elektrodenafstand bougie
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 837

- CX GTI turbo 2
Gepost: 25 april 2013 12:01 AM

Vraagje over de elektrodenafstand van bougies:
Citroen schrijft voor de Eyquem 755x voor de cx gti turbo 0,8 mm voor. Op het doosje van de nieuwe bougies Eyquem type C62 staat 0,65mm . Het type is goed, CX Basis verkoopt deze ook voor de GTI Turbo. Moet ik de bougie-fabrikant aanhouden en de afstand houden op 0,65mm of openbuigen tot 0,8mm volgens de opgave van citroen?

Profiel  

Gepost: 25 april 2013 12:06 AM
  [ # 1 ]

Openbuigen dus.
Gaat vrij makkelijk hoor.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

freek
> 800 berichten

- CX GTI turbo 2
Gepost: 25 april 2013 12:18 AM
  [ # 2 ]

Kijk, dat is snelle service! Dankje Leo! Stom dat ik eerst een uur voor niks heb zitten googlen Smile

Profiel  

Gepost: 25 april 2013 09:22 PM
  [ # 3 ]

P.s. Zie ook La CX en Route die vandaag toevallig op de mat viel…!  Laughing

Profiel  

freek
> 800 berichten

- CX GTI turbo 2
Gepost: 25 april 2013 10:14 PM
  [ # 4 ]

Tja, die lag naast mij toe ik het berichtje typte….
ps eigenlijk meer iets om te bespreken binnen de club, maar dit is een mooi voorbeeld: op internet en dus ook binnen dit forum kan je heel makkelijk naar topics zoeken. Dit in tegenstelling tot in een clubblad. Je leest een artikel als je het niet nodig hebt (of ziet het niet als je het nodig hebt Laughing ) en als je het nodig hebt moet je graven in je geheugen en je door een berg papier heen worstelen. Is het geen idee om de technische artikelen via de clubsite electronisch en gerubriceerd ter beschikking te stellen aan leden dmv een id en password? Er is in de loop der jaren een schat aan waardevolle technische info geschreven. (persoonlijk is dat de reden dat ik ze ook bewaar) Maar vind het maar weer eens terug…

Profiel  

Gepost: 25 april 2013 10:37 PM
  [ # 5 ]

Dit is een heel goed idee. En nuttig!!
Een mooi project voor de Redactiecommissie samen met de internet commissie. Ik zal er eens een balletje over opgooien!

Vroeger had je in het kerstnummer van AutoVisie ook altijd een index, waarin stond welke tests en auto’s die het afgelopen jaar in welk nummer had gestaan.

Profiel  

hanshorters
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 26 april 2013 09:54 AM
  [ # 6 ]

Een aantal jaren geleden hadden we technische informatie op de website staan. Dat zal binnen niet al te lange tijd weer gaan gebeuren. Die informatie zal dan toegankelijk zijn voor clubleden doormiddel van hun persoonlijke login

Vriendelijke groet Hans Horters
Citroen C4GP, CX 2.5 IE automaat, MX-5, Soes Vstrom

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook