Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ben techneut en geen econoom, maar misschien moet dit sommetje eens gemaakt worden.
Alle voertuigen, ouder dan 25 jaar, ongeacht brandstof, met onbeperkt gebruik de volle 100 % MRB
En idem met beperkt gebruik (grenswaarde n.t.b.) kwarttarief met maximum van € 120
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Probleem is denk ik hoe je dat beperkt gebruik gaat controleren.
Wat dat betreft is het hanteren van “benzine” als selectiecriterium wel een heel eenvoudige natuurlijk.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Mulder schreef:Iedereen hier heeft volgens mij recht op het uiten van zijn of haar mening, ook als die afwijkt van wat het gros hier voor ogen heeft…
behalve als het Waterman niet bevalt, die opvalt door zijn respectvolle toon.
Ik lees hier vrolijk verder en wacht met spanning het resultaat af. Mail Bashir en je krijgt antwoord!
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:Probleem is denk ik hoe je dat beperkt gebruik gaat controleren.
Bouw er zo een kastje in voor km-registratie.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
traction7c schreef:Mulder schreef:Iedereen hier heeft volgens mij recht op het uiten van zijn of haar mening, ook als die afwijkt van wat het gros hier voor ogen heeft…
behalve als het Waterman niet bevalt, die opvalt door zijn respectvolle toon.
Ik lees hier vrolijk verder en wacht met spanning het resultaat af. Mail Bashir en je krijgt antwoord!
Ik denk dat Waterman in zn rol als mod duidelijk heeft gemaakt waar de grens ligt. En nu weer normaal verder.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
traction7c schreef:een CX Diesel is een van de mooiere oldtimers, maar omdat er mensen met dat soort auto´s het hele jaar belastingvrij rondrijden, gaat de groep die dat niet doet, zijn vrijstelling verliezen.
Dat is geen onzin, maar realiteit.En Weekers heeft het feit van het veelrijden aangetoond. En als je om je heen kijkt, kun je dat feit elke dag op de wegen zelf zien. Dat is, en kan niet de bedoeling van de vrijstelling zijn.
Mijn hobby is cx en citroen, rijd dagelijks in mijn cx diesel.
Gekocht toen ik nog de volle mep belasting moest betalen reed toen meer dan 30.000 per jaar.
Nu nog 10 tot 20000, en jij wil “mij “dus verwijten dat daardoor de regeling om zeep gaat
Laat me niet lachen! ‘t is puur geld waar het om draait.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
vandaag:
KNAC: Kamer achter nieuwe oldtimerregeling
http://www.knac.nl/2013/04/26/kamer-achter-nieuwe-oldtimerregeling/
“De Tweede Kamer staat achter de plannen van staatssecretaris Weekers om de MRB-vrijstelling voor oldtimers te verhogen van 25 naar 40 jaar. Er zijn nog wel enkele moties ingediend voor kleine aanpassingen, maar die kunnen vermoedelijk niet rekenen op een meerderheid.
Dat betekent dat vrijwel zeker vanaf 1 januari 2014 – de stemming over de nieuwe wet moet nog komen – de MRB-vrijstelling van 25 naar 40 jaar gaat voor alle oldtimers. Voor auto’s tussen 25 en 39 jaar oud met een benzinemotor zal vanaf die datum een kwarttarief mogelijk worden – maximaal 120 euro per jaar – met dien verstande dat de auto niet mag worden gebruikt in december, januari en februari. Zo’n kwarttarief is ook mogelijk voor motorfietsen en bedrijfsauto’s tussen 25 en 39 jaar oud. Auto’s van 40 jaar en ouder zijn helemaal vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Na het meireces, dat van 26 april tot en met 12 mei duurt, wordt het nieuwe voorstel van Weekers in stemming gebracht.”
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mulder schreef:Iedereen hier heeft volgens mij recht op het uiten van zijn of haar mening, ook als die afwijkt van wat het gros hier voor ogen heeft…
Niet als het gaat over wijzen met het vingertje naar groepen liefhebbers/autobezitters die hier, op het Citroën-forum, aanwezig zijn en al helemaal niet als het gaat om met het vingertje wijzen naar mensen met “een niet-Nederlands uiterlijk”
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Met het laatste eens, met het eerste volstrekt oneens. Een afwijkende mening lijkt me niet verboden, puur omdat die tegen het zere been van een grotere groep is. Maar goed, terug on topic maar weer…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
F.SvM schreef:Laat me niet lachen! ‘t is puur geld waar het om draait.
Volgens mij niet, want dat geld is maar een druppel op een gloeiende plaat, als het effect al niet negatief is.
“Het volk” ergert zich aan mensen die veel kilometers maken in oude diesels omdat “het volk” vindt dat deze auto’s onterecht vrijstelling van MRB krijgen. De politiek is gevoelig voor dergelijke sentimenten, heelmaal als er regelmatig in de Telegraaf over geschreven wordt. Er zijn vele manieren om dit “problemen” op te lossen. Een lastige manier is om te herdefinieren wat ons cultureel erfgoed is en dan een eerlijke regeling te treffen hoe we dit gaan onderhouden. Een veel makkelijkere manier is om de boel om te draaien en een bedrag in de boeken te zetten en dan dmv een “verdeel en heers” techniek de branche te laten bepalen wie er zullen afvallen.
Slim gedaan van de staatssecretaris, minder slim van de oldtimerbrance om zo lang te wachten met reorganiseren. Het vorige compromis (25—>30 jaar) kwam gewoon 50000 diesels te laat.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ree, ik ben het met je eens in deze. Je moet - ook als het je goed gaat - altijd anticiperen. Het is verleidelijk om dat niet te doen, want daarmee breng je je vertrouwde situatie in ‘gevaar’. Het is jammer dat nu halsoverkop deze regeling moet komen, omdat het land overspoeld wordt met 180 D’s. Maar geef die mensen eens ongelijk? Het mag toch gewoon? Misschien hadden we met z’n allen op de één of andere manier eerder met suggesties moeten komen… Who’s to blame? Ik heb geen idee. De oldtimer lobby?
Way out in the water, see it swimming.
waterman schreef:Mulder schreef:Iedereen hier heeft volgens mij recht op het uiten van zijn of haar mening, ook als die afwijkt van wat het gros hier voor ogen heeft…
Niet als het gaat over wijzen met het vingertje naar groepen liefhebbers/autobezitters die hier, op het Citroën-forum, aanwezig zijn en al helemaal niet als het gaat om met het vingertje wijzen naar mensen met “een niet-Nederlands uiterlijk”
Ik wijs niet met het vingertje, ik geef aan wat Weekers én de autombielclubs samen in hun verslag hebben staan.
Mijn eerdere opmerking was ook geen wijzen met het vingetje naar een groep, maar een constatering. ik wil liever niet in een hoek van bijv. de PVV geduwd worden, die uitspraak van mij was geen schuld geven maar een constatering. En kennelijk was dat niet zorgvuldig genoeg door mij geformuleerd, waardoor ik nu als discriminerend iemand neergezet word of waterman tenminste die suggestie doet. Ik wil niemand gekwetst hebben en als ik dat heb gedaan, oprechte excuses daarvoor. Ik heb Waterman gemaild en wil dit liever met hem via de mail rechtzetten.
Ik hoop dat het topic weer gaat over hoe de belastingvrijstelling voor de citroenrijder overeind kan blijven en dat kan alleen als je Bashir steunt.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nelis Infra schreef:Het mag toch gewoon?
Natuurlijk mag het. Ik geef iedereen groot gelijk die het gedaan heeft en ik heb het zelf ook gedaan.
Daarentegen mag de regering ook gewoon wetten veranderen. Dat maakt haar nog niet direct onbetrouwbaar. Het is zelfs een deel van haar werk.
En wiens schuld het is doet er niet zo toe. Vanuit mijn mond geen slecht woord over de “knakenrijders” want dat was gewoon regeringsbeleid waar ik ook achter sta. Nu is echter een deel van de subsidie dichtgedraaid en dit raakt veel mensen onevenredig hard. Dit had zeker beter gemoeten, en de moties van Bashir vind ik een goed begin. Maar ja, als een bedrijfstak niet rendabel is zonder subsidie, moet je je toch afvragen of deze in essentie wel gezond is. En door deze vrijstelling zijn velen van ons het wel heel gewoon gaan vinden dat we meerdere grote auto’s voor de deur hebben…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ree schreef:50000 diesels te laat.
Haha.. !
Grtn Martijn
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ree, je slaat de spijker op zijn kop.
Ook al moet ik volgend jaar € 940 meer gaan betalen voor het rijden met mijn knakenwagen op ‘s lands wegen, dat moet dan maar. Die BX rijdt gewoon lekker, klaar.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!