Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Als je een keer in de buurt iets zoekt, die garage bij mij om de hoek doen veel met oudere sportauto’s en zitten dus veel aan carburateurs te sleutelen. Ik weet niet of ze je kunnen helpen, maar het is in ieder geval niet zo ver weg.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Misschien heel suf om te roepen, maar als je dat nog niet gecontroleerd hebt, check dan ‘s of de gaskabel niet te strak gespannen staat. Die hoort heel relaxt in de carburateur te hangen. Ik zeg ‘t omdat ik dat ook een keer gehad heb na een carburateurwissel en dat je bx stationair bleef lopen met een stroomloze stationairsproeier lijkt er ook op te wijzen.
De gaskabel die hangt er los in, als ik aan de kabel trek moet die eerst spannen voor er iets gebeurt. Dat is juist zo raar, als ik er logisch over na denk zou die met deze instelling gewoon uit moeten vallen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Marvin, dit is ook een héél goed adres: Speed Centre
Je betaalt wel per uur voor de testbank, maar die vent weet echt álles van welke carburateur of brandstofsysteem dan ook. Plus ontstekingen. En dat weet je meteen het koppel en vermogen.
Daarbij is Jaap is een hele vermakelijke man met heel veel auto-ervaring. Dus gratis (sterke) verhalen gedurende de job. En je mag erbij blijven als je wilt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik ken je gevoel Marvin, helaas. Dit soort carburateurs zijn best slimme dingen, aan alles is gedacht. En door al die functies is het een ingewikkeld ding geworden. Zeker omdat veel parameters ook nog eens van elkaar afhankelijk zijn. Je kan dus wel draaien aan pieletje X, maar als palletje Y niet ver genoeg openstaat zul je nooit verschil merken bij pieletje X.
Ik heb ook nog steeds mijn carburateur niet netjes afgesteld gekregen, en ben er toch vrij regelmatig mee bezig.
Bij mij bleef de choke klep openhangen bij warme motor, startte hij slecht bij koude motor, liep niet stationair bij koude motor, pruttelde bij lage toeren etc.
Na heel veel fine tunen is het meeste opgelost.
Helaas nog niet alles.
Als ik het geld had zou ik hem nu direct wegbrengen naar een specialist. Want het blokje loopt fantastisch als ie eenmaal warm is.
Ik heb trouwens wel eens een citroenspecialist gevraagd of hij mijn carburateur wilde afstellen maar die gaf aan dat hij het best wilde proberen maar geen garantie kon geven dat het zou lukken. Met andere woorden ik kan 4x uurloon betalen en heb alsnog een niet lekker lopende motor. Leek me geen goed idee.
Dus: als je er het geduld voor hebt zou ik het toch eerst zelf blijven proberen, en pas in nood uitwijken naar een specialist. Gelukkig bestaand die specialisten dus wel! Ik ben heel benieuwd wat zoiets gaat kosten…?
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Onder het motto, zeker zwaar zat en omdat er niks anders te vinden was, heb ik er nu een uitlaat slang van een 8 cilinder diesel motor in gestopt. Past precies!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Gister een FOHA GT-spoiler aangeschaft.
Op de foto is de two-tone kleur van de BX goed te zien
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Netjes man!
Ik heb er ook één in de planning staan, al een maand of wat.
Zaterdag krijg ik em op Citromobile.
Hoe zit hij vast?
Met boutjes ofzow?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Hij zit vast met de hand. Ik wil de koffeldeksel eerst in de juiste kleur laten spuiten voor ik de spoiler ga monteren. Maar er zit een setje met twee componenten lijm bij, en er zit schroef draad in. Even kijken of ik de ballen heb om in de auto te gaan boren :-p
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Jaja, ik wist dat dat ging komen
Waardeloos he, mijn klep moet ook gespoten worden…
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Eigenlijk wel beter trouwens dat de klep gespoten moet worden.
Kan je tenminste gerust meten en boren.
Mocht je dan fout boren, kan je het repareren voor het spuiten.
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
ziet er puik uit marvin
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Nice!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Nog even en ze ziet er het zelfde uit als jou GT Coen
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Vandaag heen en weer naar citromobile met een verbruik van 1 op 15.9. Daar klopt volgens mij helemaal niks van maar het blijkt wel dat ie een stuk zuiniger rijd dan voorheen. Ook bokt ie niet meer, alleen het stationair fluctueert nog.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk