126 van de 282
« Eerste  < Vorige 124 125 126 127 128 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43307
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 april 2013 12:48 PM
  [ # 1876 ]

Als je alleen maar op je oprit heen en weer rijdt zoals jij hoef je helemaal geen mrb te betalen. Ja, misschien aan pa en ma haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 april 2013 12:52 PM
  [ # 1877 ]

jawel! of hij moet em schorsen en dan mag hij officieel niet te zien zijn vanaf de openbare weg!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 24 april 2013 12:53 PM
  [ # 1878 ]

nee maar over een paar jaar heb ik mn rijbewijs en zal ik dat ook moeten betalen.
en ik ben wel van plan om in oude citroens te ‘‘blijven’’ rijden later.

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 24 april 2013 01:23 PM
  [ # 1879 ]
CEE-IKS schreef:

Een overheid die gaat bepalen dat ik in de winter niet in een klassieker mag rijden?...

Nee hoor, een overheid die gaat bepalen wanneer en hoeveel jij belasting moet betalen.
Komt wel vaker voor.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43307
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 april 2013 01:27 PM
  [ # 1880 ]

Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 24 april 2013 02:18 PM
  [ # 1881 ]

Ik geniet er wel van, dit. Begrijp me niet verkeerd. 
In Ierland, emigreren we ‘en masse’ naar Australie, echt niet normaal gewoon. 4 (vier) bekenden in 1 week…..Misschien is dat een optie! Ruimte genoeg daar!
Sorry, maar dit topic mag wel even een luchtige opmerking tussendoor gebruiken dacht ik Smile
Hopelijk gaat het toch nog goedkomen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 april 2013 04:29 PM
  [ # 1882 ]
Marten schreef:

...vrijstelling voor de zomermaanden en betalen of schorsen voor de wintermaanden….

Is overigens wél een nieuwe kijk op de zaken.

De liefhebbers die zuinig op hun auto zijn en het hele verhaal over cultureel erfgoed onderschrijven kunnen hier moeilijk bezwaar tegen maken, lijkt me. Zónder de beschikking over een garage kun je ook stallen bij de caravan-boer.

De doorrijders kunnen ook moeilijk bezwaar maken, want er wordt mrb gevraagd voor het gebruik (van de weg).

En de stinkende diesels (...) hebben keuze.


Persoonlijk vind ik het zo gek nog niet bedacht, hoor.

knuffel

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 24 april 2013 04:42 PM
  [ # 1883 ]

Jammer alleen dat je aan het einde van je rij-tijd nog een stukje zomer over hebt, een maand of 3…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43307
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 april 2013 04:44 PM
  [ # 1884 ]

Precies wat Robin zegt. Daarbij bepaal ik graag ZELF wanneer ik mijn auto gebruik. Is het tegenwoordig aan de staat der Nederlanden om te bepalen of ik met mijn Subaru Outback op wintersport ga of met mijn Sm?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 april 2013 05:51 PM
  [ # 1885 ]
bogaard77 schreef:

jawel! of hij moet em schorsen en dan mag hij officieel niet te zien zijn vanaf de openbare weg!

Wat is dat voor rare regeling? Onder mijn carport is eigen grond. Dan zou ik niet mogen schorsen? Benieuwd wat Robin daarvan vindt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43307
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 april 2013 05:57 PM
  [ # 1886 ]

RDW zegt niets over dat “niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg”...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 april 2013 06:43 PM
  [ # 1887 ]
vlietmansje schreef:

De liefhebbers die zuinig op hun auto zijn en het hele verhaal over cultureel erfgoed onderschrijven kunnen hier moeilijk bezwaar tegen maken, lijkt me. Zónder de beschikking over een garage kun je ook stallen bij de caravan-boer.

Tja in veel gevallen kan je dan beter MRB gaan betalen, want zeker in het geval van een relatief lichte auto zal dat goedkoper zijn.
Iedereen met een zware klassieker is dan weer de dupe.

Ik wil in elk geval bij mijn eigen auto kunnen, en niet een afspraak hoeven maken om bij mijn eigen auto te kunnen die achter tientallen caravans verstopt staat.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 april 2013 07:34 PM
  [ # 1888 ]

Net op facebook gelezen:

De alliantie van belangenverenigingen, waaronder BOVAG, ANWB, KNAC en FEHAC zijn uiteindelijk onder (luid) protest akkoord gegaan met de plannen van VVD-staatssecretaris Frans Weekers (foto), ten aanzien van de veel striktere eisen voor MRB-vrijstelling voor klassieke auto’s en oldtimers. Ofschoon morgen pas het officiele statement naar buiten komt wil KNAC-directeur Peter Staal wel alvast kwijt dat het hem spijt het verzet op te moeten geven. “Plat gezegd werd gaandeweg duidelijk dat we bij volharding het risico liepen op nog zwaardere en striktere eisen. En dat is iets wat we per se niet wilden voor onze leden. Overigens was het opvallend dat veel KNAC-leden ons via mails, Facebook en twitter lieten weten met enige angst de onderhandelingen te volgen, uit angst voor een nog ongunstiger regelgeving. Gaandeweg de onderhandelingen werd steeds duidelijker dat dat vermoeden niet ongegrond was. Vandaar dat we ons uiteindelijk, onder protest, akkoord hebben verklaard”.
door: KNAC

Dussss…. Confused

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 april 2013 07:37 PM
  [ # 1889 ]

Dus ze zijn afgeperst door de politiek om akkoord te gaan met de plannen die er vanaf het begin waren..
Anders kwamen er andere plannen die nog zwaarder wegen?

Teminste zo denk ik dan effe snel als ik dit lees.

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 24 april 2013 07:42 PM
  [ # 1890 ]

BNR schijnt meer te weten: http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autoshow/130339-1304/weekers-sluit-akkoord-over-oldtimerbranche .

BNR schreef:

In de nieuwe plannen wordt de leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto’s opgetrokken naar 40 jaar. Benzineauto’s ouder dan 26 jaar kunnen echter een kwarttarief (maximaal 120 euro per jaar) aanvragen, maar dan mogen ze tijdens de wintermaanden december, januari, februari niet rijden. De oude schorsingsregels blijven wel van kracht, bevestigen bronnen rond het onderhandelinsproces.

Ook de leeftijdsgrens van diesel- en LPG-auto’s gaat naar 40 jaar. Er komt hier geen overgangsregeling. Bedrijfsvoertuigen en motorfietsen komen ook in aanmerking voor het kwarttarief. Daarmee is de dagenkaart van de baan.

Profiel  
 
 
126 van de 282
« Eerste  < Vorige 124 125 126 127 128 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook