Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
2 mailtjes naar de heer Weekers, en dat voor een expat. Ik hoop dat het meehelpt
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ook mijn deel is geleverd
Geachtte heer Weekers,
Ik ben een jongen met een groot Citroën hart.
Dat is mij van jongs af aan met de paplepel ingegoten door mijn vader en zijn bijbehorende autobedrijf, wat gespecialiceerd is in Citroën.
Van jongs af aan mocht ik helpen op de zaak tijdens mijn vrije middagen en vakanties.
Dat begon met onkruit trekken, auto’s wassen, en alle andere dingen die nodig waren om langzaam aan hogerop te komen.
Wat later mocht ik auto’s slopen en dergelijke dingen meer.
Tientallen auto’s zijn door mij van mooie en goeie onderdelen ontdaan, waarvan oa veel Citroën Bx-en.
Ik heb voor dit model altijd een zwak gehad, en ooit zou ik er één bezitten.
En ze is er gekomen!
Op 17 jarige leeftijd kocht ik mijn eerste auto, een Citroën Bx 1.6 TZI uit 1990, van mijn vader.
Trots als ik was, begon ik de auto aan te passen naar mijn jeugdige smaak.
In totaal heb ik haar 1,5 jaar gehad, waarvan ik er een jaar lang heerlijk in gereden heb.
Helaas moest ik afstand van haar doen omdat ik het niet meer kon bekostigen.
In de 9 jaar die daarna inmiddels verstreken zijn heb ik in totaal 21 auto’s in bezit gehad.
De heerlijkste auto’s zaten ertussen, oa. Citroën Xantia, Citroën C5, wat kleinere middenklassers zoals div. Citroën Xsara, en als uitschieter nog een Mercedes E-klasse, maar een Bx kwam er niet tussendoor.
Dit was eenvoudigweg omdat ik het niet meer durfde te kopen, en omdat mijn situatie het niet toeliet.
Op een gegevenmoment trouwde ik, er kwamen kinderen, etc.
Na jaren gewacht en verlangt te hebben heb ik het risico genomen, en al mn zuurverdiende centen besteed aan een pracht van een Bx, die vorig jaar voor het eerst Nederland binnen kwam rollen, vanuit Frankrijk.
Echt een schitterende auto, nog in volledig originele staat en één van de eerste (en zeer schaarse) type 2’s uit 1986.
Ik kan er nog steeds niet duidelijk genoeg in zijn hoe trots ik op haar ben!
Dit is waar ik jaren op heb gewacht!!!
Echter komt nu alles door de huidige plannen volledig klem te zitten.
Ik verdien als chauffeur de kost voor mijn gezin, en heb als 27 jarige nog niks aan reserves op kunnen bouwen.
Aangezien ik een Citroën Xantia voor dagelijks gebruik heb ( max. 5.000km per jaar, €51,- pm aan wegenbelasting), slaapt de Bx uiteraard s’winters binnen in de stalling die ik voor een heel jaar moet huren.
Dit is allemaal net haalbaar omdat de Bx wegenbelasting vrij is.
Mocht de wegenbelasting erbij komen zal ik ertoe gedwongen worden tot verkoop van mijn droom.
Dat ze weinig zal opleveren bij verkoop vind ik dan nog niet het ergste, maar bij wie komt mijn gekoesterde droom terecht?
En zal het weer een werkpaard worden die uitgeleefd wordt?
Want ja, diegene moet er voor betalen, dus gaat haar ook gebruiken.
De evenementen zijn dan voor mij ook klaar, waar ik zoveel mensen heb ontmoet waar je nog saamhorigheid bij vind, en die hun passie delen.
Mn hobby uren die erin gaan zitten, en tegelijk ontspannend zijn in deze gaotische tijden, zijn ook verleden tijd.
Ik hoop, met uw medewerking, mijn old lady te mogen behouden en haar te mogen koesteren, omdat wij dat samen willen, en zij van haar oude dag mag genieten en niet meer hoeft te werken.
In afwachting van uw verstandige en weloverwogen besluit verblijf ik, met vr.gr. Bram de Pee uit Alblasserdam
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Tja, ik denk niet dat de staatssecretaris onder de indruk is van al deze brieven van liefhebbers. Als een liefhebber van vrouwen voorstelt prostitutie te subsidiëren, maakt dit ook niet zo veel kans.
Ik stuur geen brief omdat dit proces zinloos is. Een goede politicus heeft visie en daaruit volgt beleid. Als je het eerst over de visie eens bent, dan kan je gaan nadenken over de uitvoering van het beleid. Omdat dit beleid geen enkele ideologische grondslag kent, zal het binnen de kortste keren weer ter discussie staan. Over een paar jaar begint dit circus weer opnieuw.
Dus ik verwacht van de minister eerst een notitie wat hij als nationaal mobiel erfgoed beschouwt. Ik vind het ook niet slim van “de alliantie” dat ze deze onderhandelingen als een soort koehandel zijn aangegaan zonder eerst een gezamenlijke visie te zoeken met de staatsecretaris. Durf eerst hardop te zeggen wat het conserveren waard is ipv naar een bedrag toe te werken. Dan kunnen we inhoudelijk in gesprek gaan terwijl dat onmogelijk is bij Weekers’ Excel-management.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Doe lekker niks ree. Dan weet je zeker dat jij er niks aan hebt bijgedragen.
Een goede politicus heeft visie. Dat klopt. Maar stel dat deze dat niet heeft. Dan kan elke manier helpen om hem in een richting te bewegen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
bogaard77 schreef:Doe lekker niks ree. Dan weet je zeker dat jij er niks aan hebt bijgedragen.
Volgende FEHAC vergadering ben ik er weer bij. Hoe kom je erbij dat ik niks doe?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dit is een democratie en iedereen mag zijn stem laten horen!
John Ewwwwbank had ook een visie, maar nadat het volk massaal zijn stem liet horen, zag hij óók in dat hij fout zat!!
Mijn oproep: Zorg dat Weekers de John Ewwwbank van de politiek wordt!!!!!!!!!!!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat ging eerder of de Nederlandse spelling…....
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Weekers heeft het nu net even iets te druk om al deze mailtjes te lezen omdat de motorrijtuigenbelasting die wij gaan betalen, rechtstreeks naar Bulgarije wordt overgemaakt als zorgtoeslag .......
http://nos.nl/artikel/498217-weekers-pikt-fraude-bulgaren-niet.html
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Of het helpt weet ik niet, maar ik denk dat de Staatssecretaris wel onder de indruk is van dit soort brieven van het electoraat. De combinatie van druk vanuit de belangengroeperingen en dit soort brieven lijkt mij juist wel zinvol.
Ik vind het in ieder geval een erg sympathieke en persoonlijke manier van aandacht vragen voor de zaak.
JW
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een aantal mensen met contacten in het Haagse meld dat de boodschap luid en duidelijk aan het binnenkomen is…..
enne Ree..
Ree schreef:Ik stuur geen brief omdat dit proces zinloos is…
Jij mag het proces dan zinloos vinden, de tijd zal leren of je gelijk krijgt. Voorlopig ben ik van mening dat het niet zinloos is om onze stem te laten horen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Het getuigt alleen al van karakter om op te komen voor andermans belangen. Ook als je, realistisch bekeken, niet al te veel kans maakt.
De houding van niets doen en alles maar over je heen laten komen, is een houding waar ik gruwelijk de pest aan heb. Die houding is precies, waar politici op anticiperen.
Dus: gewoon mailen maar he!
Laten we elkaar hier maar niet de maat gaan nemen wie het meeste “bijdraagt”, laat staan elkaars karakter beoordelen.
Dat leidt tot niets en komt de hele zaak niet ten goede.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Hier komt het idee vandaan, en ik vind het een prima initiatief!
AMT is toch wel een gerenommeerd blad, en zij hebben deze actie opgezet, die ik van harte ondersteun.
Het zullen naar mijn mening echt niet zomaar een paar citroen-liefhebbers zijn die een briefje eraan wagen. Het is een merkoverstijgdend intitiatief.
Ik denk eerder dat de mailbox van de staatssecretaris roverspoeld zal raken door alle mails.
Ik had in ieder geval geen zin om machteloos toe te kijken hoe de overheid een enorme blunder begaat.
Het past in een moderne democratie met korte lijnen, en het zal in Den Haag echt niet onopgemerkt blijven!
Ik hoop echt dat men inziet dat deze ordinaire belastingverhoging echt bij de verkeerde groep neergelegd wordt.
Tip: Deel ook even het Facebookbericht!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
interresante stukje wat op facebook stond over de oldtimerbranche..
Ik vraag me af welk licht op het idee gekomen is van de 40 jaar voor
diesels en LPG. Dat had ik nooit kunnen verzinnen. Bij mijn weten is dat nergens in Europa en dan komt het ook nog eens min of meer uit de hoed van FEHAC/KNAC/BOVAG/Focwa : als onderhandel inzet. Die horen trouwens de belangen van de oldtimer bezitters in het algemeen te vertegenwoordigen
( ze noemen zichzelf immers ook oldtimer alliantie), niet de zaak verder te verdelen ook al achten ze zichzelf nobele organisaties. In ieder geval gingen zij daarmee akkoord, alleen het kwarttarief daarbovenop voor de benzine auto’s ging hun iets te ver..
In Duitsland waren ze vorig jaar ook bezig met wat een oldtimer is,
half 2012 kwamen berichten naar buiten dat alleen originele niet
aangepaste wagens met originele motor als oldtimer konden worden
aangemerkt. http://www.oldtimer-markt.de/node/3455
En passant is daar ook de grootte van de branche in de EU beschreven:
” Der Oldtimer-Sektor ist ein Bereich mit EU-weit 55.000 Angestellten
und einem jährlichen Umsatz von 17 Milliarden Euro. Einem Sektor mit
so einem wirtschaftlichen Gewicht muss man besonderes Augenmerk
schenken”
Kort gezegd: met zo’n sector moet je niet al te lichtvoetig omspringen en zoals het Duitsers betaamt doen ze dat ook niet.
Ik vraag me af als de omzet 17 miljard euro in de gehele EU is in de
oldtimer sector, hoe groot is de sector dan in Nederland? Aangezien
Nederland ca 4,5 % uitmaakt van het BNP van de EU zou je op een
bedrag van 765 miljoen komen. Als je rekent met inwoners aantallen
maakt nederland 3,3 % van het totaal van de EU en kom je op
561 miljoen. Echter Nederland heeft in de EU relatief veel oldtimers,
dus waarschijnlijk is de omzet van de branche groter dan beide
bedragen. Dat de kans erg groot is dat nagenoeg de hele sector het
loodje zal leggen daar is iedereen het wel over eens.
Wat er verder wordt uitgegeven aan onderhoud etc daar heeft de FIVA
reeds eerder onderzoek naar gedaan
Economisch
” Uit een onderzoek van het FIVA, de overkoepelende Fédération
Internationale des Véhicules Anciens, blijkt er alleen al in ons land
voor 120 miljoen euro per jaar wordt uitgegeven ten behoeve van het
klassieke voertuig. Daarnaast zijn er zo’n 400 ondernemingen in ons
land die actief zijn in deze sector.”
- Zij bieden directe werkgelegenheid voor ruim 1.400 mensen
- 47% van de bedrijven bestaat uit eenmanszaken
- 76% van deze bedrijven bestaan langer dan 10 jaar
Aan werkgelegenheid is er dus ook nogal wat geld mee gemoeid. Als er
ca 120 miljoen wordt uitgegeven t.b.v het klassieke voertuig dan is
dus ca 20 miljoen aan direkte BTW inkomsten.
Dat is nog exclusief de indirecte werkgelegenheid
Naast de direct bij het klassieke voertuig betrokken ondernemers heeft
ook de toeristische sector veel belang bij deze branche. Uit het
onderzoek blijkt duidelijk dat de bezitters van klassieke voertuigen
vaak op pad gaan. Er worden daarbij zowel dagtrips als meerdaagse
tochten gemaakt.
- Klassieke bezitters zijn goed voor jaarlijks 230.000 overnachtingen
(in heel Europa 2.7 miljoen) waarvan 114.000 binnen Nederland
Daarnaast is er nog het waardeverlies van de auto’s zelf, in
particulier bezit maar ook in bezit van bedrijven.
zoals hierboven reeds aangegeven wordt zijn er in ieder geval
zeer aanzienlijke bedragen mee gemoeit.
De hele milieu argumenten komen ook nogal vreemd over. Bij LPG wordt
ingegaan op de NOx , stikstofoxiden en bij diesels op het fijn stof.
Maar de bijdrage van de oldtimers valt in het niet in vergelijking met
de 130 km snelheid op 45% van de snelwegen. Die cijfers komen van
TNO zelf. ca 10 % meer CO², 20 % meer Nox, en enkele procenten
fijnstof. Wellicht klinkt dat niet als zoveel, echter je kan er gevoeglijk vanuit gaan dat er ook echt 130 gereden door bijna al het verkeer wordt op 45 %van de snelwegen.
http://www.tno.nl/content.cfm?context=o ... 17:44:47.0
Dan rest de vraag waarom deze hele misere? In tijden van economische
malaise zou je een beetje zuinig kunnen zijn op mensen, banen. Het
milieu wordt ook niet beter van het uitbouwen van LPG installaties
zodat de wagens weer als benzine zullen worden aangemerkt.
Het lijkt erop dat men liever kiest men voor symboolpolitiek.
Feitelijk is de 130 km regeling ook in dat licht te zien.
Zeer verwonderlijk.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Interessant artikel! Hopelijk mailt iemand hem ook door naar het email adres van de heer Weijers! Well done!