Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Mijn Dyane heeft precies hetzelfde. Ook een lekke voetpakking, rechtsvoor (gezien vanuit de auto) Ik heb nieuwe pakkingen gemaakt, een sandwich etc, maar lekt nog steeds… En waarom? I don’t get it.
Ook steeds inhouden? Rijd dat niet erg irritant?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ja, best wel. Zeker als je een beetje flink gas wilt geven.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik denk niet dat het bij Bart de oorzaak is, maar mijn acadiane hield gisteravond ook wat in, maar het was niet warm en ik had de wintergrille er niet voor
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Had ik gisterenmorgen ook, dacht, kan wel zo`n beetje -want rond 10 graden- maar bij rustig rijden heeft madame het toch nog wat koud…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Daar heeft de Visa nog nooit last van gehad, die kou. Elke motor heeft zo zijn eigen karakter geloof ik
Ben trouwens altijd wel bang dat ik het schotje telang voor de motor houd. Echter heeft de motor het eerder te koud dan te warm denk ik
Heb inmiddels de voetbouten van de carburateur wat vaster gedraaid en verdomt, het is een stuk minder. Het stotteren is er nog niet helemaal uit, maar de motor reageert niet meer op remmenreiniger. Ik zal de sproeiers allemaal nog eens doorblazen.
Helaas;
Blijkt het T stuk wat van de olievulpijp/luchtfilter/pijlstok loopt niet goed te zitten. Olie overal weer heen gespetterd. De slang past ook gewoon net niet helemaal fijn. Lekke plekje ook om te frotten.
Deze T stukjes zijn nergens meer te vinden dus bij de Brezan een stuk slang gehaald en bij de Wildkamp een T koppelstuk. Hopen dat ik het passend krijg.
Hmm. Ik kom er net achter dat de nieuwe slang toch wel een stukje dunner is. Zal dit een probleem opleveren?
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Binnendiameter hetzelfde en slangmateriaal oliebestendig?
Zo ja, dan moet het lukken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Diameter is wel een stukje dunner. Het is een benzineslang, dus dat moet lukken
Zo dan, als dit niet degelijk vast zit weet ik het ook niet meer.
Hoop alleen niet dat de slangen te dun zijn en er teveel druk in de motor komt ofzo.
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Goed bezig Bart!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik ben inmiddels nog helemaal niks opgeschoten.
Hij wil niet meer stationair lopen.
Heb de voetpakkingen vervangen, de voet van de carb helemaal glad geschuurd met glas idemdito voor het spruitstuk.
En natuurlijk alle sproeiers doorgeblazen.
Breekt me tot overmaat van ramp ook nog een spiegel af
U zult begrijpen dat ik er behoorlijk klaar mee ben
Ik zal doorvechten tot ik het probleem gevonden heb. Morgen de sensoren maar eens controleren of die wel helemaal schoon zijn. Al kan ik me dat niet voorstellen.
Zijn die sensoren al extra geaard?
Nee, dat zijn ze nog niet..
Het zijn overigens sensoren met 2 kabels eraan.
Ik kan er ook maar niet bij met mijn hoofd wat ik nou verkeerd heb gedaan.
Ermee naar de garage rijden is ook niet echt een optie zo. Het rijd wel, maar bij gas los hoor je hem steeds ploffen uit de carburateur.
Ploffen uit de carburateur?
Komen er ook vlammen uit???
Dat klinkt griezelig! Is dan de ontsteking veel te vroeg?
Sensoren omgewisseld?
(ik verzin maar wat…)