3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Voornemens een C4 aan te schaffen
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 29 april 2013 10:42 AM
  [ # 31 ]
spaceman schreef:

- de verkoper wist niet of de 1,4 een VTR was of niet, hij had wel dus dat electronische c.c.
- speelt de radio mp3 bestanden af?
- is er mogelijkheid voor usb op de standaard radio?
- Ik heb niks gemerkt van een eventuele trilling of piepje oid. als ik de wegmarkeringen overschrijd, zit dat er niet standaard op?

- kan je nakijken adv het chass nummer.
- hangt ervanaf welk bouwjaar..
- ja, je kan een usb box laten installeren
- neen, is niet std maar een optie.

Profiel  

spaceman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 29 april 2013 11:39 AM
  [ # 32 ]
ronama schreef:
spaceman schreef:

- de verkoper wist niet of de 1,4 een VTR was of niet, hij had wel dus dat electronische c.c.
- speelt de radio mp3 bestanden af?
- is er mogelijkheid voor usb op de standaard radio?
- Ik heb niks gemerkt van een eventuele trilling of piepje oid. als ik de wegmarkeringen overschrijd, zit dat er niet standaard op?

- kan je nakijken adv het chass nummer.
Dat is mij onbekend
- hangt ervanaf welk bouwjaar..
bouwjaar augustus 2005
- ja, je kan een usb box laten installeren
kost dit extra geld? of hoe werkt dit precies?
- neen, is niet std maar een optie.

Profiel  

glutendokter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

- C4 (2004-heden) 1.6 16v VTR+ Coupe
Gepost: 29 april 2013 04:00 PM
  [ # 33 ]

Is het belangrijk of het een VTR is als alles erop zit wat je wil dan is het toch goed.
Op de radio staat mp3 als het er niet opstaat dan speelt hij ze volgens mij niet af is een topic over http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220121/

Die trillende stoel is een optie als dat erop zit dan heb je bij je linkerknie een extra knop naast je esp en parkeerhulp

Profiel  

Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 29 april 2013 04:39 PM
  [ # 34 ]

Hoi,

een 1.4 werd volgens mij als coupe alleen in seduction of VTR aangeboden. De VTR had de optie pack 1 oa climate control.
MP3 is volgens mij vanaf eind 2007 oid

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 29 april 2013 04:50 PM
  [ # 35 ]

aug 2005 dan vrees ik ervoor..
want volgens mij zijn de MP3 radio’s pas in 2006 erin gekomen..
usb box moet je rekenen een kleine 250 euro bij de dealer…
mss op MP of ebay goedkoper.. maar dan moet hij ff geactiveerd worden…

als je een chassnr kan bemachtigen dan kan je mij die via pb sturen dan kijk ik ff verder voor je.

Profiel  

jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214

Gepost: 29 april 2013 05:11 PM
  [ # 36 ]

Een proefritje zegt nog niet zoveel. Pas als je de auto wat langer hebt ga je je aan bepaalde dingen irriteren, maar dan is het te laat. De 1.4 is best een pittige auto denk ik. Waarschijnlijk iets pittiger dan de 1.6. Maar je noemt zelf al dat het lijkt of de 1.6 stiller is. Heb je ook gekeken hoeveel toeren de motor maakt bij bepaalde snelheden? Onze vorige auto was een Skoda roomster met 1.4 motor. best pittig, maar liet het in de bergen genadeloos afweten door het gebrek aan trekkracht. De 1.6 zal wat minder toeren maken en daardoor stiller overkomen, met meer trekkracht. we hebben nu een 1.6 HDI, c4. En die is geweldig stil. Maar nu irriteert me eigenlijk, dankzij de stille motor, het bandengeluid en windgeruis. eigenlijk is het nooit goed. Overigens vind ik de snufjes minder van belang dan rijgedrag en comfort van de auto.

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  

spaceman
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 april 2013 05:32 PM
  [ # 37 ]

Ok, dus geen mp3….
Dat is ruk. Ik heb wel een mooie radio al, van jvc met dvd, maar weet niet of die erin kan zodat de stuurbediening ook werkt?

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 29 april 2013 07:58 PM
  [ # 38 ]

De 1.6 is inderdaad een stuk stiller en niet onbelangrijk zuiniger. Omdat een 1.4 net wat ondergemotoriseerd en daardoor dan harder moet werken. Ook maakt hij inderdaad veel meer geluid. Ik zou toch echt doorsparen voor een 1.6. Ik kan niet in je portemonee kijken, maar een 1.6 is gewoon veel fijner. Je geeft namelijk aan dat je zo nu en dan wel eens in wilt kunnen halen. Dan heb je gewoon meer power in een 1.6.

