Officeel gezien moet je ze plakken omdat ze maar voor een auto zijn bedoeld.
Maar hoor inderdaad wel meer dat mensen ze in een doorzichtig houdertje doen,
ook in verband met doorverkoop van gebruikte vignetten die nog geldig zijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
is dat vignet niet even groot als de engelse belastings schijf? dan heb je een mooi afgewerkte houder die niet storend uit ziet in de bx.
of wat ok ook eends heb gezien (bij een ander type auto) is dat imand de zonnekleppen had omgewisseld sodat de papieren houder van de bestuurders kant omgedraait aan de pasagiers kant aan de buitenkant zichtbaar is. daar had de eigenaar zijn parkeer vergunning in.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Zal wel weer een tik van mij zijn! Maar ik vind een vignet uit een ander land altijd zo ongelooflijk cool staan op een auto!
“Kijk! Mijn auto is daar geweest”
Als ik een vignet op mijn auto moest plakken zou ik hem zeker laten zitten! En dan lekker van alle jaren vakantie of wintersport vignetten op je vooruit verzamelen! Geweldig.
Op de CiFo Meeting in Den Bosch jl. zag ik een GSA met een vignet van Zwitserland uit ‘87!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
CitroMarty schreef:Officeel gezien moet je ze plakken omdat ze maar voor een auto zijn bedoeld.
Maar hoor inderdaad wel meer dat mensen ze in een doorzichtig houdertje doen,
ook in verband met doorverkoop van gebruikte vignetten die nog geldig zijn.
Er staat nergens in de brief [van de ANWB] dat je het vignet moet plakken. Wel moet deze zichbaar zijn en mag deze niet gehinderd worden door een iets anders.
banaanepit schreef:is dat vignet niet even groot als de engelse belastings schijf? dan heb je een mooi afgewerkte houder die niet storend uit ziet in de bx.
of wat ok ook eends heb gezien (bij een ander type auto) is dat imand de zonnekleppen had omgewisseld sodat de papieren houder van de bestuurders kant omgedraait aan de pasagiers kant aan de buitenkant zichtbaar is. daar had de eigenaar zijn parkeer vergunning in.
Engelse belastings schijf? Geen flauw idee.
Citroën BX Cannes // 1991
Punaxio schreef:Zal wel weer een tik van mij zijn! Maar ik vind een vignet uit een ander land altijd zo ongelooflijk cool staan op een auto!
“Kijk! Mijn auto is daar geweest”Als ik een vignet op mijn auto moest plakken zou ik hem zeker laten zitten! En dan lekker van alle jaren vakantie of wintersport vignetten op je vooruit verzamelen! Geweldig.
Op de CiFo Meeting in Den Bosch jl. zag ik een GSA met een vignet van Zwitserland uit ‘87!
Aan de ene kant heb je helemaal gelijk. Het is natuurlijk wel leuk om te zien dat je in die bepaalde periode daar bent geweest. Maar toch denk ik dat ik het vignet na de vakantie van de raaam ga afhalen.
Vignet van ‘87? Ik zag vorige week een XM break met 2 stickers van Zwitserland van ‘90 en ‘91.
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
deze houder
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
HEBBEN HEBBEN HEBBEN HEBBEN HEBBEN HEBBEN HEBBEN HEBBEN HEBBEN HEBBEN
Hoe kom je daaraan? Dat zou “dé” perfecte oplossing zijn.
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
de engelse “Tax disk holder” je hebt verschillende modellen en kleuren gewoon even e-bay raadplegen
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
In totaal alweer een kleine 3000 KM gemaakt met de Cannes. Ze gedraagd zich nog super, en zweeft overal waar we heen willen zonder problemen. Zou binnenkort weer eens een aantal foto’s op het forum zetten.
Gisteren gingen we op verjaardag visite, en onderweg kwamen we een groepje ganzen tegen…midden op de weg. Ik dus afremmen en op het moment dat ik de toeter wil gaan gebruiken schiet mijn vriendin in de lach, zelf stond ik even raar te kijken. De toeter klonk alsof de BX verkouden was.
Weet iemand hoe dit kan en hoe dit weer kan verholpen kan worden. De ganzen deinde er namelijk niet voor terug, en moest 2 Sultana’s ervoor opofferen om ze van de weg te lokken.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Waarschijnlijk een gescheurd membraam, ´even´ een andere claxon monteren denk ik
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Waarschijnlijk een gescheurd membraam, ´even´ een andere claxon monteren denk ik
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Is dat veel werk? En hoeveel kost een nieuwe of goede 2ehands claxon?
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Rex schreef:(...) en moest 2 Sultana’s ervoor opofferen om ze van de weg te lokken.(...)
R.I.P.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Rex schreef:Is dat veel werk? En hoeveel kost een nieuwe of goede 2ehands claxon?
http://www.ebay.nl/itm/180695155936
Voorbumper moet eraf om erbij te kunnen. Of draden doorknippen en onder de motorkap monteren, maar da’s bijna meer werk.
En de verkoudheid is weer over.!! De BX claxonneert weer als een jonge dame.
Bedankt voor de adviezen.
Even een vraagje, hoeveel bar blazen jullie in de banden? En hoeveel bij beladen? Ik weet niet of het belangrijk is om te weten welke banden, maar ik heb Michelin Energy Saver.
Ik stel deze vraag ivm met de aankomende vakantie en de daarbij horenden kampeerspullen die mee gaan. Ik heb momenteel 2,5 bar in de banden zitten.
Verder nog adviezen voor de BX vakantie klaar te maken.
Citroën BX Cannes // 1991