Hallo,
Ik heb sinds langere tijd een probleem met mijn C5 uit 2003. Ik kan er 2,5 uur mee op de snelweg rijden maar dan houdt hij er mee op, met name bij terugschakelen naar een lagere versnelling. Als ik ‘m dan minstens een half uur laat staan kan ik er weer mee verder. Alle sensoren zijn vervangen en er zijn ook wat andere dingen gebeurd, maar nu kreeg ik op een gegeven moment weer het bericht dat de oliedruk te laag was, terwijl er genoeg olie in zat en hij later weer gewoon verder reed zonder die foutmelding.
Iemand heeft mij gezegd dat dit wsch de BSM module is, die vervangen moet worden. Ik wil dat als laatste redmiddel best laten doen, maar zou toch graag eerst jullie mening hierover hebben.
Groeten,
Fem
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik ken niks van een C5 ,
maar dit klinkt mij een beetje als een tank die vacuüm trekt .
Als dit voorkomt en je haalt de tankdop open hoor je de tank dan lucht aanzuigen ???
Heb dit ooit voor gehad met een geknelde ontluchtingsslang !!
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Hi Walter,
Dank voor je reactie.
Nou, ik heb de tankdop nog niet open gehad maar ‘t is wellicht een idee. Ik heb de C5 gekocht als iets wat “meer betrouwbaar” zou zijn in de winter dan m’n DS uit 1971, maar het tegengestelde is waar… De ongeveer €1000 die ik al besteed heb aan dit probleem had ik veel liever geïnvesteerd in m’n Godin…
Moderne auto’s…
Groet,
Fem
is het een benzine of een diesel. Gaan eerst de lampen aan of slaat hij eerst af en gaan daarna de lampen aan. Wanneer je dan stil staat en hem op kontakt zet gaan de meters enzo dan wel weer normaal staan of blijven ze onderin staan..
Het is een diesel. De lampen gaan niet aan, de toerentalmeter gaat naar nul en blijft daar, de andere meters wijzen normaal aan als ik het contact weer aanzet. Startmotor draait wel maar hij start niet.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De ijzeren wet van de diesel: Als die “zomaar” stopt is het geheid een brandstofprobleem. Vooral als het ding het verder gewoon doet.
Die tankdop zou mijn eerste actie zijn.
Dan de brandstoftoevoer in het motorruim minutieus nalopen.
Wanneer is het filter voor het laatst ververst?
Een stukje transparante slang in de aanvoer kan onthullen of er lucht meekomt.
Als dat allemaal niet wil, wachten tot hij weer stopt en de WW bellen. Die jongens zien meer dan je denkt.
En pas als dat allemaal niet werkt groot geld uitgeven bij de dealer. Die vervangen uiteindelijk de hele auto nadat je alle onderdelen hebt gehad.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Het probleem is eindelijk opgelost hier in Engeland!! De “throttle sensor wiring” (wat is dit in ‘t Nederlands?) en de snelheidssensor zijn vervangen en nu rijdt de auto weer prima!
Dus inderdaad een brandstoftoevoerprobleem, JanSr!
Groet,
Fem
Nee geen brandstoftoevoerprobleem, “throttle sensor wiring” is de bedrading naar de gaskleppot.meter
Een HDI heeft nogal wat beveiligingen, waarop de motor word uitgezet, gelukkig gaat het vaak gewoon goed
Gaskleppotmeter…Ik had ‘t niet zelf kunnen verzinnen hoor! Wellicht een leuk woord voor Scrabble…