Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
maartens schreef:Wat een gekloot.
Ik ga voor mijn diesel van 27 jaar oud dus vol de MRB in.
Ik ook. Die gaat nu export Polen en wordt vervangen door… een Ds op lpg. Zo ranzig mogelijk want ik ga gewoon geen MRB betalen voor een oud lijk. Ze kunnen het krijgen zoals ze willen hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Marten schreef:hogervp schreef:kilometerbeprijzing.
maar daar wil het volk niet aan geloof ik.Het volk…
dat zijn wij.
inderdaad, maar het is nu een paar keer geprobeerd om het in te voeren, maar uiteindelijk gaat het niet door. of dat nou technisch of menselijk georiënteerd is, maakt niet uit.
het is wel de netste oplossing: betalen naar gebruik en niet naar houderschap
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Eens.
Als je écht van het milieu uit gaat, zou je simpelweg een bedrag per kilometer moeten rekenen. En dan het bedrag per kilometer afhankelijk maken van de mate van vervuiling (dus niet per definitie gewicht of brandstof).
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
en wat mij betreft het tijdstip en de lokatie, maar dat kastjesgedoe maakt mensen onrustig (terecht trouwens)
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
He verdorie ik kan dus tussen 1 jan 2014 en 12 juni 2015 (dan wordt hij 40) niet meer met de Landrover rijden, anders moet ik anderhalf jaar voor 1810kg diesel belasting betalen a 1572€ per jaar, en dat voor een auto die niet eens zuinig en lekker rijdt…. Voor het zelfde geld rijdt ik ook een erg fijne XM, dan is de keuze snel gemaakt.
Echter geloof dat ik de Trabant maar weer in leven roep, (1972) lekker goedkoop stinken.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Wat me nog niet helemaal duidelijk is; mag je met een 40 jarige oldtimer wel het hele jaar door rijden? En wat gebeurt er als ik dat wel wil doen, moet ik dan voor die 3 maanden wel belasting betalen?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gisteren werd er al over gesproken.
Maar auto’s van na 86 /87 worden die nu niet meer belasting vrij?
Zo had ik het begrepen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
@GoofBlikscha: 40+ blijft gewoon compleet vrijgesteld zoals nu 26+. Mag je het hele jaar mee tuffen wat je wilt.
@F.SvM: Alle auto’s van na ‘73 worden in principe pas belastingvrij als ze 40 jaar oud zijn. Voor auto’s van ‘74 t/m ‘87 is er een overgangsregeling m.b.v. een kwarttarief in het geval van benzineauto’s.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
De overgangsregeling voor benzineauto’s geldt ook alleen als je dus die drie maanden in de winter niet rijdt. Doe je dat wel, dan val je dus buiten die overgangsregeling en betaal je het volle pond.
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Jajaja, dat inderdaad. Ik dacht dat ik dat niet meer hoefde te vermelden, we vallen nogal in de herhaling…
waterman schreef:T(h)ijs schreef:Is het nu zo dat de auto bij een kwarttarief niet op de openbare weg mag in die drie maanden?
Ja, dat klopt. December, Januari en Februari.
Niet op de openbare weg mag rijden of op de openbare weg mag staan zoals bij schorsen nu ?
Ik lees bij Autoweek (onder het kopje “overgangsregeling voor benzine”):
http://www.autoweek.nl/nieuws/23180/akkoord-over-mrb-oldtimers-bereikt-update
”....gaat een overgangsregeling gelden, waarbij eigenaren een kwarttarief betalen, met een maximum van 120 euro per jaar. Voorwaarde is dat de auto in december, januari en februari geschorst wordt. Wie dat niet doet, betaalt gewoon mrb in die maanden.”
Maw moet je, als je met je benzine auto van het kwarttarief gebruik maakt, en die drie maanden niet rijdt
- die drie maanden idd schorsen (€ 24?)en dus ook het ding van de openbare weg afhalen (en uit het zicht) of
- gewoon niet rijden (niet geflitst etc. worden) of
- niet schorsen en maar wel van de openbare weg afhalen?
hogervp schreef:Marten schreef:hogervp schreef:kilometerbeprijzing.
maar daar wil het volk niet aan geloof ik.Het volk…
dat zijn wij.inderdaad, maar het is nu een paar keer geprobeerd om het in te voeren, maar uiteindelijk gaat het niet door. of dat nou technisch of menselijk georiënteerd is, maakt niet uit.
het is wel de netste oplossing: betalen naar gebruik en niet naar houderschap
Dat zou idd eerlijk zijn… helaas zet dat geen zoden aan de dijk voor Den Haag. Die oude wagens die alleen met mooi weer buiten komen leveren dan niks op. Laat je mensen de volle mep betalen terwijl de boel binnen blijft heb je toch hetgeld en er geen “last” van…
Waarom niet zoiets als bij de oosterburen? Een kenteken dat alleen in een bepaalde periode op de weg mag…
Maar boven al… waarom niet gewoon een keertje er eerlijk voor uitkomen dat dat milieu in zijn geheel de drijfveer niet is… OP de eoa manier heb ik het idee dat het volk het eerder zou slikken ( misschien wel van verbazing) als men eerlijk aangeeft dat men op zoek is naar de laatste eurootjes en dat het echt niet om het milieu gaat…
Gomp het IS een maatregel om de overheidsfinanciën op orde te krijgen: een belastingverhoging of beter: het afschaffen van een belastingvoordeel. (doel: Begrotingstekort onder de 3% en Staatsschuld omlaag)
Belastingen verhogen doet de Overheid niet lukraak, gooit geen dobbelsteen. Daar worden argumenten voor gezocht.
Of je het er mee eens bent of niet, in dit geval is de milieuvervuiling door oudere oldtimers die dagelijks en veel gebruikt worden als argument gehanteerd.
Maar het gaat primair om belasting opbrengsten. Vandaar ook dat de Staatssecretaris van Financiën de eerst verantwoordelijke is.
POEN dus, gewoon POEN. Daar bestaan geen verschillen van mening (meer) over.
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het had de staatssecretaris gesierd als hij ook diesel- en gasrijders onder de overgangsregering had
laten vallen. Vooral omdat de huidige regeling nog zo jong is. Daarmee toont de overheid zich niet bepaald als een betrouwbare partij.
Onbehoorlijk bestuur?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
voortschrijdend inzicht. regelingen en wetten worden niet voor de eeuwigheid vastgelegd.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!