















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Ik moet mn Ds hoognodig gaan voorzien van een verse laklaag.
Na wat laswerk aan de passagiersdeur sta ik voor het feit dat ik geen verf meer in de kleur van de auto heb. Ik heb al 2 schermen die qua kleur iets afwijken en aangezien ik van beide, overigens niet originele kleuren geen kleurcode heb wil ik de dame nu maar geheel overspuiten in 1 kleur.
Ik denk aan een wat lichtere kleur. Ik ben het donkerblauw eerlijk gezegd een beetje zat.
Ik heb nu een hele mooie kobaltblauwe kleur gekocht . Wel een beetje een kleurschok toen ik de deur voor het effect even in de kleur gerold heb.(Het is hier nu te koud om te spuiten daar moet ik mee wachten tot april.)
maar ik denk dat het de dame wel mooi staat.
Voor de originaliteitfreaks ongetwijfeld een gruwel maar ik heb haar nu 6 jaar en toch nooit in een originele kleur gehad. eerlijk gezegd geef ik daar eigenlijk niet om. Ik heb altijd mijn autos gespoten in een kleur die ikzelf mooi vind.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive















Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Als dit de kleur is die je mooi vind, DOEN! Het is jouw DS heh.
Lijkt een beetje op AC630:
http://www.nuancierds.fr/AC 630 Bleu Danube.htm
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
toch maar voor min of meer dezelfde kleur gekozen , scheelt veel werk bijv kinnebak en binnenkant deuren. Aangezien mn zoon waarschijnlijk volgende week ter wereld komt heb ik even veel andere dingen dei tijd vragen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Hoi, mooi om te zien, wat voor lak heb je gebruikt?
Zo te zien had je de garage goed voorbereid, vloer nat en de wanden afgedekt.
Ben jezelf tevreden over het resultaat?
Groeten Peter.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
welk kleur nummer is dit?
Mooi werk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
geen kleurnummer Boogaard, ik heb wel een kleurcode zodat ik altijd bij kan bestellen. Aangezien 2 komponent autolak hier 150 euro per liter kost heb ik voor normale metaalverf gekozen. Voordeel ; kost 25 euro per liter, nadeel het duurt langer voordat het helemaal uitgehard is.
De eerste keer spuiten was een drame, het spuitpistool begon bij de eerste laag te sputteren wat na de derde laag uiteindelijk resulteerde in een flink aantal zakkers. Afijn de hele auto maar weer geschuurd ,grrrr en met een nieuw spuitpistool opnieuw gespoten.
Vloer nat gemaakt, twee goede ventilatoren en verwarmingselementen aan het plafond.
Ik ben redelijk tevreden over het resultaat. Helaas gaven tijdens het spuiten de verwarmngselementen aan het plafond aan de bestuurderzijde de geest , waardoor de verf aan die kant niet snel genoeg opdroogde.
Ik heb aan die kant een aantal zakkers op het achterscherm en 1 op het voorscherm, die laatste poets ik wel weg over een paar weken , maar het achterscherm doe ik van de week nog een keer overnieuw.
Bij gebrek aan een professionele spuitcabine is een bescheiden hoeveelheid stof onvermijdelijk. Om helemaal tevreden te zijn zal ik over een paar weken de auto polijsten. dan moet het perfekt zijn. Totaal zit er nu 4 liter verf op dus materiaal genoeg om te polijsten )
Ik ben erg blij met de kleur, staat haar zeer mooi.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Goed gedaan! Post straks een paar plaatjes als je klaar bent met polijsten.
Maar misschien heb je geen tijd want jullie zijn in blijde verwachting zo te lezen
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
polijsten moet ik sowiezo een paar weken mee wachten en we zijn inderdaad in blijde verwachting. Een nieuwe Citroen fanaat wordt maandag verwacht.)
hier wat plaatjes van het resultaat, ik ben blij met de kleur
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Mooie kleur!! Zeker met dat witte dak.
Rood interieur, dat blijft? Of ga je dat ook in blauw uitvoeren?
Ik leer het wel…
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
nee dat blijft. rood wit blauw. De kleuren van de nederlandse, de franse en de noorse vlag!
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
kleur is mooi maar op de achterschermen en achterklep na is het geheel een beetje satijnachtig. Dit wordt na polijsten wel hoogglans, ik heb dit op een oude deur reeds geprobeerd.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Mooi plaatje!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er zo goed uit.
Je hebt het over polijsten,en als er nu stofdeeltje inzitten wie te diep zitten.
Betekend dit dan opnieuw spuiten,omdat je anders door de lak heen polijst als je ze weg wil hebben.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
nee het is slecht fijn stof, dat polijst je gewoon weg. Dat beetje fijn stof ligt er meer op dan in. Het is feitelijk nauwelijks zichtbaar, maar met een DS leg ik de lat wat hoger dan met mn eend en HY.
Overigens zit er 4 liter(!) verf op de auto dus ik heb genoeg om te polijsten.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
gisteren even een half uurtje over terwijl een vrouwlief lag te slapen en een vriendin de kleine even bezighield.
Voorscherm gisteren geschuurd met 1200 nat en gepolijst ,eerst met commandant 4 en daarna met normale wax polish. Ik had een zakker van het spuiten en zoals je kunt zien is die met het natschuren verdwenen.
Goed is het verschil te zien tussen motorkap, nog ongepolijst en de het voorscherm na het polisten.
Het resultaat is zeer bevredigend , nu de rest van de auto nog. Kost me denk ik een uur of 3-4, maar is dankbaar werk.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Heb je een polijstmachine? Ik zou korrel 2000 gebruiken, heeft elke autospuiter.
Heb je geen machine, Ferm heeft er een voor rond 60 euro. De polijstmiddelen kosten meer.