Als je het relais wel hoort klikken onder de kap dan is het toch je startmotor…
Het dimmende licht verhaal zegt me helemaal niets. Het enige wat me zo te binnen schiet is een dynamo probleem, of misschien brakke bekabeling van je dynamo… (stekkers onder de accu en de plus vanaf de accu naar de dynamo heeft een stekkerverbinding)
Vandaag tijd toevallig?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Het kan heel goed je startmotor zijn ja. Coen had ongeveer hetzelfde met zijn GTi. Koud was het KLIK… niks. En warm draaide de startmotor als een tierelier. Nu heeft die een andere startmotor in de GTi, en geen startproblemen meer.
Ik wens je vast veel sterkte, bij zo’n GTi motor als in je break zit die op een niet fijn plekje zeg maar.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Zucht. Het zou ook es makkelijk zijn.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Laat… Het was dus niet de startmotor. Het was een zwikkie stekkers die wat wd40 nodig waren. Ook de een v-snaartje vervangen. Nu trek ik niet zo veel aandacht meer als ik de auto start.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
goed werk
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
https://www.youtube.com/watch?v=Xr7lNNErz5o&feature=youtube_gdata_player
Ik hou van metertjes!!
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
En ik maar wachten tot je 200 ging rijden…
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Neh. 100 op de cruise is mooi zat. Ding draait dan al zat toeren.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat zit daar voor rare versnellingsbak in dan? 3100 toeren in 5 bij 100? Dat lijkt wel een bak van een 16 RS break!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een TZI Break heeft nou eenmaal een korte bak.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Ja, ik vond ook dat ie erg veel toeren maakte. 4000 bij 120. Ik dacht: het zal wel gewoon zo horen… Wat is normaal voor een TZI dan. Of voor een GTI? Ik zat er zelf al aan te denken om op termijn er een TD bak onder te schroeven. Goof heeft er nog één liggen dacht ik.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Sowieso hebben breaks altijd een kortere bak dan de berlines met dezelfde motor.
Maar mijn GT doet ook iets van 3000 toeren bij de 100. M’n GTI ietsje minder dacht ik.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Voor het extra gewicht natuurlijk. Bwahahaaa. Zou een TD bak met mijn blok een fijne combi zijn dan? Het strepentrekken zal wel afgelopen zijn dan, maar daar was het me ook niet om te doen.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een TD bak is wel lang. 2400 toeren bij 100 geloof ik. Dat zou misschien nét ff te lang kunnen zijn. Maar aan de andere kant, een gti-automaat draait ook maar 2500 bij 100 in z’n 4 natuurlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste