airco-compressor testen
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271

Gepost: 19 april 2013 10:35 PM

ik zou de airco van de bx in orde willen brengen, dit houd in dat ik keus heb uit een aantal compressoren
en liefst van de eerste keer een goede zou willen hebben. iemand een idee of die dingen te testen zijn?
en word de magneetkoppeling van de compressor direct aangestuurt vanaf dat het contact opstaat of moet de motor hiervoor draaien? enkel met het contact op doet ie bij mij alvast niets dus als dat al mis is ben ik al zeker dak nog wat meer werk heb…

alvast bedankt.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  

Gepost: 21 april 2013 12:27 AM
  [ # 1 ]

Compressor wordt enkel ingeschakeld als de airco opstaat als de motor draait en ook niet permanent.

Je kan zonder probleem er 12v aanzetten en dan klikt ie in…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 21 april 2013 12:31 AM
  [ # 2 ]

Zit ook een beveiliging op het systeem als de druk te laag ia de compressor niet inschakeld, dus gewoon ff rechtsstreeks aan de 12 volt hangen.

maar waarschijnlijk zal er wel geen gas meer inzitten en het systeem ergens lakken naar al die jaren door lekke slangen of stenen door de condesor.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271

Gepost: 22 april 2013 06:40 PM
  [ # 3 ]

dacht ik al, dan maar rechtstreeks getest en de meest beloftevolle erondergevezen Smile

rest van het systeem zullen we zien, stap 1 is al de compressor eronder en aansluiten, zat eentje van een xm op en die doet niks meer dan de multiriem gemonteerd krijgen.
nu dus al eentje van een bx eronder dus das al een begin hé.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook