Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
wat bedoel je dan?
de zekeringen kast openen?het voorbeeld wat je laat zien kun je ook zo van elkaar afhalen.
is ook appeltje eitje
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dat onderdeel kan niet open Frank. Althans niet zodanig dat je er iets mee kunt beginnen.
Het buitenste kapje kan eraf ja, maar dan zie je nog steeds alleen de achterkant van de printplaat. Heb je dus weinig aan als er daar binnen iets gecorrodeerd is. Het zijn meerdere lagen met daartussen alle contacten.
En dat is dus het punt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sorry maar ik heb de mijne ook los gehad,en hij doet het nog steeds en zit ook weer goed in elkaar..
Maar goed zal wel aan mij liggen.
een andere halen van een sloop cx ,is het makkelijkste
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx

Frank, waarom praten wij toch altijd langs elkaar heen???
En waarom doe je altijd net of de rest van dit forum een kluns is omdat bij jou ongeveer alles “appeltje-eitje” is???
(of komt dat altijd alleen op mij zo over?)
Ik schreef toch nergens dat zijn zekeringkast niet te redden is, ik zeg alleen dat je hem niet zo ver uit elkaar kunt halen om te zien wat er gecorrodeerd kan zijn van binnen. En dat een goed vervangend exemplaar plaatsen dus de snelste en meest succesvolle methode is.
<zucht>
P.s. Bovendien schreef ik dat hij eerst goed de draadbundel moet nalopen tussen zekeringkast en lunule. Dat om te beginnen.

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
@ La Leo
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx

whatever…..

Totaal aantal Berichten: 128
- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Er zit toch geen printplaat in in de termen van de een electronica printplaat. Zoals je aantreft in je radio of televisie. Daarvan kun je de printbanen nog herstellen met een soldeerboutje en een beetje tin.
Het is toch een soort printplaat van wat je ook aantreft in de lichtunits. Dus een banen patroon gemaakt van thermisch verzinkt staal. Dan kan ik me voorstellen dat er banen weg zijn. Maar met koperbanen op een epoxy printplaat kan het haast niet als de banen ook nog vertint zijn dat ze verdwijnen. Daarvoor heb ik genoeg oude electronica gesloopt.
Komende zaterdag zal ik nadat ik de krulleiding heb gekopieerd en geplaatst nog eens met de multimeter alle bedrading doormeten van de zekeringenkast tot aan de satelliet. Is er ook een tekening van welke stekker waar voor is? Maakt het een stukje makkelijker.
Er liggen niet zoveel CXen meer op de sloop. Tenminste bij het zoeken naar onderdelen kom ik er niet veel tegen. Daar wordt het lastig van om een reserve zekeringenkast te vinden.

Je moet ook niet naar een gewone sloop gaan natuurlijk. Dáár liggen allang geen CX’en meer.
Gewoon lid worden va de CX Club, die hebben een clubmagazijn met een massa onderdelen, ook gebruikte en vast wel een zekeringkast indien dit nodig mocht zijn.
En wat voor printplaat erin zit… ik weet niet hoe ik dat moet classificeren eigenlijk….
In elk geval is hij lastig bereikbaar, zoals ik in de vorige posts al getracht heb duidelijk te maken.
wijnand 16v schreef:Is er ook een tekening van welke stekker waar voor is? Maakt het een stukje makkelijker.
Nou… niet letterlijk een grafische tekening nee. Er bestaan uiteraard wel elektrische schema’s waarop dit terug te vinden is. Ik neem aan dat je al wel een werkplaatshandboek hebt. Bijvoorbeeld de Vraagbaak van Olving? Anders wordt het lastig zoeken.
Ik zou in elk geval alle stekkers nummeren of kleurcodes geven op de zekeringkast. In principe past elke stekker volgens mij maar op één plek, maar het zijn er erg veel en je werkt daar onder in een rothoekje, dus alles dat het makkelijker maakt is meegenomen.
Tip: koop een testlampje dat + en - kan weergeven, dat meet makkelijker dan een multimeter in dit geval.

- BX SPORT
Als E man heb ik een multimeter en natuurlijk een duspol. Daarmee moet het lukken dacht ik zo.

