oplossing van dat opklappen want dat de deur niet dicht kon met opgeklapte stoel was voor mij ook een punt van ergernis.

Profiel  

robfam
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 februari 2013 10:50 PM
  [ # 96 ]

hier nog even een foto van het verplaatste draaipunt van de 2 buitenste stoetjes. hierdoor draait de stoel een beetje schuin naar binnen. ik moest dit doen omdat anders de gemonteerde hoofdsteun tegen rand van het plafond kwam, als bijkomend voordeel amputeerd een naar voren geklapte stoel nu het gestoffeerde armsteuntje niet meer wanneer je het portier sluit en ook met naar voren geklapte stoel kan de deur dicht. het boutje is m8 en er blijft nog voldoende staal over voor de stevigheid.

kleine aanpassing, groot plezier Smile

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 februari 2013 11:55 PM
  [ # 97 ]

Waarom bedenken die handige fransen dit nou niet gewoon al vanaf het begin, vraag ik me dan af.

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 13 februari 2013 01:07 AM
  [ # 98 ]

Omdat die franzen denken: waarom iets veranderen wat toch al klote is?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 13 februari 2013 11:31 AM
  [ # 99 ]

Dit is nu weer een typisch voorbeeld van “in theorie en praktijk”

In theorie is het mooi bedacht maar in praktijk werkte het niet goed blijkbaar.
Luisteren naar je klanten en je producten perfectioneren Wink

Profiel  

robfam
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 april 2013 01:53 PM
  [ # 100 ]

zo, maar weer eens een update: alles rolt en draait en zweeft maar door…. ondertussen zijn mijn bumpers, die een wat vreemde kleur wit hadden gekregen, zwart. na wat proefjes met wit, grijs en zwart leek me dat de beste combinatie.
ook heb ik haar een butt-down gegeven (weer eens iets anders dan een facelift) ze stond een beetje hoog aan de achterzijde.

voorts heb ik nog wel een probleem met trillingen bij optrekken, op het forum zijn dan meestal de aandrijfassen de boosdoener, maar ik heb na wat testjes het volgende: het tripoid huis van de linkeras kan ik op en neer bewegen….geen enorme stukken maar toch. de as lijkt wel op zijn plek te zitten en is er niet gemakkelijk uit te trekken. wanneer er speling op een lager van de uitgaande as(waar de aandrijfas dus in wordt gedrukt)zit hoe is dit dan te verhelpen? in mijn vraagbaak staan uberhaupt geen duidelijke afbeeldingen van het dif of opmerkingen hierover.

Profiel  

Gepost: 16 april 2013 11:30 PM
  [ # 101 ]

Klinkt als een versleten (=ingesleten) tripoïdehuis Rob.
As eruit en verwisselen dus. Niet persé de hele as, maar wel het huis. Lekker vet klusje!  Laughing

Of bedoel je dat de as zelf op en neer gaat in het diff. In dat geval is het niet zo simpel. Er zit daar volgens mij geen lager, maar een groot tandwiel. Maar er moet wel veel gebeuren wil daar speling op komen hoor.

Ik zou dus eerst eens aan de as zelf voelen. Dus de ‘stang’ beet pakken en dan proberen heen en weer te draaien. Klok-klok-klok = gaar huis.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

robfam
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 april 2013 10:28 PM
  [ # 102 ]

ok. dus eerst maar eens met de as aan de slag. dat wordt dan wel een dagje plannen. en leontien de motorsteun bleek niet versleten maar zat niet vast….. de 2 boutjes die hem aan het subframe bevestigen zaten los???? na het vastzetten bleek alles een stuk beter te dempen. de baksteun is na een grondige inspectie toch wel aan vervanging toe, dat komt nog wel (prijs?) en zo blijven we lekker bezig.

Profiel  

robfam
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 april 2013 01:48 AM
  [ # 103 ]

hier nog wat plaatjes van de bumpers en de nieuwe matjes:

de oplettende kijker ziet dat ik de grille iets heb aangepast, de lamellen zijn nu netjes verdeeld.

ziet er weer strak uit

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 20 april 2013 03:55 AM
  [ # 104 ]

Dat kan eigenlijk best die bumpers zo.
very good

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 20 april 2013 08:40 AM
  [ # 105 ]

Mooi ding hoor! Ligt het aan mij of zijn er véél meer s1 familiales dan s2 familiales? Dit is eigenlijk de enige die ik weet!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook