4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

De BX van Rex // Uitval…
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 558

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 07 maart 2013 12:17 PM
  [ # 46 ]

De stoelen welke origineel uit de Deauville komen. Dus dezelfde als jij nu hebt.
Ik heb Chic stoelen in de BX zitten. Dat zijn dezelfde als van de GTI alleen met andere bekleding.
Dit deed ik, omdat ik last van mijn rug kreeg bij de gewone stoelen.

Het betreft dit soort stoelen:

Profiel  

Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 306

- BX Cannes
Gepost: 07 maart 2013 12:45 PM
  [ # 47 ]

Om het even helder te krijgen voor mezelf, je kreeg in de Chic stoelen last van je rug?
Dan zou ik de stoelen op de bovenstaande foto gaan proberen. Anders probeer je eerst de bestuurdersstoel, en mocht dit bevallen dan zet je het hele interieur over. Schijnt niet zo heel veel werk te zijn.

Ik ben zelf vrij lang, 1.97 en kan prima zitten op deze stoelen. Maar ik had begrepen van mensen van het forum dat lange mensen meer baat hebben bij een Chic of GTI interieur. Dit zou beter zijn voor de rug. Maar ja, dat is bij iedereen verschillend.

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  

PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 07 maart 2013 12:49 PM
  [ # 48 ]

Het is denk ik andersom.
De Chic/TGI/GTI-stoelen zijn wat steviger in de rug en zij en volgens mij zijn ze ook te kantelen achterover. Dat geeft een iets persoonlijkere ondersteuning van de rug.
De Deauville-stoelen -die met dat guitige blokjespatroon- hebben dat niet. Die stoelen worden wel eens zitzakken genoemd, omdat naja…zitzak! Ik heb zelf twee van die stoelen gehaald op de sloop om te gebruiken als gewone stoelen. Ik had de hoofdsteunen even gecheckt, maar helaas zijn die ook ietwat lam. Ruilen heeft dus geen zin (jij een goeie, ik een slechte hoofdsteun) Sad.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  

CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 07 maart 2013 12:53 PM
  [ # 49 ]

Het is precies zoals PietSanders aangeeft. De Chic/GTI stoelen zijn heel fijn. De zitzakken heb ik dus beschikbaar.
cheese

PS: eigenlijk heb ik die hele Deauville beschikbaar Wink)

Profiel  

PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 07 maart 2013 01:02 PM
  [ # 50 ]

Een beetje offtopic, maar wat is er met de Deauville dan? Te koop?

Naja, met die zitzakken is an sich niks mis vind ik. Ikzelf vind het een grappig printje; daarom heb ik ook twee van die stoelen meegenomen van de sloop (en omdat ze nog schoon waren; kwamen uit een prima Deauville :S). Helaas is een rail beschadigd, maar dat fixen we nog. ‘t Is jammer dat de achterbank een dikke vochtschimmelplek had, anders had ik die ook meegenomen. Ik heb alleen op die zitzakstoelen nog geen lange afstanden gereden; ik kan dus niet zeggen dat ze echt “slecht” zijn. Verder heb ik in mijn TGI’s alleen de andere stoelen zitten en met mijn lengte van 1m75 zal ik niet zoveel last hebben van lange-mensen-problematiek.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  

CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 07 maart 2013 01:10 PM
  [ # 51 ]

Ja de Deauville staat tot koop. Hier op de markt van het citroen-forum. De 1991er.

Anyway. Ik zal kijken wat de staat van de Deauville stoelen is qua hoofdsteunen, want dat weet ik niet uit mijn hoofd. Voor de rest zijn ze erg netjes en mooi.

Profiel  

Rex
> 300 berichten
RankRankRank

- BX Cannes
Gepost: 19 april 2013 11:26 AM
  [ # 52 ]

En alweer een kleine 1000 KM’s verder, en de BX doet het nog steeds erg goed. Wat ik wel merk is dat deze auto echt gemaakt is om lange afstanden te rijden. Korte afstanden zijn ook wel te doen, maar ik merk dat de motor mooier loopt als langere afstanden aflegd.

Benzine verbruik staat op dit moment op een acceptabele 15,8 per km. Niks te klagen.

In de zomervakantie gaan we richting Oostenrijk op vakantie [Tirol..!!]. Zijn er nog dingen in Oostenrijk waar ik extra op moet letten? Bijvoorbeeld in Frankrijk moet je qua benzine extra letten op het octaan gehalte [E10..?] Vignet is zojuist besteld en verwacht ik binnen enkele dagen deze op de mat te krijgen.

Nog even een andere vraag, ik kreeg zojuist een e-mail van mijn vezekering [NAG DIRECT] dat ik mijn auto om de 2 of 3 jaar moet laten taxeren. Ben ik hier tot verplicht en geldt dit bij alle andere autoverzekering aanbieders [Insucon bijvoorbeeld?].

Profiel  

Jeger
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 19 april 2013 11:56 AM
  [ # 53 ]

E10 moet je dus niet tanken, dat is benzine vermengd met bio-ethanol. Daar kan je auto niet zo goed tegen, als ze geen normale euro 95 hebben, kun je er beste euro 98 tanken, daar kan je auto wel tegen!

Profiel  

DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 19 april 2013 09:51 PM
  [ # 54 ]

Zelf heb ik ook een mailtje van NAG direct gehad,als ik het goed gelezen heb is dat van toepassing bij meer dan 7500 km.
Groetjes Cor

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 19 april 2013 09:51 PM
  [ # 55 ]
Rex schreef:

Nog even een andere vraag, ik kreeg zojuist een e-mail van mijn vezekering [NAG DIRECT] dat ik mijn auto om de 2 of 3 jaar moet laten taxeren. Ben ik hier tot verplicht en geldt dit bij alle andere autoverzekering aanbieders [Insucon bijvoorbeeld?].

Voor een gewone WA verzekering is een taxatie niet verplicht.

En als je de mail van NAG goed had gelezen dan had je gezien dat die 2/3 jaarlijkste taxatie alleen nodig is voor de WA Casco verzekering.  Wink

Profiel  

Rex
> 300 berichten
RankRankRank

- BX Cannes
Gepost: 26 april 2013 12:07 PM
  [ # 56 ]

surrender

Jeger…DS rijder…en…BasisBX allemaal bedankt voor de reactie’s.
Ik heb de tekst gewoon niet of te snel gelezen.

Ik heb trouwens de sticker [vignet] van Oostenrijk binnen. Alleen nu zit in dubio, want ik weet van vroeger dat deze stickers zich moeilijk van de raam laten slaan. Is er een trukje?

Ik heb ook al een beetje zitten te neuzen voor een vignet houder. Hier schuif je de sticker gewoon in.
Zoiets moet toch bestaan?

Profiel  

McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

- BX TRD Turbo
Gepost: 26 april 2013 12:57 PM
  [ # 57 ]

Als je die vignetsticker er direct na je vakantie weer vanaf haalt is er weinig aan de hand hoor. Als ze een paar jaar oud zijn moet je inderdaad met stickerverwijderaar of andere draconische middelen aan de gang.

Ik kan trouwens beamen dat de ‘luxere’ stoelen top zitten, hoewel mijn vriendin (meer als een Française gebouwd dan ik) er enthousiaster over is dan ik. Ik zit namelijk met mn kop bijna tegen het dak als ik netjes rechtop zit Wink

Profiel  

banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1036

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 26 april 2013 03:43 PM
  [ # 58 ]

toen ik mijn militaire parkeervergining had in de bx had ik deze in een doorzichtig cd mapje gedaan en met plakband tegen de ruit geplakt

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  

McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

- BX TRD Turbo
Gepost: 26 april 2013 03:44 PM
  [ # 59 ]

Je nummerbord staat volgens mij niet op het vignet toch? Dan zou het kunnen dat ze gaan piepen omdat je m in een andere auto zou kunnen stoppen als het niet is vastgeplakt. Aan de andere kant zijn het geen zwitsers, dus zal het wel meevallen Wink

Profiel  

Rex
> 300 berichten
RankRankRank

- BX Cannes
Gepost: 27 april 2013 05:29 PM
  [ # 60 ]
banaanepit schreef:

toen ik mijn militaire parkeervergining had in de bx had ik deze in een doorzichtig cd mapje gedaan en met plakband tegen de ruit geplakt

Dit is misschien niet eens zo heel gek idee. En anders schijnt lampenolie ook goed te werken om stickers van de ramen af te krijgen. Tip de van Citroën dealer.

@ McKlei
Nee, het kenteken staat niet vermeld op de vignet.

Profiel  

4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook