3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Laadstroomlampje blijft op halve sterkte branden
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 december 2005 01:18 AM
  [ # 31 ]
Marten schreef:

Klokkenpaneel? wat bedoel je?

Marten schreef:

Er zit achterop met 2 boutjes een “dekseltje” waarin de koolborstels ook zitten. Is dat die electronische regelaar die het lampje aanstuurt of is dat de spanningsregelaar?

dat is de electronische regelaar die het lampje aanstuurt EN IS TEVENS de spanningsregelaar…..........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 29 december 2005 10:40 AM
  [ # 32 ]

”.....ook zitten er op de printplaat achterop het “klokkenpaneel” enkele diode’s….”
Wist ik niet vandaar het misverstand over het klokkenhuis. klokkenwinkel etc.

De truc van het direkt aansluiten van een lampje op de dynamo (aansluiting schuifstekkertje) is een prima tip, zal ik zo even doen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 december 2005 11:57 AM
  [ # 33 ]

Klokkenwinkel binnen!

Die regelaar is een geheel . zowelregelaar voor je dynamo als sturing voor je lampje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2005 12:12 PM
  [ # 34 ]

Die regelaar kan je los kopen, bij een bedrijf wat dynamo’s reviseerd. Kost je ook de kop niet, en je hoeft je dynamo niet uit te bouwen.
waarschijnlijk lost dat je probleem op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 december 2005 12:18 PM
  [ # 35 ]
Marten schreef:

“Nou je weet nu dat ......er geen er geen diode kapot is”

Leid je dat af uit de laadstroomwaarde ( 14 V) of uit het lage amperage lekstroom (12 mA)

Ik vraag dat omdat Waterman stelt dat de diodes WEL gaar zijn.

Uit de lage lekstroom. Een kapotte diode geeft een lek van meerdere amps.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 29 december 2005 02:26 PM
  [ # 36 ]

Test met lampje en draadje op laadstroomaansluiting (schuifstekker) leert hetvolgende:

contact aan:
schuifstekkeraansluiting -> lampje -> minpoolaccu : lampje brandt niet
ook niet bij draaiende motor

maar:
schuifstekkeraansluiting -> lampje -> PLUSpoolaccu : lampje brandt WEL
MAW deze aansluiting is een geschakelde massa, aangestuurd door de electronica in de spanningsregelaar. KLOPT DAT?

Bij draaiende motor,  zo geschakeld, brandt ook dit testlampje op halve kracht en is er dus geen verschil met het dashboardlampje

conclusie: (al eerder door jullie getrokken)
spanningsregelaar/schakeling die laadstroomlampje aanstuurt is naar de kl… bedrading is ok.
Ik ga op zoek naar een nieuwe sp regelaar.


Mad

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 december 2005 03:20 PM
  [ # 37 ]

check!

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 13 januari 2006 12:06 PM
  [ # 38 ]

Heb nog geen el. spanningsregelaar vervangen. Immers: de dynamo laadt met 14,5 volt. Ik ga een lange rit maken om de dyno uit te testen. (vandaag)

Vraag: het is een 70 Amp dynamo. Is het mogelijk dat alhoewel ik 14,5 Volt over de dynamo meet, het afgeleverde vermogen (Amps) toch te laag is?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 januari 2006 03:29 PM
  [ # 39 ]

Yep! dat kan als er diodes kapot zijn. Op een testbank kan je het opgeleverd vermogen meten.
Je lampje gaat uit door geleverde spanning. niet door vermogen. Als je accu vol is en je hebt geen verbuikers aan zal er maar weinig stroom geleverd worden bij 14,5 volt spanning.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 januari 2006 03:49 PM
  [ # 40 ]
bogaard77 schreef:

Yep! dat kan als er diodes kapot zijn. Op een testbank kan je het opgeleverd vermogen meten.
Je lampje gaat uit door geleverde spanning. niet door vermogen. Als je accu vol is en je hebt geen verbuikers aan zal er maar weinig stroom geleverd worden bij 14,5 volt spanning.

Echter, als de dynamo niet meer in staat is genoeg vermogen te leveren zal de spanning inzakken tot de spanning die de accu levert.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 januari 2006 04:24 PM
  [ # 41 ]

Het kan bijvoorbeeld wel dat ie nog maar 30 amps levert. Als je alleen in de zomer rijdt en niet in het donker merk je daar niks van…

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 januari 2006 04:29 PM
  [ # 42 ]
bogaard77 schreef:

Het kan bijvoorbeeld wel dat ie nog maar 30 amps levert. Als je alleen in de zomer rijdt en niet in het donker merk je daar niks van…

Cool

Dat klopt absoluut. Meja, stroommeting is met de meeste standaard universeelmeters helaas niet mogelijk. Althans.. niet boven de 10 AMPS. Dus dat blijft een beetje gissen. Of je moet m op een testbank laten doormeten bij een revisiebedrijf, waar ze wel beschikken over stroommeters.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 januari 2006 04:54 PM
  [ # 43 ]

Ik zet altijd alle verbruikers aan en laat de kar een paar minuten zonder dynamo bekrachtiging lopen. Dan de bekrachtiging erop en kijken hoe de spanning zich opbouwt. Als hij vrijwel direct weer 14 is bij 2000 toeren levert ie voldoende stroom!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 14 januari 2006 05:13 PM
  [ # 44 ]

Dynamo bekrachtiging er af, je bedoelt de voedingsdraad van de dyno naar de accu?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 januari 2006 10:49 AM
  [ # 45 ]

Het dunne draadje bovenop. Bij een elekrtronsiche zou je idd de plus naar de accu kunnen onderbreken of die dunne blauwe onder de regelunit…

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook