Ik heb een C4 grand picasso en wil zelf een trekhaak monteren. Het monteren van de trekhaak gaat wel lukken, wie heeft ervaring met het aansluiten van de stekkerdoos? Is een bijbestelde aansluitset moeilijk te instaleren?
Totaal aantal Berichten: 18
- C4 (2004-heden) 1600 vtr+
In het set zit gegarandeerd een aansluit schema,indien je dit opvolgt kan er weinig misgaan!!.
Met canbus moeten er enkele draden naar de stuurkolom gebracht worden dus dit gaat niet lukken in een “Half uurtje”.
Totaal aantal Berichten: 24
- C3 1.2 PureTech 82 Collection
Waarschijnlijk kom je toch bij de dealer terecht want de elektrische bedrading moet tegenwoordig met de computer “ingelezen” worden op de auto.
Totaal aantal Berichten: 212
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Dat is dus onzin mjh, want mijn “dealer” heeft mij hiermee niet kunnen helpen toen ik geen stroom op mijn stekker kreeg. Ik heb zelf de oplossing moeten zoeken.
Alleen als je achteruitrij sensoren hebt moet je naar de dealer om de computer te zeggen dat je nu een trekhaak hebt.
Voor de TS:
Trekhaak is inderdaad vrij eenvoudig (voor zover je hiervan kan spreken bij de moderne auto’s…....), maar een speciale kabelboom heb je wel nodig.
Zorg dat je de juiste krijgt en sluit deze netjes op de originel stekkers aan.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 2
- C4 (2004-heden) HDI 150 exclusive
Heb juist zelf een trekhaak gemonteerd van THULE met een speciale kabelboom voor een 7-polige stekker.
Het plaatsen geen probleem en de kabelboom tot onder de stuurkolom aan de zekeringsdoos met “vrije” stekker ook geen probleem.
De binnenbekleding zonder probleem los en terug vastgezet.
Wel naar de dealer moeten gaan om de boordcomputer laten weten dat er een trekhaak onder zit.
Dealer heeft dit wel gratis gedaan.
Xynix
C4 II HDI150 exclusive