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Stekkers passen maar op 1 manier in de zekeringenkast,dus dit kan niet mis gaan bij demontage of montage.
Maar zoals laleo eerder al op merkte kan het goed zijn dat er vocht in je zekeringen kast zit en dat daardoor niet alles het doet.
dus haal hem eruit en leg hem te drogen.(Of hang hem los zodat het vocht er eventueel uit kan lekken)
voor de rest kan er weinig kapot aan dat ding.of je moet een ferme kortsluiting gehad hebben.
zal morgen eens kijken,maar ik heb er denk ik nog wel 1 voor je.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx

- BX SPORT
Bij een nadere inspectie bleek er niks met de zekeringenkast aan de hand te zijn. En inmiddels doet de ruitensproeier en de hoorn het ook weer al nooit tevoren. Alleen de ruitenwisser gaat niet heen en weer. Motortje wordt wel warm.
De CX is op geweest voor APK, maar helaas nog niet gehaald. Het lijstje met punten valt relatief mee, maar ik ga het niet meer halen in tijd om deze op tijd voor de LCP klaar te hebben. Er stond nergens afkeur op roest en dat kan kloppen, want de langsdragers e.d. zijn allemaal hard.
Daarom wezen zoeken naar een alternatief. En afhankelijk van het alternatief de beslissing genomen over wat te doen met de CX.
Ik heb een mooie vervanger gevonden welke wel een APK heeft en ook een bijzondere auto is.
Vanwege deze keuze heb ik besloten om de CX te koop te zetten. Mocht je interesse hebben laat het weten. Mocht de verkoop niet lukken dan zal deze auto in de pers verdwijnen aangezien ik er geen ruimte voor heb om deze te stallen.

Wat een opmerkelijk besluit…. je koopt toch geen auto alleen om er een rally mee te rijden??
Maar goed, jouw keuze natuurlijk.
Ik denk overigens dat de eventuele geïnteresseerde potentiële koper wel graag wil weten waarop de auto dan is afgekeurd.

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Eerste puntje is ruitenwisser
Maar de pers in ?
Kun je hem beter naar het club magazijn doen.
Heeft een ander er ook nog wat aan.
En zet um effe in het te koop topic
En wat is de nieuwe aanwinst?
Ben zeer nieuwschierig
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx

- BX SPORT
Het was het doel om met deze auto nog meer dan 1 rally te gaan rijden. En het was wel bedoeld om met name hieraan mee te doen. Buiten de LCP zijn er nog vele leuke rally’s en gelukkig laten ze ook auto’s toe die een bijzondere verschijning op de weg zijn.
Wat waren dan de punten.
ruitenwisser die niet heen en weer gaat.
Ashoezen en stofhoezen.
Gekrulde remleiding links achter
Accu staat niet vast. (de beugel ontbreekt)
Handremkabels
Achterremmen gangbaar maken.
Ik had het reservewiel erop gezet, omdat het normale wiel een langzaam leegloper is.
De elektrische punten heb ik eigenlijk allemaal al kunnen verhelpen door stekkers los te trekken en weer vast te zetten. Als aandachtspunt zou worden opgemerkt dat het wiellager linksvoor hoorbaar is.
Op zich valt het allemaal best mee, maar ik had er geen tijd meer voor om dit op te lossen op een manier zoals ik het wil. De keuze was afhankelijk van welke auto ik kon vinden waarmee ik kon deelnemen aan de rally en een andere toerrit in mei. Bij het zoeken heb ik me niet beperkt tot alleen een auto die het alleen de rally vol zou houden en dan weer van de hand zou moeten. Dit soort auto’s ben ik wel tegengekomen, maar als je er dan achteraan gaat komt er een bericht dat ze blij zijn als die auto weg is en dat ze er niks meer aan doen. Als ik een dergelijk auto had gevonden was de CX de schuur ingegaan en was ik begonnen om de gehele voortrein opnieuw op te bouwen, want het is verder geen slechte auto. Maar ik heb nu een auto gevonden die ook op mijn lijstje stond van auto’s waarvan als ik er een goede van zou vinden ik die niet zou laten staan. Dat ik nu voor deze auto gekozen heb heeft tot gevolg voor de CX dan er geen ruimte meer is in de schuur voor de CX, want de andere auto gaat daar wel in als die niet wordt gebruikt.
Als er dus iemand is die deze CX een nieuw leven wil geven dan hoor ik er graag.

Totaal aantal Berichten: 9457
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
wijnand 16v schreef:
ruitenwisser die niet heen en weer gaat.
Ashoezen en stofhoezen.
Gekrulde remleiding links achter
Accu staat niet vast. (de beugel ontbreekt)
Handremkabels
Achterremmen gangbaar maken.
C’est tout?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986