Ik vond de 1,4 gewoon een lawaaibak. Ik reed regelmatig met de 1.6 van mijn vader en dat was gewoon een stuk fijnere auto. Zoals iemand hierboven al aangaf zegt een proefrit niet alles. Zeker niet omdat alles nieuw voor je is en emotie ook een hoop doet. Daarna komt het pas. Dan gaan bepaalde zaken opvallen.

Volgens mij was er voor de coupé ook wel een prestige met een plus pack( climate controle, regensensor e.d.)

Profiel  

Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 29 april 2013 09:51 PM
  [ # 39 ]

Hoi,

Het is en blijft natuurlijk je eigen keuze, een stuk emotie komt daar altijd bij kijken achteraf kun je pas zeggen of je de juiste keuze hebt gemaakt. Ik heb zelf om dezelfde reden de 1.4 gekozen aangezien deze een stuk completer, jonger en goedkoper was dan een 1.6 op dat moment. Spijt? Nee absoluut niet.
Een lawaaibak wil ik het ook echt niet noemen, het feit blijft dat bij 120 je het liefst naar de 6 zou willen doorschakelen die er niet in zit. Maar dit probleem heeft de 1.6 ook, die heeft misschien een isolatie onder de motorkap wat in ieder geval mijn 1.4 niet heeft.

Het verbruik heb je ook zelf in de hand de 1.6 moet misschien minder hard werken maar wordt wellicht weer meer aangespoord. Mijn verbruik is altijd minimaal 1 op 13 geweest en met warmere temperaturen en snelweg verkeer 1 op 15.
De momenten dat je een sterkere motor zou willen zijn er natuurlijk wel, berachtig gebied, met 4 personen in de auto, mogelijk met caravan erachter maar dat kwam bij mij niet voor dus rij ik er nog altijd met plezier in.

Zou ik de 1.4 opnieuw nemen, indien een goede aanbieding tov de 1.6 met minder luxe ja dan wel zijn ze gelijkwaardig of minimal verschil dan zou ik de 1.6 nemen. Succes met jouw keuze.

Profiel  

spaceman
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 mei 2013 08:26 PM
  [ # 40 ]

Vandaag testritje gemaakt in een andere 1.4 en hier had ik wel goed gevoel bij
Enige minpunten die ik vond waren

sommige tekens van display boordcomputer werkte niet, een 0 was bijv een L omdat een streepje niet werkte

geur, rook beetje naar sigarettenrook

wat zijn de kosten om bovenstaande te fixen? Gaat om zon simpel display.

Profiel  

spaceman
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 mei 2013 05:00 PM
  [ # 41 ]

Kan ik via onderdelenlijn.nl een ander display bestellen? Heb een how-to gevonden hoe ik dat kan monteren.
Waar moet ik dan op zoeken want er staan er zoveel, of maakt dat niet uit? Wil het liefst zo’n nieuw display als dat ook kan.

Profiel  

spaceman
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 mei 2013 12:19 AM
  [ # 42 ]

Ik ben sinds vandaag de nieuwe eigenaar van een Citroen C4, en wel de 1.4 variant. GENOT om in te rijden! Heerlijk!

Alleen het display is dus niet helemaal OK; gaat om dit display:

Kan ik via onderdelenlijn.nl gewoon een 2e handse bestellen en dat zou gewoon moeten passen?

Tevens wou ik straks even de parkeersensoren (achter) uittesten, de gaatjes zitten in de bumper dus ik ga er vanuit dat dit er dan ook op zit.
Ik reed achteruit richting een struik ,maar niks begon er te piepen of iets dergelijks….
Moet dit nog ingeschakeld worden of is het gewoon niet van toepassing op mijn auto?
En is er nog een update ofzo te doen zodat de radio mp3 kan afspelen want dit lijkt me een softwarematig iets…

Gr.

Profiel  

C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 11 mei 2013 01:11 AM
  [ # 43 ]
spaceman schreef:

Ik reed achteruit richting een struik ,maar niks begon er te piepen of iets dergelijks….

Als je de bak in z’n achteruit zet zou er een piepje moeten klinken.
Links van het stuur zit een schakelaar voor on/off

Afbeelding Bijlagen
naamloos.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

spaceman
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 mei 2013 01:51 AM
  [ # 44 ]

Ik heb die 4 knopjes niet, geen een van die 4 zelfs. Dus geen ESP en ook geen parkeersensoren? Sad
Heb wel die 4 rondjes op de bumper achter.

Weet iemand misschien antwoord hierop:
- Wat kost zo’n nieuw type display plus inbouw?
- Wat kost het verder aansluiten/activeren van de sensoren?
- Wat kost een officiele radio die mp3 ondersteund?

Profiel  

glutendokter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

- C4 (2004-heden) 1.6 16v VTR+ Coupe
Gepost: 11 mei 2013 09:54 AM
  [ # 45 ]

Op deze manier maak je je “goedkope"auto gewoon weer net zo duur als de 1.6 waar dit gewoon opzit

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook