Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nelis Infra schreef:Dat ben ik dus eens met Ree, 100%. Alleen op het punt van de ‘taak van de overheden’ misschien iets minder Maar natuurlijk is het (wijzigen) van wetten een taak van de regering, alleen het kernpunt van de taak van de overheid ligt m.i. toch wel in de rechtszekerheid. Ik blijf dat toch aanhalen hoor. Misschien ooit gehoord van Radbruch? Die heeft daar prachtige boeken over geschreven. Over het legaliteitsbeginsel van de overheid. Maar dat gaat misschien wat te ver allemaal. Wat ik maar wil zeggen, is dat de overheid niet zomaar zulke grote beslissingen MAG nemen, zonder dat ‘wij’ er van op aankunnen dat deze regels niet over twee jaar WEER gewijzigd worden. Dát is pas erg voor mensen die hun vak maken van deze auto’s. Onzekerheid is één van de grootste voedingsbodem voor wanhoop, en wanhoop leidt zelden tot veel goede dingen…
Wat de overheid te verwijten is, is dat er geen beleid is dat berust op een visie, maar voornamelijk op de centen. Daarbij komt dan ook vaak nog een gebrekkige voorbereiding. Neem het voorbeeld van de subsidie op windmolens. Die werd een jaar later weer afgeblazen omdat de toeloop veel groter was dan verwacht. Doe dan eerst eens grondig onderzoek zou ik zeggen. Nu zaten diverse mensen met een al bestelde windmolen en visten achter het subsidienet. Daar ben je dan mooi klaar mee!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
jantje1948 schreef:Wat de overheid te verwijten is, is dat er geen beleid is dat berust op een visie, maar voornamelijk op de centen. Daarbij komt dan ook vaak nog een gebrekkige voorbereiding. Neem het voorbeeld van de subsidie op windmolens. Die werd een jaar later weer afgeblazen omdat de toeloop veel groter was dan verwacht. Doe dan eerst eens grondig onderzoek zou ik zeggen. Nu zaten diverse mensen met een al bestelde windmolen en visten achter het subsidienet. Daar ben je dan mooi klaar mee!
Wat te denken van de zonnepanelen…....... Maar luisterende naar een reportage en een opmerking van een verslaggever met iemand van D66, “goh…ook zonnepanelen”. Jazeker….....
Maar dan liggen de parlementariers boven aan de stapel, ik bedoel maar!
Andersom denken in de vorm van onderhoud van een oude wagen is niet zo interessant voor hen die ze alleen maar kennen als een stinkend vervoermiddel
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
beerpeet schreef:xmrijder schreef:simpel een oldtimer is een hobby kan je die niet betalen dan moet je die niet rijden!
Lekker kort door de bocht.
Joh Beerpeet, we laten ons toch niet opnaaien door dit soort ongefundeerde onliners? Lekker laten gaan man…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
jantje1948 schreef:
Wat de overheid te verwijten is, is dat er geen beleid is dat berust op een visie, maar voornamelijk op de centen. Daarbij komt dan ook vaak nog een gebrekkige voorbereiding. Neem het voorbeeld van de subsidie op windmolens. Die werd een jaar later weer afgeblazen omdat de toeloop veel groter was dan verwacht. Doe dan eerst eens grondig onderzoek zou ik zeggen. Nu zaten diverse mensen met een al bestelde windmolen en visten achter het subsidienet. Daar ben je dan mooi klaar mee!
Subsidiemaatregelen zijn altijd tijdelijk, je loopt dus ALTIJD risico en daar moet je rekening mee houden.
Eind 1992 kocht ik een auto op grijs kenteken, ook toen waren er al geruchten dat het weleens over kon zijn met de regeling aangezien er veel coupé‘s en sportauto’s ook als grijs kenteken auto op de markt kwamen. Zodra je dergelijke geluiden hoort moet je alert zijn. Twee jaar later heb ik de auto via een geakkoordeerde “overgangsregeling” laten ombouwen naar geel kenteken. Was ik toen zo teleurgesteld? Nee, iedereen wist dat de regeling veel te ruim gebruikt werd.
Jaren geleden is ook de WIR afgeschaft (investeringssubsidieregeling), die kostte ook teveel geld. Kortom, geen onbetrouwbare overheid wat mij betreft. Ik ben in die gevallen wel tevreden dat ze netjes omgaan met het belastinggeld.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het ging mij er om dat ze door een goed vooronderzoek te doen de te verwachten toeloop hadden kunnen inschatten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoi,
Las net in de telegraaf dat Weekers een manier gevonden denkt te hebben om het gat in zijn begroting te dichten. Misschien kan dat geld ook wel gebruikt worden voor het kwartaaltarief voor de diesel en LPG rijders.
