12 van de 18
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS20 - Eindelijk begonnen en jawel…: roest
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 22 april 2013 11:32 PM
  [ # 166 ]

Temp lamp gaat nooit aan bij contact aanzetten. LHM druk alleen bij onvoldoende druk. Blijft de oliedruk over. Waarschijnlijk heb je de stekker in de buurt van de linker veerbol per ongeluk losgetrokken.

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 22 april 2013 11:41 PM
  [ # 167 ]

Dank je, ik ga morgen even kijken.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 23 april 2013 10:12 AM
  [ # 168 ]
Revrok schreef:

Mmmm Alexander, je foto lijkt erg op die van mij (zie pagina 9 geloof ik). Ik dacht ook dat het bakolie was. Vandaar ook dat ik de bouten met de rode pijl had aangedraaid. De groene lekkage ontstond ook pas nadat ik er aan gedraaid had. En nu vanavond ook de wartels. Niet met een momentsleutel, die heb ik niet. Maar gewoon op gevoel. 10 Nm klinkt niet als heel veel. Na een proefrit hing er nu geen groen meer aan de leidingen. De bouten die ik met een rode pijl had aangeven heb ik wel weer wat teruggedraaid. Als dat de afstelling is van de schakel assen dan wil ik daar niet te veel aan zitten.

Ik ben op dit moment bezig met het vervangen van het stuurhuis want die heeft een behoorlijke lekkage, alles is kletsnat van de LHM dus kan niet goed zien of er nu veel bakolie lekt. Ik ga eerst maar de klus afmaken en wellicht de wartelrubbers vervangen van de schakelcilinders en dan kijken of hij nog veel lekt. Ik zal ook even in het WPHB kijken of er tussen de cilinders en het deksel een afdichting hoort te zitten.  huh

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 30 april 2013 11:09 PM
  [ # 169 ]

In afwachting van de abdicatie ben ik vanmorgen nog even onder de motorkap van de DS gedoken. Daar heb ik gezocht naar een losse stekker ivm het niet branden van de stoplamp. Ik heb 2 losse stekkers gevonden, maar die zaten er volgens mij al. Eéntje is van de remblokken, de ander weet ik niet.

Maar dus nog geen oplossing gevonden voor het niet branden van de stoplamp. Zijn er nog andere dingen die ik kan controleren?  Confused:

Verder stond ik vorige week te wachten bij de sluizen van Lelystad, ik hoorde de pomp draaien en heb ze eens getimed met de stopwatch. 9,5 seconen. Te snel lijkt mij? Of mag een CX-pomp vaker aanslaan dan een DS-pomp? Bij het draaien aan het stuur (idee via het filmpje van de electrische DS) is de interval 5 seconden.

Tot slot geven de hoogteregelaars achter problemen. Soms komt de achterkant niet tot rijhoogte én gisteren merkte ik dat wanneer ik optrek in 1e versnelling de achterkant naar beneden duikt en de voorkant omhoog komt. HEEL vreemd. De vorige keer bij Kudelstaart werd al gesuggereerd om de hoogteregelaars achter eens schoon te maken. Zou dit het probleem verhelpen, of kan er meer mis zijn?

Oja, vanmorgen ook sinds tijden weer eens gestart op benzine!! Eerder wilde dit niet lukken, maar nu met de choke open en pittig pompen tijdens het starten wilde ze wel starten. Ff flink blauwe pluimen, maar toen liep ze wel. Morgen naar het werk maar even wat km op benzine rijden.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10412
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 mei 2013 01:09 AM
  [ # 170 ]

Achter naar beneden en voor omhoog is heel normaal bij optrekken. Alleen weet ik niet in welke mate jouw diva dat doet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 mei 2013 07:47 AM
  [ # 171 ]

Ja, van anti-reactie voortrein hadden ze nog niet gehoord…
Daarom zit er ook een mechanisme in om de koplampen dynamisch in hoogte bij te stellen.
Dit om verblinding van tegenliggers te voorkomen.

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 01 mei 2013 09:38 AM
  [ # 172 ]

Ja, een beetje was ik wel gewend. Maar nu is het echt van: WOOHOO, NAAR DE STERREN!!  angel oh nee, toch niet.

Vanmorgen weggereden op benzine. Weer ff pluimen en stinken. Na een minuut of 10 rijden heb ik 25 liter benzine in de tank bijgevoegd. Weggereden, maar toen na nog geen 500 meter wilde ze niet meer op benzine. Dus toen maar overgeschakeld op gas. Waarschijnlijk zitten de filters nu vol met rotzooi. Zaterdag maar even kijken voor nieuwe.

Boodschappenlijst voor zaterdag:
- benzinefilters
- luchtslang (tussen filter en carburateur)
- ruitenwisserunit die automatisch naar beginstand gaat
- hitteschildje (de huidige had ik met een extra ring vast gezet, maar rammelt nu al weer. Het gat is echt te uitgelubberd)
- één impulsaankoop Smile

Ik leer het wel…

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 02 mei 2013 07:33 AM
  [ # 173 ]

bij mij zijn alle koopjes op de citromobile een impuls aankoop sander.

Haha

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 mei 2013 11:13 AM
  [ # 174 ]

Die ruitenwisser gaat nooit kapot. Waarschijnlijk een slecht contact in de motor. Kan je vanuit de motorruimte bij..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 mei 2013 11:16 AM
  [ # 175 ]

hoogteregelaars schoon, bollen op druk en remmen achter goed gesteld. Dat mag de auto bij hard optrekken achter een beetje zakken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 02 mei 2013 02:19 PM
  [ # 176 ]

Die ruitenwisser gaat nooit kapot. Waarschijnlijk een slecht contact in de motor. Kan je vanuit de motorruimte bij..

Heeft hij standaard wel de functie om weer in begin positie terug te komen dan?

Ik leer het wel…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 mei 2013 02:23 PM
  [ # 177 ]

Ja. alle typen hebben dat. Wisser uit = terug naar beginstand. Er kan ook een draad loszitten…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 02 mei 2013 02:28 PM
  [ # 178 ]

Dank voor de tip, dan ga ik eerst wat dieper in de unit duiken alvorens ik iets nieuws ga aanschaffen.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat die functie in 1971 niet standaard was.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 mei 2013 04:15 PM
  [ # 179 ]

hier is er een topic over:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220634/#1717206

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 03 mei 2013 02:51 PM
  [ # 180 ]

Even onder de motorkap geweest. Daar viel met bij de ruitenwisserunit een rode losse draad op

ruitenwisser unit

De rode op de foto hangt dus los in de motorruimte. Mijn gevoel zegt dat daar spanning op moet staan om de ruitenwissers naar de beginstand terug te laten gaan, daar de andere draden, wat kleur in iedergeval. ook aan de ruitenwisserhandel zitten. Klopt dit? Wel vreemd want er gaat ook een andere voeding naar de motor van de wissers zelf…

Toen alle zekeringen eens bekeken. Lijken allemaal heel. Wel vettig. Toen ik alles weer terug geplaatst had, wilde alles weer werken, behalve de ruitenwissers en de sproeier pomp. Oeps. Waar heb ik wat verkeerd gedaan?

Ik leer het wel…

Profiel  
 
 
12 van de 18
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook