129 van de 282
« Eerste  < Vorige 127 128 129 130 131 Volgende >  Laatste »

MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 24 april 2013 09:54 PM
  [ # 1921 ]
Apprentice schreef:

Of nu gelijk naar de sloop, want nog een paar jaar in de opslag zetten en dan aansluitend een stuk belasting betalen of per 1-1-2014 het volledig bedrag gaan betalen is toch van de zotte?

Nou, nou, nou…beetje positief hoor. Op de MRB voor een benzine CX loop je nou niet direct leeg…

Klopt, maar zijn niet de enige kosten die je hebt in dit leven he?

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 24 april 2013 10:01 PM
  [ # 1922 ]

je mist de knipoog, al zit er een behoorlijke kern van waarheid in.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 24 april 2013 10:09 PM
  [ # 1923 ]
Martinbap schreef:
Apprentice schreef:

Of nu gelijk naar de sloop, want nog een paar jaar in de opslag zetten en dan aansluitend een stuk belasting betalen of per 1-1-2014 het volledig bedrag gaan betalen is toch van de zotte?

Nou, nou, nou…beetje positief hoor. Op de MRB voor een benzine CX loop je nou niet direct leeg…

Klopt, maar zijn niet de enige kosten die je hebt in dit leven he?

Ja, de wijn is ook al duurder geworden dit jaar Laughing  Laughing

Profiel  

Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757

- 2CV 6
Gepost: 24 april 2013 10:11 PM
  [ # 1924 ]

haha

Profiel  

johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175

Gepost: 24 april 2013 10:14 PM
  [ # 1925 ]

Bron Telegraaf.nl

Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers

DEN HAAG -
De afspraken uit het regeerakkoord over motorrijtuigenbelasting voor oldtimers worden versoepeld. Dat is het gevolg van een akkoord dat staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) heeft gesloten met een aantal brancheverenigingen die de belangen van eigenaren van oldtimers vertegenwoordigen.
Bronnen in Den Haag bevestigen berichtgeving daarover bij BNR. De leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto’s gaat naar 40 jaar. Voor benzineauto’s ouder dan 26 jaar komt er een zogeheten ‘kwarttarief’, met een maximum van 120 euro per jaar. Diesels en lpg-auto’s zijn uitgezonderd van het kwarttarief.
Verder komt er een overgangstermijn voor personen- en bestelauto’s die rijden op benzine, voor motorfietsen, bussen en vrachtauto’s ouder dan 26 jaar.
Overleg over de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers was een opdracht van de Tweede Kamer, die de maatregel uit het regeerakkoord om oldtimers niet langer vrij te stellen van wegenbelasting te ver vond gaan. De Kamer vreest dat veel liefhebbers die op zondag met hun oldtimer een ritje maken gedwongen worden door de hoge kosten hun ‘rijdend cultureel erfgoed’ te verkopen.
Oud-minister Jan Kees de Jager van Financiën speelde de afgelopen dagen nog een bemiddelende rol in het overleg tussen Weekers en de ‘oldtimeralliantie’.

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5382

Gepost: 24 april 2013 10:15 PM
  [ # 1926 ]
Martinbap schreef:

Had hem zelf net bijna weer helemaal rij vaardig. Maar met deze nieuwe maatregel zou ik per 1 januari de volle mep moeten gaan betalen. Afgelopen jaar heeft de auto 2000 km gedraaid, niet echt veel dus. In de afgelopen periode is er toch wel wat nieuw materiaal opgezet, vier nieuwe banden, koppelingsplaat, veerbollen, accu, pakkingsetje, motorsteunen, enig laswerk, hemelstof en nog wat klein spul. Maar daarmee heb ik de toch vooral buitenlandse toeleveringsbedrijven in hun winst voorzien. Indirect heeft alleen Post.nl als enig Nederlandse firma er iets aan gehad.

Nu rest dus de vraag de laatste hand eraan leggen met nog de nodige kosten, zodat er tenminste nog een APK op komt en de aankomende zomer nog wat rondtoeren. Of nu gelijk naar de sloop, want nog een paar jaar in de opslag zetten en dan aansluitend een stuk belasting betalen of per 1-1-2014 het volledig bedrag gaan betalen is toch van de zotte?

Overigens zie ik nu net dat voor benzine auto’s en motoren het kwarttarief 26 jaar wordt en dat er wel een overgangsregeling gaat komen. http://nos.nl/artikel/499354-regeling-oldtimers-versoepeld.html
Alleen het woord “versoepeld"begrijp ik nog niet helemaal.

Volgens mij is het laatste stuk van de NOS niet helemaal goed overgenomen.
De overgangsregeling (kwarttarief voor auto’s van 26-40) is bedoeld voor personenauto’s op benzine, bedrijfsvoertuigen en motorfietsen.
Bedrijfsvoertuigen rijden meestal op diesel, maar die mogen dus kennelijk wel gebruikmaken van deze regeling.
Wie weet komt er een branche die breaks ombouwt naar bedrijfsauto’s…
Of ik heb het misschien helemaal fout begrepen…

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6160

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 april 2013 10:18 PM
  [ # 1927 ]

Tsk. Heb net een BX van 23 jaar gekocht. Daar ga ik dus gewoon voor doorbetalen als ie 26 wordt (mocht ik er dan nog mee rijden). Waarom? Stallen voor de winter = jaartarief betalen. kan ik net zo goed doorsturen, dat is veel goedkoper Mr. Green

On a serious note: het is mooi dat er ‘iets’ van een compromis bereikt is. Maar ik vind het onderscheid in brandstoffen, zeker als het origineel geleverd werd (de dieselmotor dus), onbegrijpelijk. ja ik weet het, onder het mom van milieu en (vooral) brandstoftoeslagen zat het er dik in maar ik vind dus dat je dat bij écht industrieel erfgoed nou juist los zou moeten laten.

Profiel  

Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 912

Gepost: 24 april 2013 10:18 PM
  [ # 1928 ]
H@ns schreef:

Volgens mij is het laatste stuk van de NOS niet helemaal goed overgenomen.

Er wordt ook niets in gezegd over diesel en LPG auto’s ouder dan 40 jaar

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 april 2013 10:22 PM
  [ # 1929 ]

De Telegraaf meldt weer wat anders dan BNR, zij hebben het over bedrijfsauto’s die op benzine rijden.
Dat staat dan weer niet specifiek vermeld bij het BNR artikel, daar hebben ze het alleen over bedrijfsauto’s.
Wat is nou de juiste versie? huh

Profiel  

Marten
> 900 berichten

Gepost: 24 april 2013 10:25 PM
  [ # 1930 ]

HIER IS DE BRIEF

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/04/24/kamerbrief-alternatieven-afschaffing-vrijstelling-mrb-oldtimers.html

Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s. Dit is de structurele regeling die ruim € 16 miljoen per jaar kost (optie 4 van mijn brief van 15 april jl.).

Daarnaast komt er een adequate overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar zijn (datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987). Deze voertuigen komen in aanmerking voor een kwarttarief in de MRB met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal) mits er in de maanden december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt.

Voor dieselauto’s en auto’s met een ingebouwde LPG-installatie geldt geen overgangsregeling. Dat
betekent dat voor personenauto’s en bestelauto’s rijdend op diesel of met een ingebouwde LPGinstallatie en die jonger zijn dan 40 jaar het volle MRB-tarief verschuldigd is. Indien auto’s met
ingebouwde LPG-installatie in originele staat worden hersteld, kan voor deze auto’s de
overgangsregeling voor benzineauto’s van toepassing worden.

De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten

Gepost: 24 april 2013 10:28 PM
  [ # 1931 ]
Hilko16TZI schreef:

Tsk. Heb net een BX van 23 jaar gekocht. Daar ga ik dus gewoon voor doorbetalen als ie 26 wordt (mocht ik er dan nog mee rijden). Waarom? Stallen voor de winter = jaartarief betalen. kan ik net zo goed doorsturen, dat is veel goedkoper Mr. Green

Volgens het BNR artikel blijft de oude schorsingsregeling gewoon van kracht…
Dat kan toch al als de auto 15 jaar is?

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten

Gepost: 24 april 2013 10:32 PM
  [ # 1932 ]
Marten schreef:

HIER IS DE BRIEF

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/04/24/kamerbrief-alternatieven-afschaffing-vrijstelling-mrb-oldtimers.html

[
Daarnaast komt er een adequate overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar zijn (datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987).

Is dat de originele brief?
1963 is volgens mij 50 jaar…

Profiel  

Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 24 april 2013 10:33 PM
  [ # 1933 ]

Nee ik heb de knipoog niet gemist. Maar ik had gedacht dat mensen op dit forum juist iets kritischer zouden zijn. Het enige wat ik lees is dat als iemand aangeeft moeite te hebben met een regelgeving die ervoor gaat zorgen, dat er weer geld wordt getroggeld door een overheid onder het mom van milieu vervuiling, de reactie is “breng maar snel naar de sloop, want dan blijft mijn auto geld waard”. Net als de gelatenheid waarmee er wordt gereageerd, dat bevreemd mij.

Voor veel ondernemingen leven we nou niet bepaald in een makkelijke tijd. En daarmee ook niet hun werknemers. Deze werknemers, zorgen ervoor dat oa garagisten inkomen hebben door hun auto daar te laten onderhouden, wat op zijn beurt ook weer goed is voor toeleveringsbedrijven. Op dit moment wordt er door veel mensen al bespaard op onderhoud van hun auto. Hiermee bedoel ik niet de oldtimers, maar de VW’s, de Japanners van een jaar of tien oud. Als nu straks ook nog eens een deel van de oldtimers gaan wegvallen en deze worden toch meestal bereden door mensen die bereid zijn geld daarin te stoppen. Hoe goed gaat dat de economie helpen?

En als ik om deze reden mijn auto naar de sloop breng, wordt de overgebleven exemplaar geen dubbeltje meer van waard. Sterker nog de waarde van dat exemplaar zakt behoorlijk naar beneden, omdat geen mens een liefhebberij gaat aanhouden, waarvan de kosten alleen maar stijgen.
Want waar of niet, maar het eerste wat eruit gaat is de duurste of de makkelijkste mis bare liefhebberij.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6160

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 april 2013 10:34 PM
  [ # 1934 ]
H@ns schreef:
Hilko16TZI schreef:

Volgens het BNR artikel blijft de oude schorsingsregeling gewoon van kracht…
Dat kan toch al als de auto 15 jaar is?

Sterker nog, mijn auto valt ook niet in de overgangsregeling. Hoe dan ook dokken. Kan me ook niet voorstellen dat ik deze auto nog 17 jaar zal hebben Wink

Profiel  

Marten
> 900 berichten

Gepost: 24 april 2013 10:36 PM
  [ # 1935 ]
H@ns schreef:

Is dat de originele brief?
1963 is volgens mij 50 jaar…

Ja. Publicatie Rijksoverheid.

Profiel