Zie: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21519905/__Wegenbelasting_voor__Polen__.html
Groet,
Mathieu.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Dat zal eens tijd worden,gasten rijden (bijna) allemaal in een ouwe diesel dus dat gaat lekker aantikken!
Met z’n vieren in je Eendje.
xmrijder schreef:en wat was de reden om er eerst LPG in te zetten? vast het milieu op je bank rekening!
Ik vindt het terecht je wil deze regeling alleen voor mensen die er een auto als hobby bij hebben.
En niet de diesel en lpg rijders die er 30dkm per jaar mee knallen daar hebben we veel milieu vriendelijk auto’s voor tegenwoordig.
Dus als je het voor het milieu doet koop je een moderne auto.
Jij geeft er dus geen f*ck om, dat milieu? Waarom rij jij anders met een XM van dik 20 jaar? Een V6 dan nog.
Waarom gooi je een oude wagen op LPG? Omdat het gewoon minder problemen geeft misschien?
Omdat je weet dat die oude wagen geen al te frisse uitstoot heeft en door die LPG weer wel?
Ik denk niet dat het zo milieubewust is om elke 4 jaar een nieuwe wagen te laten bouwen.
De meeruitstoot van een 20 jaar oude wagen is volgens mij verwaarloosbaar klein tegenover de milieu impact van 5 nieuwe wagens te laten bouwen, en dan kijk ik niet naar de kilometers want die doe je met een nieuwe ook.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
hogervp schreef:
Jaren geleden is ook de WIR afgeschaft (investeringssubsidieregeling), die kostte ook teveel geld. Kortom, geen onbetrouwbare overheid wat mij betreft. Ik ben in die gevallen wel tevreden dat ze netjes omgaan met het belastinggeld.
De overheid is de plusminus laatste 10-15 jaren niet het toonbeeld geweest van het introduceren van stabiele subsidie/spaar/stimuleringsregelingen. Van premiesparen naar spaarloon (waarvan de “voorwaarden” zo’n 3x wijzigde, net hoe het uitkwam) naar het grootste succes van allemaal, de levensloopregeling. Allemaal lange termijn regelingen die door de bedenkers ervan zeer vroegtijdig de nek omgedraaid zijn. Om maar te zwijgen van alle premie A-B EN C hypotheekvormen waarvan de voorwaarden elk jaar veranderden/versoberden totaan nul.
Hou oud is de vernieuwde regeling van de MRB vrijstelling nu helemaal, die nu alweer helemaal op de tocht staat ? Alleen al het opnieuw moeten bedenken van al die nieuwe maatregelen moet onderhand meer kosten dan het opbrengt.
Het enige stabiele in het hele verhaal is dat de overheid zich telkens weer verslikt in de kosten/baten van dit soort constructies..
Heb vanavond ook een mail naar de kamerleden gestuurd.
Zijlstra en Pechtold hadden hun afwezigheids-assistent aanstaan.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 15-03-2009
- ID/DS ds/fd
- C5 2.0 HDi 110 break
- Xsara xsara 16i coupe automaat
- CX RD Turbo
http://petities.nl/petitie/overgangsregeling-oldtimer-regeling-2014
Als we deze petitie ondertekenen met z,n allen ,
kan het zijn dat er ogen open gaan in de politiek.
Baat het niet het schaadt ook niet .
BETER GELAST DOOR EEN DWAAS DAN GELEASED DOOR DE BAAS
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ik heb al ondertekend
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 15-03-2009
- ID/DS ds/fd
- C5 2.0 HDi 110 break
- Xsara xsara 16i coupe automaat
- CX RD Turbo
gezien
BETER GELAST DOOR EEN DWAAS DAN GELEASED DOOR DE BAAS
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik begrijp alleen niet waarom Nederland weer net een tandje bij moet zetten als het om deze dingen gaat. Ga nou eens gewoon in de pas lopen met de rondom liggende EU landen… Nu krijgen we elke keer maatregel op maatregel…..
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Kwam toevallig dit tegen toen ik iets zocht van de Elsevier.
Hoe je binnen 1 jaar als een blad kan draaien?
Alle info bij dhr weekers…....