



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ga zo door,
Kost da?
En is nu alle roest helemaal weg?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Mijn God, wordt dat ooit nog een CX? chapeau in ieder geval!
Wow, dat zijn plaatjes waar je opgewonden van raakt!
@frank:
dit eerste bad is alleen om de verf weg te halen, roest zit er nog op.
het tweede bad is om roest weg te halen.
maar omdat het bedrijf met het eerste bad hier in het dorp zit kon ik hem makkelijk weer ophalen.
het last wat makkelijker en je ziet de gaten beter.
eerste gat zit dicht, nu nog twee te gaan
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zo gauw ze gaan beitsen,zorg er dan voor dat daarna alles goed gespoeld wordt!!!
Want dit is echt rotzooi!
Maar ben echt zeer benieuwd.
Als ik dit zo zie,en het is klaar.dan moet een SM toch ook geen probleem meer zijn
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dat van dat spoelen is een goeie tip, dat wist ik niet.
Een sm is natuurlijk wel even wat anders dan een cx.
Ik weet van een cx vrij aardig hoe het allemaal in elkaar zit.
Dat heb ik geleerd doordat ik al een jaar of 15 in die autos rondrij, en ik heb zeker in het begin ook echt veel verkeerd gedaan.
Bij een cx is dat niet zo erg omdat veel onderdelen nog redelijk te krijgen zijn.
Maar als je bij een sm wat verkloot ben je direct aan de beurt.
Als jij een gaat maken maak ik ook een
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Wat betreft SM’s heb ik een zelfde proces doorgemaakt. Marcel van Laarhoven die zweert bij een bad, spuit alles altijd helemaal na met de hoge druk spuit. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om te gaan stralen na het lassen. Daarmee heb je gelijk een ruwe ondergrond waarop de primer goed houdt. Cyril heeft overigens een slechte ervaring met de badmethode en kataforesebehandeling. Er kwam bij een restauratieproject van hem geen lak op de randen van de verschillende framedelen. Ik denk dat het kan werken. Er zijn wel wat dingen waarop je moet letten. Nu te laat. Ik zou ontroesten en ontlakken in eens hebben gedaan in Lokeren om ook gelijk te zien waar de roest gaten in het plaatwerk achterlaat door de behandeling. Ik heb mooi resultaat gezien. Je bent overigens met beide methodes wel al je kit kwijt voor wat het waard is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin,
Ik denk dat het klopt wat je zegt, maar mijn overwegigen waren de volgende.
Bij deze auto was het chasis dusdanig goed, en ook goed controleerbaar (geen lagen tectyl, de naden staan perfect dicht) dat ikhet ontlakken en ontroesten uit elkaar getrokken heb.
Er zijn drie plekken slecht, maar dat was ook al vooraf te zien.
Kit zit er sowieso niet op bij een chasis, plus dat kit vaak meer kwaad dan goed doet in mijn ogen( net als tectyl trouwens)
Stralen is natuurlijk ook erg goed, maar:
Je straalt alleen de buitenomtrek, binnenin kom je niet ofe nauwelijks, om over de stukken waar meerdere platen over elkaar zitten nog maarte zwijgen.
Daarbij krijg je nooit alle straalgrit meer uit de naden en kieren, en dat lijkt mij weer een toekomstige roestbron dan.
Tot nu toe ben ik heel tevreden over het resultaat, ik was een beetje bang dat er binnenin nog verfresten achter zouden blijven.
Maar zoals je op de fotos ziet is het 100% schoon binnenin.
Nadeel van dit soort acties is natuurlijk dat je pas over een paar jaar weet of je keuze juist was
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Strak werk.
Naden tig of autogeen gelast?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zie het al
Autogeen,en CO2
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Klopt naden autogeen en puntlassen co2
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
hier een paar plaatjes.
spijkers op de achterklep voor spoiler, chrome strip en plastic onderrand.
verder was de motorkap om de steun heen geknikt.
de verstevigingsbalk doorgeslepen, kap gericht en een nieuw stuk uit een andere motorkap ingelast.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v