Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
I’m fucked… Maar het is nog niet door de kamer..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Rekenen is ook een vak…
Dit staat er ook nog, maar er staat geen defenitie van oldtimer… Toch ouder dan 26?
Men kan overigens naast het afgetopte kwarttarief ook verzoeken om de reguliere MRB te betalen of de oldtimer te schorsen.
De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel
geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat
om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Pfff, ben ik blij dat mijn auto van 3.250 kg schoon aan de haak en uitgerust met een diesel 43 jaar oud is!!
Heel vervelend voor de hobbyisten met een auto jonger dan 40
Was echt niet van plan 3000,- euro per jaar aan mrb te gaan betalen.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
bogaard77 schreef:Nee het openbaar vervoer lopt op lucht!!! En dat is niet vervuilend… Laat me nou niet lachen…
Jawel, maar daar valt voor de regering geen geld mee te verdienen
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Apprentice schreef:Of nu gelijk naar de sloop, want nog een paar jaar in de opslag zetten en dan aansluitend een stuk belasting betalen of per 1-1-2014 het volledig bedrag gaan betalen is toch van de zotte?
Nou, nou, nou…beetje positief hoor. Op de MRB voor een benzine CX loop je nou niet direct leeg…
Ja… voor een simpele 22 TRS is dat hooguit 50 euro per maand.
De echte verliezers zijn de mensen met een Amerikaan uit bijvoorbeeld 1977 op LPG.
Of iemand die vorig jaar een CX Turbodiesel uit 1986 scoorde en die zojuist helemaal in orde heeft gemaakt.
En ga zo maar door.
Oh ja en alle mensen zonder stalling natuurlijk. Pffff…..
En mensen met een collectie.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43304
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat er gewoon flink gemailt moet worden aan de mensen in die commissie ...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Of de regering moet vallen, dan vervalt alles weer.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Rieske schreef:Of de regering moet vallen, dan vervalt alles weer.
En dat is ook niet onmogelijk ....
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
H@ns schreef:Rekenen is ook een vak…
Dit staat er ook nog, maar er staat geen defenitie van oldtimer… Toch ouder dan 26?
[
De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel
geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat
om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief.
Evenementenregeling , wat is dat?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Martinbap schreef:de reactie is “breng maar snel naar de sloop, want dan blijft mijn auto geld waard”. Net als de gelatenheid waarmee er wordt gereageerd, dat bevreemd mij.
Sorry Martin, maar volgens mij begon JIJ zelf over “naar de sloop brengen”.
Gelatenheid heb ik hier ook nog niet echt kunnen ontwaren. Sommide mensen vragen zich alleen af hoe iemand zich een liefhebber noemt die meteen een auto op de sloop zegt te gaan gooien als er voor betaald moet worden.
En dat er meer is in dit leven weten wij ook wel. Maar dat doet niet ter zake. Er is hier denk ik niemand die niets anders in zijn leven heeft om geld aan uit te geven dan aan zijn oldtimer. Als dat wel zo was, zou ik dat best treurig vinden.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
En dat er meer is in dit leven weten wij ook wel. Maar dat doet niet ter zake. Er is hier denk ik niemand die niets anders in zijn leven heeft om geld aan uit te geven dan aan zijn oldtimer. Als dat wel zo was, zou ik dat best treurig vinden.
Nou ja, dan maar bier van de Aldi (zucht)
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Had er rekening mee gehouden dat ik niet geheel belasting vrij rond kan rijden maar ben aan alle kanten de l*l met mijn 30 jaar oude CX diesel, moet meer mrb per jaar betalen dan de auto waar is! Zelfs meer belasting per maand dan diesel, het is toch niet te geloven! Volgens mij is de oprit van het torentje geen openbare weg, kan ik de CX parkeren en voor 10 jaar schorsen!!! Moet vanaf 1/1/14 €1280 betalen aan mrb
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ja, het is balen.
Het had de staatssecretaris gesierd als hij ook diesel- en gasrijders onder de overgangsregering had
laten vallen. Vooral omdat de huidige regeling nog zo jong is. Daarmee toont de overheid zich niet bepaald als een betrouwbare partij.
De auto tien jaar opslaan zoals jij gekscherend zegt heeft ook weinig zin, want je weet niet hoe de regelingen er dan uit zien. Een andere auto kopen ook niet, want je weet niet hoe lang deze regeling nu weer bestaat.
Ik rijd voorlopig maar door dus. De auto verdient het.
Maar ik betaal inderdaad als ik de auto rijd tot ze 40 wordt,
tussen de anderhalf en twee keer de (huidige) taxatiewaarde aan onverwachte belasting.
Niet leuk.
JW
De echte verliezers zijn de mensen met een Amerikaan uit bijvoorbeeld 1977 op LPG.
De mijne is gelukkig van ‘63
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voor mijn taxatie waarde kan ik nog wel een paar jaar ( 7a 8 ) rijden
Ben benieuwd of de waarde aankomende woensdag omlaag gaat ( nieuwe taxatie)
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.