Mja, apk technisch kan het er nog mee door. Ik denk dat ik voor €500 a €600 er weer een jaar mee kan rijden, punt blijft dat de koets er niet mooier op wordt.
Ik ga van het weekend maar eens kijken naar het LHM lek, het begint toch wel echt nodig te worden.
Dit zal de eerste keer worden dat ik zelf aan het veersysteem ga pielen. Mijn lekkage komt links thv het subframe naar beneden gelopen, ook al helt de auto iets naar rechts. Dit doet mij vermoeden dat het niet de grote octopus is.
Als de motor draait en het systeem op druk is dan lekt er geen LHM, althans niet in die mate dat je het ziet. Het begint pas als de auto in rust is.
Wat kunnen mogelijke oorzaken zijn voor een lekkage links thv het subframe als het niet de octopus(sen) blijken te zijn?
Een foto van een gedemonteerde motor maar met de olieslang zichtbaar zou erg mooi zijn… De overzicht plaatjes zijn helder maar vertaalt zich op een computerscherm niet op de feitelijk situatie.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Links van het subframe, dat zou bijvoorbeeld de linkerveerpoot-retour kunnen zijn, retour van de remservo, of veiligheidsklep.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Retour veiligheidsklep was een keer bij mijn BX Progress lek, dat is deze:
Citroen BX by Timo1990NL, on Flickr
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik heb de BX op de brug gehad en heb het waarschijnlijk verholpen.
Er zit op het subframe een schildje geschroefd met daaronder drie slangen, twee daarvan gaan richting de veerpoot en beide waren ingescheurd.