pfff, opluchting aan deze kant. Mijn DS op LPG wordt op 17 mei van dit jaar 40 jaar en mijn Traction blijft ook belastingvrij.
Ik vind het heel vervelend voor iedereen die de klos is. Ook vreemd dat de DSen uit de laatste twee productiejaren 1974 en 1975 belasting moeten gaan betalen en de rest belastingvrij is. Zou zo maar kunnen betekenen dat de jongste DSen in waarde dalen en de oudere juist duurder worden. Alle injecties van 74 en 75 gaan dus betalen en daar rijden er veel van rond.
Maar over twee jaar zijn alle productiejaren DS 40 jaar oud.
Gebruikte LPG installaties zullen ook voor een habbekrats te krijgen zijn.
Ik vind het eigenlijk ook wel een redelijk compromis.
De Jager heeft het dus voor elkaar, hij is zelf ook belanghebbende. Ik kwam hem twee jaar geleden tegen op Interclassics waar hij met zijn vriend een (veel te dure) 190 SL aan het kopen was.
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Als ik het goed begrijp zal mijn V6 (92) nooit gebruik kunnen maken van die kwarttarief als ze 26 word?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Welles.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Marten schreef:HIER IS DE BRIEF
Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s. Dit is de structurele regeling die ruim € 16 miljoen per jaar kost (optie 4 van mijn brief van 15 april jl.).Daarnaast komt er een adequate overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar zijn (datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987). Deze voertuigen komen in aanmerking voor een kwarttarief in de MRB met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal) mits er in de maanden december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt.
Voor dieselauto’s en auto’s met een ingebouwde LPG-installatie geldt geen overgangsregeling. Dat
betekent dat voor personenauto’s en bestelauto’s rijdend op diesel of met een ingebouwde LPGinstallatie en die jonger zijn dan 40 jaar het volle MRB-tarief verschuldigd is. Indien auto’s met
ingebouwde LPG-installatie in originele staat worden hersteld, kan voor deze auto’s de
overgangsregeling voor benzineauto’s van toepassing worden.De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief
Als ik dit lees echter niet Yuri?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Welles.
overgangsregime loopt af in het jaar 2028 (zodra de jaargang 1987 40 jaar is). Men kan overigens naast het afgetopte kwarttarief ook verzoeken om de reguliere MRB te betalen of de oldtimer te schorsen.
Dacht het dus niet of lees ik nu verkeerd?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik lees hierin dus ook niet.
Mijn 88er zal ik maar opruimen.
2028 is nog wel erg ver weg…...
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De tijd vliegt/ zweeft
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Verdikkie, nu moet ik een 60/70’s Kadett ofzo zoeken als pekelbak…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Marten schreef:Het zou zo maar een vrijstelling voor de zomermaanden en betalen of schorsen voor de wintermaanden kunnen worden.
Zijn er prijzen verbonden aan deze voorspelling?
vlietmansje schreef:....Zijn er prijzen verbonden aan deze voorspelling ?
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
La Léo schreef:
Of iemand die vorig jaar een CX Turbodiesel uit 1986 scoorde en die zojuist helemaal in orde heeft gemaakt.
Of daar mee bezig is, like me!
Het gaat mij toch allemaal echt te kort door de bocht.
Eigenlijk staat er gewoon in de brief van Weekers dat je als diesel- of LPG-rijder per definitie een “veelrijder” bent.
Dit terwijl ik vanuit mijn oldtimerverzekering beperkt ben tot 7.500 km per jaar.
Ik zou de oude vertrouwde “60-dagen”-kaart een fraaie overgangsregeling vinden voor de oldtimers op diesel en LPG van de bouwjaren 1973 tot 1987.
Ben ik ook nog bereid om het kwarttarief te betalen, in mijn geval € 10,- per maand.
Daar kan ik goed mee uit de voeten, gemiddeld 5 rijdagen per maand, kan je echt elk weekend een dag op pad.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Voor mijn Cx met LPG (30 jaar oud) betekent het volle tarief van 133 euro per maand. Wat betekent terugbouwen naar benzine? Alleen de gastank eruit of ook alle leidingen en verdamper eruit?
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ALLES er uit én naar de RDW voor controle.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
obv mijn kilometers laat ik de gastank mooi zitten. Al bij meer dan 6000 km per jaar rijd ik goedkoper op LPG. Voor miij geen optie om de BX 3 maanden stil te zetten en de LPG eruit te halen.
enkele cijfers: MRB benzine: €288 p jr, MRB LPG: €940 jr. Meerkosten € 652 per jaar. Bij een prijsverschil van € 1.10 per liter (verschil tussen 98 en LPG) ben je snel klaar.
maar je zal maar een paar zware Amerikanen op gas hebben. Je bent er klaar mee.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is het nu zo dat de auto bij een kwarttarief niet op de openbare weg mag in die drie maanden?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!