vandaag de radiatorkachel vervangen. Dat ging redelijk probleemloos. Na dat het dashboard er weer grotendeels inzat wilde de auto ook weer starten wat nodig was om de koelvloeistof te kunnen vervangen. Nadat dat gebeurd was nog ff autoradio ingebouwd maar toen wilde de auto dus plots niet meer starten? Het startonderbrekingslampje op dashboard bleef branden. reservesleutel geprobeerd geen verschil. Het enige draadje dat tijdens de werkzaamheden mogelijk te lijden heeft gehad (3 aders) van de spoel bij het slot naar de ecu, doorgemeten maar dat is goed. Aarding van de ecu is ook oke, is ook niet los geweest. Ik heb geen elektrisch schema dus weet niet wat ik verder nog kan meten maar las op div fora over een botsschakelaar die in vergelijkende gevallen vaak de oorzaak is. Nu vraag ik mij dus af of iemand weet of er in een berlingo 1.9D uit 2000 ook een botsschakelaar zit en zo ja waar die dan zit zodat ik die kan uitsluiten als oorzaak voor het niet starten.
Groetjes, Fred
Botsschakelaar?
Nee geloof het niet?
Rest van de zekeringen ok? Radio inbouwen is rap knetter knetter knets, ik kan het weten. ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dank voor je reactie Paso. Heb ze allemaal nog eens doorgemeten en inderdaad bleek er toch een de geest gegeven te hebben ops:. Motortje draait nu weer.
Groetjes Fred
En welkom op het forum.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Er is wel een soort “botsschakelaar” , Die zit onder de stoel, een pijp met veer en kogeltje, die is ervoor om de gordelspanners te activeren. Dus toch zo’n soort schakelaar.
Gr. Wim.
maar die legt de auto niet stil.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Volgens mij heeft een Berlingo 1 géén en de Berlingo 2 wèl een botsschakelaar..
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Vroeger(of ooit) hadden alleen benzine auto’s met electrische benzinepomp(injectieauto’s) zo’n ding.
Als je een klappie zou maken, je raakt bewusteloos,de benzineleiding is doormidden, en het contact blijft aan,
heb je een sproeier en een vlamwerper.
M’n vorige oldtimer had twee boschpompen bij de tank en een benzineleiding van 10mm inw.en een opvoerdruk van 2bar!!
Moet je je voorstellen, de pompen bleven gewoon draaien bij contact aan!! Ik had daar gauw een motor uit-contact van een lpg installatie tussen gezet met relais. Met zo’n draadje om de bobinekabel, dus motor uit=relais uit, wel veilig.
Dus mischien alleen benzineberlingo’s.
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Ik denk dat jij gelijk hebt.
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Mijn Lingo 1.9D van 1997 heeft gordelspanners dus zal ook een stuk elektriek hebben om ze aan te sturen…. maar die trekt je alleen in je stoeltje en zal de motor laten lopen.