4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Van CX naar XM
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 09 april 2013 12:09 PM
  [ # 46 ]

Een sticky met plaatjes over Modificeren VC zou inderdaad veel zoekwerk schelen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 april 2013 01:04 PM
  [ # 47 ]

Maak maar een topic dan zet ik het sticky!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 09 april 2013 01:11 PM
  [ # 48 ]

Hier is het al wat helderder uitgelicht:

bij de XM club

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 09 april 2013 07:24 PM
  [ # 49 ]
waterman schreef:

Maak maar een topic dan zet ik het sticky!

Topic aangemaakt…...

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 10 april 2013 12:17 AM
  [ # 50 ]

Ondertussen maar een Lexia ergens in China besteld. Levertijd 15-60 dagen…..... blank stare

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 12 april 2013 07:52 PM
  [ # 51 ]

Zo, de relais en diodes zijn binnen, nu nog wat tijd. Ik heb me ook voorgenomen om mijn dipslays te gaan fiksen maar dat lijkt ook nog wel een klusje als je dat voor het eerst doet. Links mis ik aardig wat display, en bij de climate control lijkt het vooral een lampjesprobleem te zijn. Het klokje ertussen is wat vreemd: ze staat in een soort van tilt te knipperen met dan verticale en dan weer horizontale streepjes, maar het display zelf lijkt okee. Wat kan dat zijn?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 12 april 2013 08:16 PM
  [ # 52 ]

Als de prik er af is geweest knippert het ding.
Gelijk zetten met een pinnetje, dan hoort het over te zijn.

Er ook nog een tweede knipper modus: Tussen -3 en +3 graden knippert de temperatuur, als waarschuwing voor slipgevaar.

Hoogst moderne auto’s, die XM’s.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 12 april 2013 09:25 PM
  [ # 53 ]
waterman schreef:
Hakker schreef:

Hahahahahahahahha mag het iets specifieker?  Laughing

6 uur werk, op de brug.

Ik heb mijn distributieriem en de balansasriem bij de garage laten vervangen en zij deden het in 5 uur, dan moet die riem voor de airco, dynamo en HD pomp toch sneller kunnen??? Die moeten er eerst af voordat je bij de distri en balans riem kunt…..

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 13 april 2013 12:31 AM
  [ # 54 ]

Het klokje werkt weer! Dank. Ik dacht al dat het zoiets was en had met een pen in de gaatjes lopen peuren, maar het moet dus net wat dieper.

En wat Ed zegt dacht ik ook een beetje….‘t is dus toch 1 riem met 1 spanrol? De distibutieriem moet nog maar even wachten. Volgens het stickertje bij 5 ton en ik sta nu nog maar op 438000. smirk

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 17 april 2013 04:21 PM
  [ # 55 ]

Nog een klein probleempje: de achterklep gaat met de centrale vergrendeling wel op slot, maar niet open. Is dat een kwestie van ergens iets smeren of is dit een elektrisch dingetje?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 april 2013 08:58 PM
  [ # 56 ]

Bij Breaks een bekend euvel. Bij Berlines nooit last van gehad.
Geldt ook voor de achterwisser. Bij Breaks wel, Berlines niet.
Draadbreuk in de kabelbomen bij de achterklep-scharnieren komt voor.
Maar ook zonder draadbreuk last van dat gedonder.
En het ergste is: soms wel, soms niet.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 17 april 2013 10:36 PM
  [ # 57 ]

Ach welja. Mijn ruitenwisser achter doet het inderdaad ook niet, zelfs geen sproei. Eerst de kabelboom eens nalopen dus. Hoe werkt die centrale vergrendeling eigenlijk? Met een puls?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 22 april 2013 12:15 AM
  [ # 58 ]

Hmmm, ik lek een tikje diesel. Het lijkt uit dat blokje linksvoor bovenop het blok te komen. Wat is dat voor ding?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 22 april 2013 04:17 PM
  [ # 59 ]

Hmmm, ik kan mijn eigen bericht niet wijzigen??????

Anyway, het blijkt dus dat mijn dieselpomp lekt in het hogedrukgedeelte. Tegen de pomp zit een blokje gebout die de dosering naar de verstuivers verzorgt, zo begreep ik tenminste. Tussen dat blokje en de pomp zelf lekt het. Revisie schijnt een dure grap te zijn en een pomp wisselen schijnt ook niet zomaar te kunnen? Ik zal eerst eens kijken of ik de bouten iets trakker aan kan draaien.  confused

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 24 april 2013 02:51 PM
  [ # 60 ]

Bouten strakker aandraaien valt nog niet mee merk ik. Zou ik het lek van buitenaf kunnen sealen of is dan het middel erger dan de kwaal?

De Lexia is binnen trouwens. Met een vage handleiding…..

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook