2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Voornemens een C4 aan te schaffen
glutendokter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 02-02-2013

- C4 (2004-heden) 1.6 16v VTR+ Coupe
Gepost: 25 april 2013 12:37 PM
  [ # 16 ]

Daar kom je maar op 1 manier achter en dat is toch een testrit

Maar hoeveel km rij je per jaar? Als je een beetje gunstig aan een diesel kan komen dan kan het snel uit. een 1.6 diesel heeft net zoveel vermogen als de 1.6 benzine maar dan met meer koppel.

Profiel  
 
spaceman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-04-2013

Gepost: 25 april 2013 03:19 PM
  [ # 17 ]

Hi,

Ik rij maar max 25/30 km per dag. maximaal 10.000-12.000 per jaar dus een diesel is geen optie denk ik.
Zelf twijfel ik nu gewoon vreselijk tussen een 1.4 en een 1.6, is dat verschil zo enorm groot?
Ik ben mij er terdege van bewust dat ik sowieso flink vermogen in ga leveren want zit nu op 136 pk met een 1997cc en ook nog eens een lichtere auto.

Belangrijk voor mij is: zo min mogelijk verbruik en zo min mogelijk (onderhouds)kosten per maand.
Ik hoef niet iedereen voorbij te scheuren, maar dagelijks goed mee komen met het verkeer en af en toe inhalen moet wel mogelijk zijn uiteraard.

Hints en tips zijn zeer welkom SmileSmile

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 25 april 2013 04:53 PM
  [ # 18 ]

Dan zou (ik) kiezen voor de 1600 benzine, qua verbruik vergelijkbaar met de 1400 al hangt het natuurlijk nog af van je rijstijl en rechter voet. (mijn eigen ervaring)Zelf een C4 1600 benzine gehad, als vervangwagen toen ik mijn Saxo VTS heb afgegeven, bij de dealer en mijn nieuwe C4 nog niet klaar was voor levering.(was de afspraak)En die auto reed vlot mee in ‘t verkeer 110pk C4 berline Phase 1 model

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 25 april 2013 05:01 PM
  [ # 19 ]

Rij met diesel sinds 1985 eerste BX diesel, nu met mijn C4 die bijna 2jaar word de km stand (24000) die ik normaal op 1 jaar doe gemiddeld. (werk 4/5 en ziekte /operatie met tijdelijk rijverbod) juist in ‘t jaar dat de auto geleverd is.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 25 april 2013 10:53 PM
  [ # 20 ]

als je een tweede hands koopt..
is er bij een 1.6 hdi wel ff goed opletten of de auto tijdig de beurten heeft gehad en of de juiste olie is gebruikt.
tevens moet je kijken of de motor al uitgerust is met de veranderde peilstok
dan zit er nml 4.3 liter olie in het blok ipv de 3.7 ltr,

ik heb 4x 1.6 hdi gehad en in de C4 die ik nu gekocht heb ligt de 1.6vti en ik ben aangenaam verrast door de motor.
het rijdt wel anders dan een diesel maar als je hem in de toeren houdt gaat hij aardig vooruit..

Profiel  
 
aero
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 25-05-2010

- DS 3 1.6 e-HDI Sport Chic
Gepost: 25 april 2013 11:30 PM
  [ # 21 ]

heb zelf op het werk een 1.4i staan
deze wordt enkel gebruikt voor korte ritten in de stad
maar dat ding zuipt!!!
ikzelf zou het nooit kopen, tenzij je heel weinig km doet, maar dat is mijn mening…

DS3 e-hdi 110pk sport chic
OPGEPAST !!! domme belg comming true! Benaderen op eigen risico!

Profiel  
 
spaceman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-04-2013

Gepost: 26 april 2013 12:49 AM
  [ # 22 ]

Diesel is geen optie, voor die paar km per dag… Ik heb vooral 1.4 gekozen toen omdat het verbruik het minst is, en omdat ze stuk goedkoper staan op marktplaats dan een 1.6
Wilde namelijk perse automi.climate contr. Geen draaiknoppen dus maar instelbaar per graad.
En uiteraard cruisecontrol.

heb nu een mooie gezien 1.4 voor 4750 met 118d km. (benzine)
D-riem bij 96d vervangen geloof ik.
Zou dat wat zijn? Of absoluut doorsparen voor een 1.6? Die zijn namelijk ook voor deze prijsklasse, alleen dan met draaiknoppen als AirCo, v.a. 140000 km en ik hoef absoluut géén trekhaak.

Profiel  
 
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 26 april 2013 07:12 AM
  [ # 23 ]

Als je wat pit wilt zou ik toch gaan voor de 1.6. Gewoon je kans afwachten en geduld hebben. En dan vlot toeslaan. Zo zijn wij ook aan de onze gekomen. Ex lease, oct. 2011, 41000 km. maar voor een lagere prijs dan wat er gemiddeld te koop stond van ca. 8 maanden ouder. Dealer onderhouden, had net de 40000 km beurt gehad.

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
spaceman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-04-2013

Gepost: 26 april 2013 09:44 AM
  [ # 24 ]

Hey thanks Jelle,

Hoe is het verbruik t.o.v. de 1.4 dan?
Is het een drastisch verschil of valt dit mee? En qua sterkte van de motoren, is een 1.4 of een 1.6 bij bijvoorbeeld 130000 km een betere koop? Hoeveel km gaat zo’n motor mee, 1.4 en 1.6?

Een andere belangrijke vraag… Speelt de standaard radio van een C4 mp3 cd’s? En is er mogelijkheid voor USB?

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 26 april 2013 11:24 AM
  [ # 25 ]

Hoeveel km iets meegaat is natuurlijk koffiedik kijken ...
Mij lijkt persoonlijk de 1.6 de beste keuze, deze is prima zuinig te rijden, de 1.4 komt gewoon te kort.


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
spaceman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-04-2013

Gepost: 26 april 2013 03:26 PM
  [ # 26 ]

Nog even een leuk detail, een 1.4 kopen en deze chiptunen?
Kom je bijna op hetzelfde aantal koppel en pk als de 1.6; zie hier;


C4 1.4 16V  
origineel

90 Pk   133 Nm  

na tunen
102 Pk 150 Nm

1.6 standaard
110 Pk   147 Nm  

na tunen
124 Pk 169 Nm

Profiel  
 
glutendokter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 02-02-2013

- C4 (2004-heden) 1.6 16v VTR+ Coupe
Gepost: 26 april 2013 04:06 PM
  [ # 27 ]

Zoals jellejawa al zij rustig kijken en dan toeslaan

Voor 4750 haal ik ook een benzine 1.6 op krijg ik nog wisselgeld terug ook

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 26 april 2013 04:49 PM
  [ # 28 ]

Non turbo chippen is zinloos ....


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 26 april 2013 07:14 PM
  [ # 29 ]
spaceman schreef:

Hey thanks Jelle,

Hoe is het verbruik t.o.v. de 1.4 dan?
Is het een drastisch verschil of valt dit mee? En qua sterkte van de motoren, is een 1.4 of een 1.6 bij bijvoorbeeld 130000 km een betere koop? Hoeveel km gaat zo’n motor mee, 1.4 en 1.6?

Een andere belangrijke vraag… Speelt de standaard radio van een C4 mp3 cd’s? En is er mogelijkheid voor USB?

Helaas, geen idee. de onze is een 1.6 HDI met 92 pk en 230 Nm. Als die uit de fabrieksgarantie is komend najaar wil ik deze laten chippen. Niet tot de volle 118 pk, maar er ergens tussenin om een beetje aan de veilige kant te blijven. Maar wil eerst zien hoe het gaat komende zomer met de vouwwagen erachter. als het allemaal mee valt, laat ik de auto niet chippen.
Maar als ik jou was, zou ik toch kiezen voor een 1.6. Gewoon je kans afwachten en een beetje mazzel hebben. En soms komen er nog auto’s langs met weinig km’s.

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
spaceman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-04-2013

Gepost: 29 april 2013 10:38 AM
  [ # 30 ]

Dit weekend een proefrit gemaakt in een C4 Coupe met 1,4 en een met 1,6 motor (gelukkig stonden er twee ocassions best vlak bij elkaar)
Ik vind de 1,4 helemaal niet veel verschillen met de 1,6. Zeker niet aan het begin, pas later als je richting of net over de 100 km gaat kun je merken dat de 1,6 iets meer power heeft. Maar ook de 1,4 pruttelt wel leuk door.

Op dit moment zou ik toch voor de 1,4 gaan omdat deze gewoon 1000 euro goedkoper is in aanschaf. (4500 tegen 5500) Daarbij heeft de 1,4 electronische climate control en de 1,6 had draaiknopjes wat ik dus niet wil. Plus het feit dat ik maar rond de 2500/2750 bij te leggen heb met inruil van mijn eigen auto.
Oké het is geen racemonster (wat ik nu wel heb) maar het rijd best prettig. Had alleen het gevoel dat de 1,6 een stuk stiller is?

Heb enkele vraagjes aan jullie wat ik niet beantwoord heb kunnen krijgen:

- de verkoper wist niet of de 1,4 een VTR was of niet, hij had wel dus dat electronische c.c.
- speelt de radio mp3 bestanden af?
- is er mogelijkheid voor usb op de standaard radio?
- Ik heb niks gemerkt van een eventuele trilling of piepje oid. als ik de wegmarkeringen overschrijd, zit dat er niet standaard op?

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook