Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Gelukkig zat het weer tegen…
Goh, wat raar… dat is normaal nooit zo
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bogaard77 schreef:En hoe irritant is het dat die kuiper gelijk heeft? Fak. Die klep is idd gaar. Ff eentje uit de andere kop inslijpen….
Is dat diezelfde irritante Kuiper die als enige zag dat de kop gebarsten was, en nog wel van een slechte foto?
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wrijf het maar in…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
cxj schreef:bogaard77 schreef:En hoe irritant is het dat die kuiper gelijk heeft? Fak. Die klep is idd gaar. Ff eentje uit de andere kop inslijpen….
Is dat diezelfde irritante Kuiper die als enige zag dat de kop gebarsten was, en nog wel van een slechte foto?
Neen, want die barsten zaten er OP ZEKER niet in toen de kop gemonteerd werd!! In elk geval niet in die proporties.
Maar je moet wel bedenken hoe vaak dat ding intussen heet gelopen is.
Dus weer een wijze les voor de sleutelaar: altijd een dieselkop laten afpersen voordat je ‘m monteert, want grote kans dat er wel al scheuren zaten, maar niet direct zichtbaar of onschuldig lijkend. En als er eenmaal schade is, verloopt het verval natuurlijk exponentieel.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Huh nu snap ik het niet helemaal meer
Ik ging ervan uit dat de foto met die aangevreten klepsteel van de nieuwe kop was en dat die al gemonteerd was.
Maar zoals ik het nu begrijp was dat nog met de oude kop, waar dus nu blijkbaar extra scheuren ingekomen zijn?
Of wordt het nu de derde kop die erop komt?
En ik dacht dat die vorige kop toch geperst was?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De kop waar wat mankeerde aan de klepsteel.( wat jij zag)
Was de nieuwe kop in voorbereiding .
Gister hebben ze de kop,waar jij ook al een scheurtje zag ,eraf gehaald.
En daar heeft Waterman gister foto’s van neer gezet.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Juist. Ik had geen losse klep dus die moest uit de kapotte kop komen. De kapotte kop heeft nu dus scheuren tussen de klepzetels, die er eerst niet zaten. De pijp die er uit kwam echter was helemaal goed. Morgen gaat de nieuwe kop met een nieuwe pakking erop.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
O, dus het viel eigenlijk allemaal wel mee.
Nou gelukkig maar.
Hoe weten jullie eigenlijk zo zeker dat er extra scheuren zijn bijgekomen?
De foto was namelijk niet heel scherp destijds.
En zoals leontien zegt:
La Léo schreef:Dus weer een wijze les voor de sleutelaar: altijd een dieselkop goed bekijken voordat je ‘m monteert,.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
erikkuiper schreef:Hoe weten jullie eigenlijk zo zeker dat er extra scheuren zijn bijgekomen?
De foto was namelijk niet heel scherp destijds.
Erik, omdat er - in tegenstelling tot wat iedereen hier volgens mij denkt- wel degelijk optisch is bekeken of er belangwekkende scheuren in zaten.
Die scheuren die nu zichtbaar zijn, had alleen Stevie Wonder over het hoofd kunnen zien!
Die komen gewoon door het vele heetlopen en waren vast aanwezig alleen absoluut niet zo zichtbaar als nu.
Niettemin was de beste keuze geweest hem eerst te laten afpersen, maar ja… de gok is door Boog genomen om dat niet te doen.
En ik ben echt benieuwd wat voor monitor of bril jij hebt, want ik heb die ene bewuste foto nóg eens opgezocht en zelfs als ik weet waar dat scheurtje zit, zie ik hem nog nauwelijks - eigenlijk niet.
Die foto is daar (op mijn scherm) gewoon veel te wazig en van te veraf voor genomen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
@leontien:
Ik heb geen bril en gewoon een ipad van een jaar of twee oud.
Als ik op die foto inzoom zie ik heel duidelijk die scheur zitten, ik snap ook niet dat ik kennelijk de enige ben die dat ziet.
Natuurlijk wist ik wel hoe zon scheur er normaal uitziet, en wist dus ook waarop in te zoomen.
Overigens is het niet ongewoon hoor dat je scheuren op een foto beter ziet dan in het echt.
Ik heb in een vorig bestaan met warmtewisselaars gewerkt, en die wilden ook wel eens scheuren.
Daar nam ik ook altijd een foto van de beruchte plekken en vervolgens even zoomen.
Dan zag je het veel beter dan in het echt.
Ik zal eens even proberen of ik een schermafbeelding kan maken van hetgeen ik zag(weet niet of dat lukt)
Overigens zaten die scheuren in de voorkamers er toen ook al in hoor (niet dat ik me daar veel zorgen om zou maken), ook duidelijk zichtbaar.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
De schermafbeelding lukt, maar nou lukt het niet die vanaf de ipad te plaatsen.
Iemand die weet hoe dat moet?
Of iemand die weet hoe ik de schermafdruk uit de ipad naar een andere computer krijg?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Ik mail altijd naar mezelf. En dan kun je vanaf een andere computer verder.
Thierry
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed. Maandag papa-dag, dus kon er gebeund worden. ( handig joh, opa’s en oma’s.. ) Boog is vanmorgen lekker aan de klus gegaan en ik ben er rond een uur of 1 bijgekomen omdat ik eerst nog even een andere achteras onder een Renooit Megane moest beunen..
Het andere kopje op z’n plek:
Natuurlijk gelijk me hele hok weer één grote bende..
Bijna klaar.. dus.. bierrrrrrrrrrrr
en… rijden maar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10242
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Geen proefrit gemaakt?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kan ie zelf toch ook prima? Cx’ rijden is niet voor mij…. brrrr…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste