1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Hulp nodig
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 17 april 2013 09:17 PM

Hallo beste mede forumleden.

Vandaag was het heerlijk weer en ondanks er niks meer in de CX zat wat interieur betreft dan omdat ze zaterdag a.s. gelast zou worden denk ik toch even eruit Smile zo gezegt zo gedaan de pret was van korte duur want binne een half uur stond de dame te stomen.Blijkt en hoop dat het dit alleen is , dat de slang kapot is , die van waterpomp naar het T-stuk loopt er zit een scheur in.Motor is tot 100 graden geweest misschien net iets erover maar zo snel als kon naar de kant en uit.Nu mijn vraag kan iemand me a.u.b aan een nieuwe slang helpen deze is circa 30 cm schat ik zo en loopt vanaf de waterpomp naar een zo gezegt T-stuk.Wil geen gebruikte maar echt een nieuwe.Dan nog een vraag hoe dien ik daarna te werk te gaan ? voorraadbol vullen met koelvloeitstof natuurlijk en dan ? Graag raadt van de ervarenen hier ?

Groeten en alvast bedankt Patrick

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 april 2013 09:26 PM
  [ # 1 ]

slang cx basis?
en daarna afvullen en ontluchten bij de waterpomp en de radiator.

succes.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2013 09:43 PM
  [ # 2 ]

Twee ontluchtnippels bij waterpomp en kop. Radiator heeft een schroef rechts.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 18 april 2013 12:07 AM
  [ # 3 ]

Meestal barst zon slang niet zomaar.
Het is meer gevolg dan oorzaak.

Weet je nog hoe de temperatuur was voor de lekkage?
En weet je zeker dat er voldoende kvs inzat toen je wegging?
Heb je veel vermogen gevraagd (bijv aanhanger of flink doortrekken)
Hoe ziet de olie aan de peilstok en vuldop eruit, hoe ziet het kvs reservoir eruit?
Heb je altijd koelvloeistof gebruikt of ook water?

100 graden kan het blok wel hebben, maar je weet niet of diemeting juist is met een water/stoom/lucht mengsel.
En of de temperatuur nog homogeen was in het blok.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2013 11:22 AM
  [ # 4 ]
Patrick Kessels schreef:

Nu mijn vraag kan iemand me a.u.b aan een nieuwe slang helpen deze is circa 30 cm schat ik zo en loopt vanaf de waterpomp naar een zo gezegt T-stuk.Wil geen gebruikte maar echt een nieuwe.


Deze wil je:

Hier te koop

Ben je lid van de CX Club?
Ergens in 2011 heeft een artikel in het clubblad gestaan over koelwatersysteem en hoe je dit kunt onderhouden en hoe de vloeistof te verversen etc.

Verder helemaal eens met wat Erik zegt: eerst onderzoeken hoe het kan dat een slang ‘zomaar’ scheurt.  Kan ouderdom zijn, maar slangen scheuren meestal alleen onder extreme druk en daarvan moet je inderdaad de oorzaak onderzoeken!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 18 april 2013 05:18 PM
  [ # 5 ]

Supergoed artikel was dat! Very Happy Maar, geen nood: in mijn draadje staat het kort samengevat. Ik zal het even voor je opzoeken…

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 18 april 2013 05:20 PM
  [ # 6 ]

Kijk, op deze pagina kun je het terugvinden: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218798/P30/

Succes!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 20 april 2013 08:58 AM
  [ # 7 ]

Goedemorgen mede forumleden.

de temperatuur was ten tijde dat het gebeure net over de 100 graden , niet lang want meteen gestopt.
De slang was aan de kant op de waterpomp al een keer afgesneden en precies waarop de slangklem zat poreus met een gaatje erin waaruit de vloeitstof spoot.Er zat ten tijde van het voorval en ook daarna redelijk nog wat koelvloeistof in het vaatje.Heb bij de dealer een nieuwe slang weten te bemachtigen erop geplaatst inmiddels het zaakje opnieuw afgevuld met koelvloeistof (zeker geen water !!) alles ontlucht volgens en met dank aangegeven jullie methode , en het eindresultaat een gelukkig weer koele CX.Zit nu tijdens het rijden zakt de temp in naar waarders tussen de 79 a 81 , 82 graden.Bij een stilstaande CX met draaiende stationair motor komt de temp hooguit tot 91 graden waarna de fan aanspringt en ze netjes terug loopt naar 87 a 88 graden.Met de garage contact gehad en dit zijn normale bedrijftemperaturen volgens hun.Niks wordt meer heet gelukkig dus ben blij en kan weer zweven.

Groeten en bedankt weer iedereen voor het super support hier

Patrick

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 april 2013 12:51 PM
  [ # 8 ]

Dan lijkt het erop dat je geluk hebt Razz
Het is dus duidelijk dat die slang niet in orde was, en dus waarschijnlijk ook de oorzaak.

Hou het de eerste tijd in elk geval nog goed in de gaten zou ik zeggen.

Mooi dat het klaar is.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 20 april 2013 02:10 PM
  [ # 9 ]

Hoi Erik.

En of dat ik blij ben.Dame was net terug van een grondige reparatie waarbij ondermeer de hydrauliek is aangepakt lekkages e.d leidingen handremkabels apk , waar ze overigens zo doorheen kwam vloeistoffen ververst dus dacht er tegen te kunnen.Zie dit gewoon eigenlijk als een kleine tegenslag zal ik maar zeggen.Maar de liefde voor CX en het rijden nu weer overtreft gewoon die dingen.Vanochtend is ze gelast.En nu komen de leuke dingen het opbouwen weer interieur weer erin Hemel die nieuw bekleed is en alle stijlen weer terug plaatsen kortom heb er veel plezier aan en zal er ook alles aan doen om de auto rijdende te houden gebreken te verhelpen en uiteindelijk veel plezier ermee te beleven.

Fijn weekend

Groet Patrick Kessels

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 28 mei 2013 03:51 PM
  [ # 10 ]

Goedemiddag Forumleden.

Kwam afgelopen weekend een gehavende maar toch nog velen deels bruikbare onderdelen CX25GTI tegen.
Heb er al wat vanaf gestript en er komt nog meer waarschijnlijk.Nu mijn vraag de injectiemodule van bosch waar zit deze ergens , had begrepen bij het voeten einde van de bijrijder maar heb voorste bekleding weg gehaalt en zag niks zitten Sad zie ik iets over het hoofd ? Verder de module wat als je in de auto zit bestuurderskant op het spatbord zit , waar is dat voor , zat er nog in , maar wil ik eruit halen alles voor mijn CX aan de kant leggen als onderdelen ? Graag jullie advies en raad alweer Smile

Gr Patrick

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 mei 2013 06:39 PM
  [ # 11 ]

Ik denk de injectie computer Smile bij de vroege zat ie in de motorruimte totdat ze er achter kwamen dat ie daar wel erg veel vocht hapt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 28 mei 2013 07:12 PM
  [ # 12 ]

Hoi Mark.

In de mijne zit die op dezelfde plaats en als het de injectiemodule betreft gelukkig en afkloppen zonder problemen.Alles werkt naar behoren , maargoed misschien toch goed , om er uit te bouwen en te bewaren.Mijn CX is overigens van 1986.Dus het kan dus ook niet zo zijn dat er 2 van die boxen inzitten ? een in de motorruimte en andere bij de bijrijderskant ?

Gr Patrick

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2013 10:08 PM
  [ # 13 ]

Van welk jaar is die sloper? En welk type ontsteking heeft hij?
Want die ontstekingsmodulators verschillen per type! En dan zitten ze dus ook nog op een andere plek.

Vuistregel:
Heeft de auto 2 BDP sensoren-> ontstekingsmodulator zit onder dashboradkastje
Heeft de auto 1 BDP sensor -> ontstekingsmodulator zit op linker binnenscherm, vlak bij de luchthoorn (herkenbaar aan zwarte en witte stekker).

ZE ZIJN NIET UITWISSELBAAR!

Overigens kan de locatie weleens afwijken bij overgangsjaar 1985/1986, want de datum dat hij op kenteken is gezet is niet altijd de bouwmaand. Wink

Injectiemodulator zit bij CX’en met bouwjaar < 7/‘85 onder het stuurwiel, nabij de pedalen
Bij CX’en > 7/‘85 zit hij onder het dashboardkastje. Je kunt ze makkelijk herkennen er staat Bosch + een nummer op een oranje glanzende sticker.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 28 mei 2013 10:50 PM
  [ # 14 ]

Hoi

Van welk bouwjaar deze CX is weet ik niet. Het betreft in ieder geval een serie 2 dat is zeker en een 25gti
Wat me wel opviel aan de zijkant naast de waterpomp stukje hoger zat een ronde buis zeg maar volgens mij een luchtfilter ?
Dit heeft mijn CX in ieder geval niet ? Weet niet of je nu weet van welk bouwjaar deze kan zijn . De bdp sensoren , waar zitten deze eigenlijk
Ja sorry voor de misschien domme vragen maar probeer te weten te komen waar alles zit vandaar dus.Want haal er zoveel mogelijk vanaf en uit .

Toch alweer bedankt voor de info in ieder geval

Gr. Patrick

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2013 11:54 PM
  [ # 15 ]

Hij heeft geen kenteken meer, dat je het bouwjaar niet weet?
Je kunt ook even kijken nar het ORGA nummer. Dit zit gestempeld op het linker binnenscherm, meestal waar de luchthoorn zit, soms verstopt onder wat draden of relais.

Het is vaak geel of wit en heeft 4 cijfers. Dit getal verbergt de dag dat de auto van de band rolde.
Hier kun je dat omrekenen: ORGA

De BDP-sensor(en) kun je zien als je het reservewiel weghaalt en kijkt op de plek waar de motor aan de bak aansluit, dus ter hoogte van het vliegwiel(= ook logisch hè). Er zit een (meestal) blauw stekkertje op.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook