Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012
- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
het lijkt mij best van belang voor de gezondheid van je auto dat je je idd wel aan het op de autopapieren aangegeven maximum trein gewicht houd van je auto. dit geld ook niet alleen voor de ds3 maar voor elke auto waarmee je van plan bent iets te vervoeren
DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl
mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Volgens mij is t allemaal niet zo moeilijk:
- de fabrikant geeft de constructieve grenzen aan
- met goed onderhouden auto de weg op en rekening houden met zwaardere belasting, dus
- bij zwaardere belading iets verhoogde bandenspanning,
- goede verdeling van de bagage (in de auto zware spullen zo laag mogelijk, let op kogeldruk aanhanger)
- toerental niet te laag houden en hoogte tot max. koppel (tijdig schakelen, vooral met bergen en heuvels rijden)
Het nieuwe rijden is met name voor mij ver vóór mij kijken en anticiperen.
En misschien als dooddoener, je reis is ook een deel van je vakantie, dus uitgerust op pad en geniet!
Fijne en veilige vakantie!
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 25-05-2010
- DS 3 1.6 e-HDI Sport Chic
Ik geef jullie allemaal helemaal gelijk.
Maar het punt is, dat ik niet tot de specificaties zou mogen laden/rijden.
Ook al zal het totaal gewicht (lading + aanhangwagen + wagen) ver onder de waarden op papier blijven, toch wordt het afgeraden.
Vandaar ook men ‘schrik’
Anyhow, maandag nieuwe aanhangwagen kopen, zodus nieuwe auto + nieuwe aanhangwagen, ben ik toch zeker dat geen van beide in het buitenland de geest geeft
Als het aan Citroën hun commentaar lag bleef ik beter thuis
DS3 e-hdi 110pk sport chic
OPGEPAST !!! domme belg comming true! Benaderen op eigen risico!
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012
- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
neem aan dat je niet de hele tijd alleen maar met je auto op t maximun treingewicht gaat rijden. een vakantie en daarvoor een kilometer of tig met rond het max gewicht moet de auto tegen kunnen
DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl
mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio
Als een ds3 niet zwaar belast mag worden zou de maximale belasting een stuk lager aangegeven moeten zijn.
Als je niet boven de opgegeven max belasting uitkomt hoeft het helemaal niets uit te maken.
Ik rij de meeste km met een aanhangwagen achter de ds3 en hij geeft geen krimp.
Volgens mij staat er wel iets in het instructie boekje dat 100 km/h het max is met rijden met aanhangwagen.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Een auto trekt niet graag met 1000rpm de bergen op. je moet ‘m wat meer toeren geven en de temperatuurmeter in de gaten houden.
Een turbodiesel rond de 2000rpm houden bergop is mij geleerd.
Dat is waarschijnlijk wat er vaak misgaat: te weinig toeren geven, daardoor ver terugvallen in snelheid, terwijl de motor zich kapot werkt om boven te komen. Maar door de te lage snelheid is er geen rijwind meer, dus weinig koeling.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 09-01-2013
- DS 3 E-HDI 90 Business
Volgens spec mag je bepaald gewicht trekken en dat zal de auto echt wel kunnen.
Alleen staan er bij die specs dan niet vermeld wat prestaties zijn, laat staan bij nog een belading
met 4 volwassenen, volle achterbak en berg op…
Ik denk dat er weinig van die prestaties overblijft.En zal ook invloed hebben op weggedrag
Ondanks dat diesel gezien wordt als werkpaard, is dit toch een E-diesel en lichter geconstrueerd.
Echte problemen gaan ontstaan wanneer mensen dan de auto gaan “trappen” om tot prestaties proberen te komen.
Persoonlijk denk ik niet dat de DS3 (EHDI)de auto is voor dit soort dingen.
Maar beter misschien is om eerst met 4 volwassenen en volle achterbak te kijken wat kan….
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 25-05-2010
- DS 3 1.6 e-HDI Sport Chic
vanavond effe foto uploaden
effe getest, 120 per uur is te doen, al heeft ie dan in 6de net te weinig power wegens te lage toeren
100 per uur in 5de lijkt mij ideaal, mooi +/- 2000 toeren, en voldoende kracht
Al is dit wel getest met een lege aanhangwagen
Ook zal ik maar de helft van het toegelaten gewicht laden, enkel om zeker te zijn
Al vond ik deze combo enorm lastig rijden met zijwind, maar de foto vanavond zal dit duidelijk maken
DS3 e-hdi 110pk sport chic
OPGEPAST !!! domme belg comming true! Benaderen op eigen risico!
6e ?? mijn e-hdi heeft maar 5 versnellingen…
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
@padje: Maar dit is een 110 pk e-HDI, en die heeft wel 6 versnellingen. In België koopt men dat nog gewoon, i.t.t. Nederland waar iedereen gelijk naar de 14% 90 pk rent.
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 25-05-2010
- DS 3 1.6 e-HDI Sport Chic
@padje: de diesel van 110, 115 of 150pk hebben allemaal een 6bak
@bwian: ik heb reeds met 4 volwassenen gereden, doch uitzonderlijk, was dit goed te doen. Enkel uitkijken met drempels enz omdat zen kont toch vrij laag hing. Maar prestaties/motor geen enkel probleem, meer dan power genoeg. Al moet je wel je rijstijl aanpassen, wat meer dan logisch is…
Und, hier geld die 14% bijtelling niet, zodus is het verschil tussen een 90 en 110pk, financieel gezien, minder groot dan in NL
Hier de foto’s van wat mij afgeraden wordt, maar ik toch lekker ga doen:
Hier is het hoogte verschil met de Ds3 goed te zien.
Ik vond dit nog meevallen…
Is dit nu echt zo overdreven?
DS3 e-hdi 110pk sport chic
OPGEPAST !!! domme belg comming true! Benaderen op eigen risico!
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Dat stelt niks voor.
Is dat niet gewoon zo’n 750kg karretje? Waar je dus geen categorie BE voor nodig hebt en wat in NL ook geen eigen kenteken hoeft?
Dat trekt de opel astra 1.6 75pk van mijn ouders nog lachend weg.
De DS3 trekt makkelijk een aanhanger. Als het niet had gekund had Citroën wel een typegoedkeuring aangevraagd met 0kg trekgewicht geremd en ongeremd, zoals Ford in NL met de focus 14% bijtelling diesel gedaan heeft of toyota met de prius.
En dat eco diesels dat trekken niet zouden kunnen is onzin: renault adverteert bij de megane estate juist met 1500kg trekgewicht.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 25-05-2010
- DS 3 1.6 e-HDI Sport Chic
Vandaag langs de garage geweest, zelfde foto laten zien, en ze blijven bij hun standpunt dat een Ds3 hier niet voor ontworpen is en ze het afraden…
Ik blijf erbij dat dit goed te doen moet zijn.
@boon605: ja is ‘zo een 750kg karretje’ op nummerplaat van de auto waarmee je mag rijden met een gewoon B rijbewijs.
Ds3 mag ook 1150kg trekken, maar dan wel geremd, 750kg aanhangwagens zijn niet geremd
DS3 e-hdi 110pk sport chic
OPGEPAST !!! domme belg comming true! Benaderen op eigen risico!
1150 kg trekgewicht GEREMD !!
dat zal waarschijnlijk wel betekenen , dat het ONGEREMDE trekgewicht lager is dan 750 kg
zou toch even op het kentekenbewijs kijken
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Achter mijn vorige DS3 THp had ik een boot hangen,en daar gingen we ook mee op vakantie,dat ging altijd goed.
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI